Fitness Seller

wie heeft een scooter of doet er aan scooter tuning

IK heb een Yamaha Aerox Stage 2.
Steekt momenteel een Technigas uitlaat onder.
Er steekt ook een andere veer onder maar ik weet niet van welk merk.
Mijn achterlicht is een Lexus.

Ik rijd wel nimeer met de scooter omdat ik nu ga overschakelen op de auto.

29lz76f.jpg

Rent scooter voor een dag op Gran Canaria.
125 cc, dus hoeft weinig aan getuned te worden.
De bergen waren een koud kunstje om te nemen...

motorscooter.jpg

• Topic Starter Topic Starter
IK heb een Yamaha Aerox Stage 2.
Steekt momenteel een Technigas uitlaat onder.
Er steekt ook een andere veer onder maar ik weet niet van welk merk.
Mijn achterlicht is een Lexus.

Ik rijd wel nimeer met de scooter omdat ik nu ga overschakelen op de auto.

29lz76f.jpg

ja deu wist ik al :D , die buurmannen toch he ? mja wel een mooi voorbeeld van hoe het moet :D

damn mb, ik krijg nu al rillingen als ik eraan denk in die outfit op de scooter te zitten :P
(van de zomer onderuitgegaan in m'n hempje, zwembroek en teenslippers, god ik lag helemaal open :D )

ot, ik heb een puch maxi, 70cc en een proma cc, als het wat mooier weer word komt ie uit de schuur en zal ik wat nieuwe onderdeeltjes aanschaffen en de cilinder wat aanpassen. ook koop ik binnenkort even een scootertje voor m'n werk enzo, gewoon std 50 malossi uitlaatje en 17.5

Scooter tuning :roflol:

damn mb, ik krijg nu al rillingen als ik eraan denk in die outfit op de scooter te zitten :P
(van de zomer onderuitgegaan in m'n hempje, zwembroek en teenslippers, god ik lag helemaal open :D )

ot, ik heb een puch maxi, 70cc en een proma cc, als het wat mooier weer word komt ie uit de schuur en zal ik wat nieuwe onderdeeltjes aanschaffen en de cilinder wat aanpassen. ook koop ik binnenkort even een scootertje voor m'n werk enzo, gewoon std 50 malossi uitlaatje en 17.5

zal ook wel redelijk goed gaan , maar niet zoals de mijne :p

BTW met DBC bedoelen ze DBC01

Wat een zin :rolleyes:

,

zal ook wel redelijk goed gaan , maar niet zoals de mijne :p
hoeft van mij ook niet zo hard, je betaald alleen maar meer op de roller en voor de grote afstanden heb ik een auto.

heb liever een hoop koppel en een wat mindere top, zowieso voor mijn werk als pizzabezorger is dat wel handig.

Ja, achterlijk veel geld in gestoken. Weg gedaan nadat ik achterna ben gezeten door de politie met 120+ en hele gekken dingen heb gedaan waar ik niet trots op ben en achteraf ongelovelijk gevaarlijk.

Desondanks ontzettend leuke tijd gehad en veel geleerd, de kosten enigzins gedrukt door veel te polijsten voor andere scootereigenaars. Uiteindelijk een mille of 1,5 verlies, wat best meevalt voor de 3 cilinders die ik heb gehad, en twee daarvan vastgelopen.

Benelli 491 ''racing''

Blok:

Minarelli horizontaal watergekoeld: Stage 3 JS Tuned
Hebo manston 70: Stage 4 JS Tuned
Keihin 28 mm PWK + 120mm kelk geflowed by 3BR
Malossi VL14 Hyperreed
Malossi E13
Malossi recht spruitstuk
Omgebouwd subje
XSH wig
Malossi MHR crank
Polini EVO poulies
Malossi deltaclutch
Malossi Wingbell met koelribben
Malossi MHR vario
Selettra ontsteking
Denso W31-ESZU Bougie
NGK Bougie kabel

Remmen:

Goodrigde stalen remkabels
Braking remschijven
4-zuiger remklauwen van aprilia 125

Suspensie:

Ingekorte voorvork met progressievere veren
RS24 achterdemper

Optisch:

Koso digitale toerenteller
TNT cross-stuur
Domino snelgas

*Alle elektra eruit, en alle openingen voor verlichting dichtgeplamuurd, is helaas nooit gespoten.

*Frame en aerox velgen gepowdercoat, monoseat zat er al op.

*Bijna alle kale metalen onderdelen had ik hoogglans gepolijst.

:D

Hier wat foto's uit ''stage 2'' van m'n scootertijdperk, verre van af en nog met de manston 50. Dit uiteindelijk overleden is door een boutje uit het membraan.
Na de vastloper is de scooter nog een keer uit elkaar gegaan en in elkaar gezet met bovenstaande specs, ik wou het echt goed doen.;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hoeft van mij ook niet zo hard, je betaald alleen maar meer op de roller en voor de grote afstanden heb ik een auto.

heb liever een hoop koppel en een wat mindere top, zowieso voor mijn werk als pizzabezorger is dat wel handig.

ja maar de mijne doet trekken en snelheid heel goed :D mja tuurlijk als pizza bezorger kan je niet bij een volledig getunede scooter zitte he , maakt teveel awaaai ,drinkt teveel, en kost teveel dus niets goed aan :D

Ja, achterlijk veel geld in gestoken. Weg gedaan nadat ik achterna ben gezeten door de politie met 120+ en hele gekken dingen heb gedaan waar ik niet trots op ben en achteraf ongelovelijk gevaarlijk.

Desondanks ontzettend leuke tijd gehad en veel geleerd, de kosten enigzins gedrukt door veel te polijsten voor andere scootereigenaars. Uiteindelijk een mille of 1,5 verlies, wat best meevalt voor de 3 cilinders die ik heb gehad, en twee daarvan vastgelopen.

Benelli 491 ''racing''

Blok:

Minarelli horizontaal watergekoeld: Stage 3 JS Tuned
Hebo manston: Stage 4 JS Tuned
Keihin 28 mm PWK + 120mm kelk geflowed by 3BR
Malossi VL14 Hyperreed
Malossi E13
Malossi recht spruitstuk
Omgebouwd subje
XSH wig
Malossi MHR crank
Polini EVO poulies
Malossi deltaclutch
Malossi Wingbell met koelribben
Malossi MHR vario
Selettra ontsteking
Denso W31-ESZU Bougie
NGK Bougie kabel

Remmen:

Goodrigde stalen remkabels
Braking remschijven
4-zuiger remklauwen van aprilia 125

Suspensie:

Ingekorte voorvork met progressievere veren
RS24 achterdemper

Optisch:

Koso digitale toerenteller
TNT cross-stuur
Domino snelgas

*Alle elektra eruit, en alle openingen voor verlichting dichtgeplamuurd, is helaas nooit gespoten.

*Frame en aerox velgen gepowdercoat, monoseat zat er al op.

*Bijna alle kale metalen onderdelen had ik hoogglans gepolijst.

:D

Hier wat foto's uit ''stage 2'' van m'n scootertijdperk, verre van af en nog met de manston 50. Dit uiteindelijk overleden is door een boutje uit het membraan.
Na de vastloper is de scooter nog een keer uit elkaar gegaan en in elkaar gezet met bovenstaande specs, ik wou het echt goed doen.;)

vette setup maar de foto's werken niet , ik heb al 2 mhr speed cilinders vastgelopen :p

Terug
Naar boven