MuscleMeat

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

was jij niet die ecto die niks aan wou nemen van mensen die hem met goede bedoelingen wouden helpen mbt trainen en eten en het toen maar op zijn genen gaf en ging kuren? :)
ja, dat was ik, kwam omdat die "mensen die met goede bedoelingen wilde helpen" me opnieuw aanraadde te doen wat ik al 3 jaar had gedaan met een lachwekkend resultaat tot gevolg ;)

• Topic Starter Topic Starter

Klopt ook. Omdat ik in verschillende topics al heb gemerkt dat het moeilijk is op deze manier om anderen te helpen. Meestal krijg ik dan ook een pm aan dat het gewerkt heeft en dan is niemand wijzer ervan op dit forum. Zoals de laatste quote ivm vitamine D en gewrichten.

Er is een hoop ongeloof ivm de niet normale dingen wat dit veroorzaakt. Een mooi voorbeeld is mijn topic het Anabole Dilemma waarbij niemand mij geloofde ivm resultaten bij mijn voorgestelde kuren. En nu zoals je kan zien in de eerste post hebben verschillende mensen de verwachtte resultaten gepost. Maar nu nog durft niet iedereen op dit forum het te posten uit angst voor negatieve reacties.

latest?cb=20130428030602.jpg

Allemaal goed en wel, maar hoe weet je zeker dat het door jouw interventie komt en geen typische 'na dat, dus door dat' of regressie naar het gemiddelde gevalletjes zijn?

En om toch iets objectiever dit te kunnen beoordelen, vind ik dat je ook uw verhalen moet posten die niet succesvol waren... Als ik duizenden mensen advies ga geven met onzinnigheden, zal er zo nu en dan door puur toeval ook verbeteringen optreden hoor

Als een middel/methode niet succesvol is blijf ik doorzoeken tot er een oplossing is. Het gaat hier niet om ernstige ziektes, maar kwalen/aandoeningen waarbij er altijd een manier van verlichting/behandeling is.

En ik weet dit omdat we het hier niet over een paar mensen hebben, net zoals in mijn aas topic gaat het over tientallen. Dit topic dient ervoor om aan te tonen welke middelen (of weglaten) zouden kunnen werken in bepaalde gevallen zoals je in de eerste post ziet.

We spreken hier dus niet van puur toeval. Elk verhaal dat ik al gepost heb toont dit ook aan als je goed luistert naar de persoon in kwestie.

Ik heb stickers, wil je er eentje? Zo'n grote jongen als jou wil er vast wel eentje van Cars?

Amper gelezen. Mooi als je mensen geholpen hebt, maar je gaat jezelf toch niet op de borst kloppen? Dan is het net alsof het zo zeldzaam is dat het klopt/werkt

Daar dient dit topic voor. Dat mensen durven aan te tonen dat bepaalde middelen in bepaalde gevallen echt werken of bepaalde dingen kunnen veroorzaken.

Niets met op de borst kloppen te maken. Dat lijkt me een vrij nutteloos iets om te doen op een forum. Ik steek hier met plezier tijd en moeite in omdat ik vind dat mensen de kans verdienen geholpen te worden. Ik moet hier ook niets voor terug en ik win hier niets bij buiten de gedachte dat een ander iets aan de info heeft.

Waarschijnlijk wel ja.

Maar als je niet door hebt dat de titel -nog steeds-op een schreeuw om aandacht of erkenning lijkt, ben ik bang dat je bij het overgrote gedeelte in dit wereldje hoort.

De titel is gewoon een duidelijke vraag en vermoed dat alleen mensen met een eigen ego probleem hier een probleem van maken. Zoals ik al zei gaan mensen die me al wat kennen op dit forum dat niet zo interpreteren.

Ik kan de titel wel zitten veranderen en het onduidelijker maken, maar wat voor meerwaarde heeft dat?

