AndroidHealthClinic

Wie gebruikt hier een antidepressiva?

Kon je zus dat goed? In tegenstelling tot 99% van de vrouwen deze dag...
Hoe snel kwam je bvb klaar?

Ja, ze kon het echt zeer goed, ze deed het altijd met veel gevoel en zachtheid. Kwam bijna altijd klaar in 2 a 3 minuten.. Maar verdere details houd ik toch liever voor mezelf. Enige wat ik er nog over kwijt wil is dat ik wel zeer veel van m'n oudere zus heb geleerd.

Ja, ze kon het echt zeer goed, ze deed het altijd met veel gevoel en zachtheid. Kwam bijna altijd klaar in 2 a 3 minuten.. Maar verdere details houd ik toch liever voor mezelf. Enige wat ik er nog over kwijt wil is dat ik wel zeer veel van m'n oudere zus heb geleerd.

Kan je alleen nog zeggen in wat voor situaties ze het deed? Waren die nogal erotisch getint, of was het meer een vriendendienst zodat je het zelf niet moest doen?

Moet ze wel héél goed geweest zijn, want van anti-depressive kom je normaal gezien een stuk moeilijker klaar :p

Kan je alleen nog zeggen in wat voor situaties ze het deed? Waren die nogal erotisch getint, of was het meer een vriendendienst zodat je het zelf niet moest doen?

Was geen vriendendienst want ze geilde er zelf op.. Gebeurde alleen als onze ouders niet thuis waren, de woensdagnamiddag bv is het wel vaak gebeurd.

Moet ze wel héél goed geweest zijn, want van anti-depressive kom je normaal gezien een stuk moeilijker klaar :p

Nam toen nog geen anti-depressiva, was maar een jaar of 14 toen het is begonnen en op m'n 20ste had ze al enkele jaren een vaste relatie.

ze willen alleen maar geld verdienen die anti depressie is gewoon spul dat je moe maakt waardoor als je minder kan schelen zware troep dus nooit aan begnnen

Was geen vriendendienst want ze geilde er zelf op.. Gebeurde alleen als onze ouders niet thuis waren, de woensdagnamiddag bv is het wel vaak gebeurd.

Nam toen nog geen anti-depressiva, was maar een jaar of 14 toen het is begonnen en op m'n 20ste had ze al enkele jaren een vaste relatie.

pics van je zus in pm?

ze willen alleen maar geld verdienen die anti depressie is gewoon spul dat je moe maakt waardoor als je minder kan schelen zware troep dus nooit aan begnnen

Rustig, rustig...

Een medicijn dat vele mensen helpt (of heeft geholpen) zo maar "Troep" noemen is nu ook niet erg beleefd...

Als het troep is dan hadden ze het al lang verboden in de medische wereld.

SSRI's doen degelijk wel hun werk (niet bij iedereen maar toch wel velen denk ik), zeker degenen die echt depressief zijn...

Het gaat om de serotonine-huishouding, alles draait daar om, toch?

Serotonine is een neurotransmitter met een exciterende werking. Het heeft een invloed op stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie, coïtusuele activiteit en eetlust. Het speelt ook een rol bij de verwerking van pijnprikkels. Serotonine wordt afgegeven door serotonerge neuronen in de hersenen die naar verschillende onderdelen lopen, waaronder de prefrontale cortex (PFC). Dit gebied speelt een belangrijke rol bij onder andere verslaving en agressie.

Bij ziekten als depressie kan een geneesmiddel uit de groep van selectieve serotonineheropnameremmers (SSRI) worden voorgeschreven. Dit zorgt ervoor dat de heropname van serotonine uit de synaptische spleet geremd wordt, waardoor de activiteit van serotonine verlengd wordt.

Serotonine en voortijdig klaarkomen

Ongeveer 30% van de mannen heeft last van voortijdig klaarkomen (ejaculatio praecox). Dit kan als oorzaak meerdere reden hebben. Het kan "tussen de oren zitten", als gevolg van stress. Het kan ook het gevolg zijn van een overgevoelige eikel. Dit kan mogelijk komen door een tekort aan serotonine.

