Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat raad je aan ivm het mentale aspect van de mens, een soort van feel good supplement?
Meeste zaken die je gebruikt als cycle, zijn onderhevig aan gewenning. In de off periode is het in principe teren op lege reserves.
Visolie/vit d3 kan het hele jaar door, maar ik vind dit eerlijk gezegd, vrij beperkt in hun werking, hun werking is uiteraard bewezen,
maar de gewaarwording van hun effect, komt toch vooral voor bij deficiëntie...
Positieve ervaring van mij uit, gaat naar ashwagandha (cycle), zoek meer iets die mij het hele jaar door ondersteuning kan bieden.

Ikheb bij bulk powders besteld. Is die ook goed?
Juist bij pds waar dus geen behandel plan voor is lijkt het me zinvol juist ook dit soort dingen te proberen. Ik ben iig benieuwd naar de resultaten, al werkt het niet kost het me 15€. Werkt het wel zou dat geweldig zijn

Mijn poepcyclus is ook beter geworden sinds de phospyl + vit d combo
Beetje aparte reacties hier.

Fosfatidylserine en vitamine D zijn daar weer een goede keuze in. Sowieso vitamine D omdat dit een grote factor is bij depressieve klachten dit icm te weinig sterk licht wat je in de zomer wel krijgt. Een daglichtlamp kan hierbij aanvullen en versterkt het effect. Inderdaad soms is vitamine D niet voldoende bij het mentale aspect, een daglichtlamp gaat je zeker meer brengen in combinatie
Visolie moet je mee oppassen in dosis, zeker als je vette vis eet en/of walnoten bv. Teveel kan juist een negatief effect hebben op je hormonen en dus je mentale toestand.
Fosfatidylserine gaan de effecten van stress op het lichaam verlagen en ook de kans verkleinen. Ashwaganda is zeker ook een goed middel met bewezen effecten, ook op testosteron wat voor een man weer mentaal positief is.
Ivm effecten van hormonen op psyche kan je meer lezen in mijn topic Hormonaal Evenwicht.
http://www.hspo.eu/wp-content/uploads/2015/01/depressie_cognitieve_achteruitgang.pdf Interessant stukje omtrent vraagstelling.
Maar die fos is ook wel met cycle? Hoe zit het met gewenning? En onderzoek wat langdurige inname betreft?
Enkel met fos heb ik nog geen ervaring, de rest is mij niet onbekend. Will give it a try.
Laat maar weten hoe het je bevallen is.Hmm even alles door gelezen. interessant topic.
Waar ik nieuwsgierig naar ben Cools, ben je arts, heb je een medische opleiding (of een andere voorgeschiedenis van dien aard) ?
Waar heb je je kennis vandaan ?
Natuurlijk lees ik zijn berichten ook en haal ik daar wel wat eens uit maar het maakt van hem nog altijd geen dokter of wetenschapper. Het moet vooral met een korreltje zout genomen worden. Als ik morgen kanker heb, volg ik mijn dokter en alleszins Cools niet.
Nee okay, maar ik neem ook aan dat Cools zich in het geval van kanker gaat onthouden van adviezen.
Behalve als het om beste behandeling dus gaat ivm kanker. Kennis van me heeft bv longkanker en werd in een ziekenhuis in de buurt behandeld. Hier gaven ze hem nog enkele weken en kon niet meer behandeld worden. Dus heb ik aangeraden naar Leuven te gaan en dankzij een nieuwe behandelmethode heeft hij nu alvast jaren.Mogen we ook meedelen over welke zaken je géén verstand hebt en toch een uitgesproken (foute) mening hebt?
![]()
Ik doelde vooral op uw tussenkomsten in het blessure topic.
Ik had geen aandoeningen of klachten, maar je hebt ze misschien wel voorkomen door me voor te lichten over goede buikspieroefeningen.![]()