Dus nu is het te hopen dat mensen durven in dit topic te posten. Heeft in het Anabole Dilemma topic ook even geduurd vooraleer er resultaten werden gepost om bestaande reacties/redenen ;)

Wat ren domme reacties hier, mooi toch dat mensen dat hier kunnen droppen als ze goed gratis advies hebben gehad.

Zolang het om onschuldige middeltjes gaat en men er niet teveel waarde aan hecht is er idd niets aan de hand.

Wat zijn onschuldige middeltjes en waarom zou men geen waarde hechten aan iets wat werkt?

GroteS bv. heeft jaren met ibs gezeten en zijn aandoening is nu voor 85% verbeterd momenteel. Is dat niets waard?

Ach, bv de bij het Kruidvat vrij verkrijgbare middeltjes in niet te hoge doseringen.

En er zal vast een keer een uitschieter bij zitten, top natuurlijk. Proberen kan vast geen kwaad, maar bijvoorbaat waarde aan hechten... Zou ik niet doen.

Wat zijn onschuldige middeltjes en waarom zou men geen waarde hechten aan iets wat werkt?

GroteS bv. heeft jaren met ibs gezeten en zijn aandoening is nu voor 85% verbeterd momenteel. Is dat niets waard?

Ik heb ook al jaren pds/ibs, maar het kan zijn dat GroteS andere kachten heeft/had dan ik, is dat middel (wat het ook is) dat hij heeft gebruikt, echt voor tegen de klachten die hij had of voor tegen pds zelf?

Ach, bv de bij het Kruidvat vrij verkrijgbare middeltjes in niet te hoge doseringen.

En er zal vast een keer een uitschieter bij zitten, top natuurlijk. Proberen kan vast geen kwaad, maar bijvoorbaat waarde aan hechten... Zou ik niet doen.

Nou in 60% van de gevallen zijn winterdepressies afkomstig van een te laag vitamine D gehalte. Dus geen waarde aan hechten als je dit in een goede dosis neemt? De aangeraden dosis ligt natuurlijk hoger dan ze hier aanraden.

Ik zou juist waarde hechten aan middelen die veilig kunnen gebruikt en effecttief zijn.

En niet al die middeltjes zijn zo onschuldig bij sommige personen zoals de laatste quote in post 1 waarbij vitamine D door zijn anti-oestrogene werking voor gewrichtsklachten zorgde.

Ik heb ook al jaren pds/ibs, maar het kan zijn dat GroteS andere kachten heeft/had dan ik, is dat middel (wat het ook is) dat hij heeft gebruikt, echt voor tegen de klachten die hij had of voor tegen pds zelf?

Ik heb toevallig nog iemand paar weken terug gehad die +10 jaar (een vrouw) klachten had maar dan constipatie. Dankzij de combi fosfatidylserine en vitamine D kan ze nu eindelijk dagelijks poepen ipv 1x/week. Heb ook nog anderen gehad die zelfde probleem als Grote S hadden. Het is meestal 1 van de 2 en kan afwisselen->constipatie en meer bezoeken aan het wc gepaard met een onrustige darm.

PDS is eigenlijk een benaming waarmee ze bedoelen ik weet de oorzaak niet dus noemen we het zo maar. De oorzaken hebben bij vrouwen meestal te maken door de pil of hun eigen oestrogeenaanmaak. Dit door invloed op cytochroom p450 enzymen en galaanmaak. Fosfatidylserine en vitamine D gaan dit beiden verbeteren en elkaar versterken. Bij mannen is dit meestal door gebruik van bepaalde middelen of medicatie.

