AndroidHealthClinic

wie heeft een scooter of doet er aan scooter tuning

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee of het 4-takt is.
Hij was wel rap ja, maar dat zijn die scootertjes toch wel.
Ging precies 100 km per uur, windje mee, bergje af. :D

100 is toch al goed , mijne rijd ong. 140-145 maar is wel fel getuned natuurlijk maar is maar een 70cc , mja kan je niet vergelijken he

dude, waarom zou je met een scooter 145kmh willen rijden :o gevaarlijke shit hoor. En daarbij rijd je alles veel sneller naar de klote.

145 kmh met een 70 cc... yeah right.. op je analoge teller zeker.! Trek daar maar een hele boel van af dan
is opzich wel mogelijk hoor, veel scoots hebben rond de 20pk aan het achterwiel, een redelijke 125 crosser zit zo rond de 27

en het is natuurlijk ook een kwestie van vertanding enzo, met een zware vertanding en een redelijk motorvermogen kun je de 145 wel halen maar dan lever je weer in op het optrekken en vice versa.

Als die maar vooruit gaat.
En 100 is hard zat zonder beschermende kleding..

Opzouten met die scooters! Puchies en schakelbrommers, die moet je hebben! :hedbang:

OOOOH SCOOTERTJE..;waar is de tijd...mijn MBK booster is nu al bijna 3 jaar weg...ook omwille van die onnozele flikken...ik woon nu eenmaal in een wijk waarbij in een omtrek van 5 km ALLE straten zone 30 zijn en zodoende stonden en staan ze hier regelmatig controle te houden...daarom voor de zekerheid weggedaan...

had een A klasse 50CC MBK BOOSTER,zonder rijbewijs dus :D

had er eigenlijk niet veel aan veranderd enkel de buitenste kas een beetje "opgekuist" het originele rood heb ik overspoten met een Glossy rode glinsterende verf,zwaar magnifiek, custom voorstuk,custom "EYE" lichten,uitzonderlijk voor mij aangepast,zo rijd er geen 2de rond.voor de rest niet veel veranderd.

krukas veranderd,andere uitlaat,ander spuitmondjes,of hoe het ook noemt.andere gewichtjes in de krukas,zo van die dingen,met m'n 50 cctje die maar 25km/u mocht haalde ik toch een mooie 95 km/u en m'n kilomteriek kon maar aanwijzen tot 70 ofzo :D als ik wat meewind had ging ik gemakkelijk over de 100...terwijl het optrekken ook ereeeeugh goed ging,het enige nadeel was dat ik ronde de 40-50 per uur een paar seconden met een dood punt zat,waar ik even op dezelfde snelheid bleef.nooit gevonden hoe dat kwam.tja waar is de tijd...soms mis ik em wel...dat was zo de eerste stap van vrijheid op m'n 16 jaar :D zalig gewoon

Mijne staat in het koopjeshok te koop. Is een benelli 491 met DR70 rpm getuned. Leuke straatsetup.

Ik vind die Malossi scooters op de straatraces altijd de max om te zien. Die 50cc motokes met versnellingen kunnen ze nooit bijhouden. Ha ha ha.

2zezcz4.jpg

O jee. Na het breezervolk, nu ook het scootervolk dat het forum gaat overnemen!

Breezerisatie / tsunami van scootertuners op dbb.com!

Ik rij al verschillende jaren met de auto maar heb mijn scooter nooit kunnen wegdoen.

Topsnelheid: 105-106 op mijn digitale teller
Topsnelheid: 112 op een autoteller
Zwarte Aprilia Sr (Urban kid)
Motorblok: minarelli verticaal AC

Setup:
Cilinder: DR 70 (getuned) tot 13.000 - 14.000 rpm
Uitlaat: Polini for race
Carburateur: Del orto 21mm
Vario: Malossi overdrive (voorvario + achterpoelie)
Koppeling: 2g koppeling van Polini
12 pen krukas met C4 lagers
V-snaar-sproeier-gewichtjes-drukveer natuurlijk ook om hem goed af te stellen

Optisch
Velgen + achterveer + remmen + kickstarter + vijsjes donker geel gespoten
Gele handvatjes van progrip
Ander carterdeksel (kapot vanwege een ongelukje)
Neon eronder
witte pinkers
Blauw voorlicht
Blauw instrumentenbord verlichting
Afstelling met een magneet
Een LED (precies alarm)
Schuine pikkel
Bandenletters gewit
Digitale teller
Hier en daar nog wat stickers van Polini
Achterste spatbord afgezaagd
Spiegels verwijderd