Het gen 5-HTTLPR blijkt verantwoordelijk voor de hoeveelheid en activiteit van serotonine en regelt daarmee de snelheid van de zaadlozing. Het gen komt in drie vormen voor: LL, SL en SS. De LL-vorm veroorzaakt een snellere zaadlozing. Mannen met LL ejaculeren gemiddeld twee keer zo snel als mannen met SS en ook bijna twee keer zo snel als mannen met SL.

Paroxetine (Seroxat®) is een oplossing om het tekort aan serotonine aan te vullen. Paroxetine kan verslavend werken en is eigenlijk een antidepressivum. Er wordt gezocht naar een middel dat het tekort aan serotonine aanvult, maar niet schadelijk is. Bij zowel vrouwen als mannen die dit probleem niet hebben maar wel antidepressiva slikken komt het vaak voor dat ze meer moeite hebben met klaarkomen.

Voorbeelden van deze antidepressiva zijn paroxetine (Seroxat®), venlafaxine (Efexor®XR) en fluoxetine (Prozac®).

Haha epic dat jullie dat ruk verhaal over corleone z'n zus geloven.

Kunnen we terug ON-topic? :)

Liefst niet. Ofwel moet er een topic aangemaakt worden over de bedavonturen van Corléone met zijn famillie.

Ik begin binnenkort met Seroxat, ik heb wel een vraagje;

stel als je dagelijks 375gr kipfilet eet (dus veel eiwitten), verspreid over 3 maaltijden per dag en daar nog eens 3 x op een dag een proteïne shake drinkt (3 x 30gr), kan men dan een serotonine-syndroom krijgen hierdoor?????????

Dit is het enige waar ik mij druk om maak, wie stelt mij gerust a.u.b.??

Want ik had ergens gelezen dat je bij het gebruik van een antidepressiva niet veel eiwitten mag eten, klopt dat?

zo niet, hoe zit het dan precies in elkaar??.??

Ik begin binnenkort met Seroxat, ik heb wel een vraagje;

stel als je dagelijks 375gr kipfilet eet (dus veel eiwitten), verspreid over 3 maaltijden per dag en daar nog eens 3 x op een dag een proteïne shake drinkt (3 x 30gr), kan men dan een serotonine-syndroom krijgen hierdoor?????????

Dit is het enige waar ik mij druk om maak, wie stelt mij gerust a.u.b.??

Want ik had ergens gelezen dat je bij het gebruik van een antidepressiva niet veel eiwitten mag eten, klopt dat?

zo niet, hoe zit het dan precies in elkaar??.??

Kan geen kwaad. Neem dagelijks 40mg seroxat en neem er zelfs nog zuivere L-tryptofaan bij.. Moest het kwaad kunnen had het ook wel in de bijsluiter gestaan.

het is een antiddepressivum of antidepressiva. Niet een antidepressiva.

OT: Nee, maar soms denk ik dat het nieteens zo'n slecht plan zou zijn. SChijnt wel dat je er vatsig van kan worden.

Denk ook dat voor jou niet zo'n slecht plan zou zijn, misschien word je kijk op de wereld er wat positiever van.

Omdat je anders je polsen doorsnijdt, die shit is zonde swa.

Hoewel ik je ideeen oprecht gevaarlijk vind wens ik je dit ook weer niet toe.
Wel eens aan opname gedacht?

:rolleyes:
Ik heb al ruim 2 jaar psychotherapie en komt dikwijls voor dat ik eens in de 2 maanden een afspraak heb.
1x in de 2 weken is niet uitzonderlijk in de psychotherapie lijkt mij.

Hebben je vastgeroeste denkpatronen hier wat mee te maken?

Nou ja, bij mij werkt het zo dat we praten over essentiële dingen waar ik problemen mee heb in mijn leven en hoe hiermee om te gaan. Ik moet dit wel in depraktijk toepassen om er iets van te leren, als ik dan 1x per week, of 2x per week therapie zou hebben zou ik dat waar we het over gehad hebben nog niet in de praktijk hebben kunnen toepassen, dus wordt de behandeling minder efficiënt.
Naar mijn mening dan.

Wil nog steeds niet erg lukken met in de praktijk toepassen he?

Terug
Naar boven