Dus ik ben er zeker van dat dit in jou geval gaat werken gezien het tot nu toe voor elke vrouw waarbij ik het aangeraden heb met verschillende uitingen in de pds groep heeft gewerkt. Dus het pakt de oorzaak aan en verminderd de klachten of lost ze zelf op. Maar

200mg fosfatidylserine/dag en 2000iu vitamine D is goed om te beginnen. En afhankelijk van het resultaat kan die dosis bijgesteld worden of zelfde blijven. Bij vrouwen blijft de veroorzaker meestal bestaan en kan het zijn dat dit altijd ingenomen moet worden. Mogelijk kunnen de klachten wel verdwijnen na de overgang, maar soms ook niet door invloed op de schilklier bij laag oestrogeen.

Ik weet het. Alles in te hoge dosering is schadelijk, zelfs water. Daarom schrijf ik ook 'vrij verkrijgbare middeltjes in niet te hoge dosering' ;)

En mensen aanraden om eens van de gebaande paden af te wijken daar is imo idd niets mis mee. Ga zo doorrrrrr!

Ik heb toevallig nog iemand paar weken terug gehad die +10 jaar (een vrouw) klachten had maar dan constipatie. Dankzij de combi fosfatidylserine en vitamine D kan ze nu eindelijk dagelijks poepen ipv 1x/week. Heb ook nog anderen gehad die zelfde probleem als Grote S hadden. Het is meestal 1 van de 2 en kan afwisselen->constipatie en meer bezoeken aan het wc gepaard met een onrustige darm.

PDS is eigenlijk een benaming waarmee ze bedoelen ik weet de oorzaak niet dus noemen we het zo maar. De oorzaken hebben bij vrouwen meestal te maken door de pil of hun eigen oestrogeenaanmaak. Dit door invloed op cytochroom p450 enzymen en galaanmaak. Fosfatidylserine en vitamine D gaan dit beiden verbeteren en elkaar versterken. Bij mannen is dit meestal door gebruik van bepaalde middelen of medicatie.

Dus ik ben er zeker van dat dit in jou geval gaat werken gezien het tot nu toe voor elke vrouw waarbij ik het aangeraden heb met verschillende uitingen in de pds groep heeft gewerkt.

200mg fosfatidylserine/dag en 2000iu vitamine D is goed om te beginnen. En afhankelijk van het resultaat kan die dosis bijgesteld worden of zelfde blijven.

Maar wat als het niks te maken heeft met de pil of oestrogeenaanmaak? Hoe weet je wat de oorzaak is en dus ook wat de behandeling is?
Want de doktoren weten vaak niet de oorzaak, maar jij kan dit ook niet weten zegmaar (zonder mij te kennen).

Maar wat als het niks te maken heeft met de pil of oestrogeenaanmaak? Hoe weet je wat de oorzaak is en dus ook wat de behandeling is?
Want de doktoren weten vaak niet de oorzaak, maar jij kan dit ook niet weten zegmaar (zonder mij te kennen).

Dit is nou precíes wat ik bedoel!

Op de gok een relatief onschuldig middeltje aan raden kan geen kwaad en wie weet slaat het aan. Dat is waar het imo om gaat. Niets mis mee, maar dus ook geen waarde aan hechten ;)

Omdat dit in de meeste gevallen de oorzaak is. Maar daarom zeg ik ook eerst even kijken wat voor effect het heeft en indien niet kan er gekeken worden naar andere mogelijke oorzaken. Beiden hebben een anti-inflammatoire werking in de darm en kan niet werken bij mensen waar de oorzaak een overmatige bacterie of schimmelgroei aanwezig is. Maar dat is een kleiner deel van de mensen.

Ik raad dit altijd aan om te beginnen omdat het veilige middelen zijn en oorzaken bevestigd of uitgesloten kunnen worden. Beide middelen hebben sowieso nog andere positieve (hormonale) effecten die kunnen helpen bij ibs.

Dokters weten de oorzaak meestal niet omdat ze geen rekening houden met de effecten van hormonale schommelingen en pil gebruik op lever- en darmwerking. Uit ervaring met andere mensen heb ik dit kunnen vaststellen en vooral bij vrouwen.

Terug
Naar boven