MuscleMeat

wie heeft er wel eens rugproblemen

Peiling Peiling rugpijn?

• Ik heb een hernia

Stemmen: 4 4,8%
  • bijna constant lichte rugpijn

Stemmen: 18 21,7%
  • Bij momenten kan ik men bed niet uit

Stemmen: 4 4,8%
  • soms eens licht rugpijn

Stemmen: 31 37,3%
  • Alleen na squatten, deadlift,...

Stemmen: 15 18,1%
  • nog nooit iets gevoeld

Stemmen: 11 13,3%

• Totaal stemmers
    83
heb t regelmatig in me bovenrug. ik denk dat t een te hoge spiertonus is waardoor 1 of meerdere zenuwen een beetje bekneld gaan zitten, want voel af en toe uitstraling in me arm en hand.

ik weet iig wel dat ik niet meer ga rekken gezien het dan nog veel erger wordt

• Topic Starter Topic Starter
Een stijve rug na het deadliften, maar dat zie ik niet als last van de rug. Het is gewoon een soort van spierpijn. Je hebt natuurlijk flink de spieren belast. Duurd ook maar een dagje.
Last van je rug versta ik geen spierpijn onder van het trainen!
Wel krijg ik als ik tijdens werk hele erge kramp in mijn midden/onderrug als ik langer in een zelfde houding moet zitten. ik krijg dat sneller dan anderen, zou dat met training te maken hebben? Ik overweeg om dan soms een soort strakke band te gaan dragen want met een klein beetje steun is het meteen weg.

verkeerd gestemd, ik kan weld egelijk mijn bed uit

haast nooit klachten

Een stijve rug na het deadliften, maar dat zie ik niet als last van de rug. Het is gewoon een soort van spierpijn. Je hebt natuurlijk flink de spieren belast. Duurd ook maar een dagje.
Last van je rug versta ik geen spierpijn onder van het trainen!
Wel krijg ik als ik tijdens werk hele erge kramp in mijn midden/onderrug als ik langer in een zelfde houding moet zitten. ik krijg dat sneller dan anderen, zou dat met training te maken hebben? Ik overweeg om dan soms een soort strakke band te gaan dragen want met een klein beetje steun is het meteen weg.

dan ga je dus voor optie 5, spierpijn is ook pijn, gelukkig geen gevaarlijke

tijdens 3 x 3 een paar dagen mn rug wat zuur gehad, daarvoor en daarna nooit ergens last van gehad...

Zwakke punten zitten elders...

heb beginnende hernia, en 2 weken geleden door mn rug gegaan, kon 2 dagen niet uit bed komen.. heb nu ook ischias denk ik.. uitstraling in de bil en been.

Uitstraling in bil en been hoeft geen ischias te zijn hoor. ;) Kan ook prima referred pain zijn vanuit de segmenten L5-S1.

Verder even een leuk weetje tussendoor. Lage rugklachten en dan vooral de aspecifieke (dus niet een hernia, maar meer de klachten zonder duidelijke oorzaak) is een probleem van de westerse wereld. De rest van de wereldbevolking heeft niet of nauwelijks dit soort klachten! ;)

En dat komt doordat? We allemaal stijve harken zijn?

Zou maar naar de fysio gaan als de pijn hindelijk is. Ik keeg half vorig jaar ook last van mijn rug, dacht dat het wel weg zou trekken. Ben naar de fysio gegaan en is nu bijna over. Mijn rug zat vast en is nu weer losgemaakt/gemasseerd.

soms heb ik na het deadliften even een korte pijn maar ik denk dat dat komt door de zware inspanning of slechte uitvoering. maar ik geef er geen moer om zolang het niet erger wordt kan ik er wel mee leven :)

Heb ook best wel vaak last van mn onderrug. Mn ma heeft ook een
fikse hernia gehad, dus houd er dan ook wel rekening mee. Hoef ook
echt niet te gaan squatten of deadliften, wil ik s'avonds nog recht
in bed kunnen liggen. Verder kan ik er aardig om heen trainen, veel
met behulp van riem. Rugpijn is a b*ch:(

toen ik te snel omhoog wilde in gewicht heb ik wel tijdje last gehad van mn rug.
en na zware hyperextensions maar dat is na paar minuten over dan :)

bij mij is de onderste rugwervel (weet de nr niet meer) enkele mm verschoven en dit omdat hij nooit vastgegroeid is.
het is mogelijk dat ie nog verder schuift en dan = hernia
dokter heeft mij gezegd dat dit op te lossen valt door een pin te steken zodat ie vast komt te zitten.:eek:
ik heb regelmatig last van mijn rug maar een kraker kan wonderen doen
en ik val nog liever dood dan dat ze mijn rug opensnijden om daar een stuk ijzer in te steken

daarbij 1 voordeel; kan af en toe een dagje thuisblijven:cool:
het nadeel is dan wel dat ik op zo'n dag enkel in mijn zetel kan liggen:(

Ik heb spit in mn rug en daarnaast sowieso een klote rug en nek. Het wordt niet erger tijdens/na het trainen tenzij ik nét iets te zwaar mn rug train..

Heb door die spit sowieso wel constante lichte rugpijn.

wat is spit?

Verder even een leuk weetje tussendoor. Lage rugklachten en dan vooral de aspecifieke (dus niet een hernia, maar meer de klachten zonder duidelijke oorzaak) is een probleem van de westerse wereld. De rest van de wereldbevolking heeft niet of nauwelijks dit soort klachten! ;)

Aha interessant, zoiets verwacht ik wel ja en ergens heb ik het idee dat zoiets al begint bij de schoolbanken op zeer jonge leeftijd en relatief weinig goede belasting van het lichaam. Een tijdje geleden heb ik samengewerkt met een invalkracht uit naar ik meen Ghana, was sinds een jaar of 5 hier. Hoe die gast fullsquatte ipv bukte, fenomenaal. :D

Terug
Naar boven