XXL Nutrition

wie heeft er wel eens rugproblemen

Peiling Peiling rugpijn?

• Ik heb een hernia

Stemmen: 4 4,8%
  • bijna constant lichte rugpijn

Stemmen: 18 21,7%
  • Bij momenten kan ik men bed niet uit

Stemmen: 4 4,8%
  • soms eens licht rugpijn

Stemmen: 31 37,3%
  • Alleen na squatten, deadlift,...

Stemmen: 15 18,1%
  • nog nooit iets gevoeld

Stemmen: 11 13,3%

• Totaal stemmers
    83
Ik nu weer, gister tijdens dl door mijn rug gegaan, misschien verkeerde houding/ of zwakke plek. Kan nu amper knielen, voorover buigen, en alleen als ik lig voel ik nagenoeg niks. heb al een keer iets aan SI gewricht gehad en het voelt alsof het nagenoeg weer dezelfde plek is, was er alleen nooit doorheengegaan. Hoop dat ik er snel vanaf ben maar moet nog maar kijken of ik weer voort zal dl'en :(.

Soms lichte rugpijn, doordat mijn ene been zo'n 3cm korter is als de andere.

Ik heb er geen last meer van in het verleden wel veel gehad (waarschijnlijk door een verstoorde balans).
Zorg voor een goede balans tussen de buik en rugspieren.
Veel mensen die sporten leggen veel meer de nadruk op hun buik dan op de onderrug, door een verstoorde balans heb je veel kans op lage rug klachten.
Zorg ook dat je de zijkanten goed traint zodat je een goede rompstabiliteit hebt.
Daarnaast natuurlijk altijd zorgen voor een goede houding tijdens het uitvoeren van je oefeningen en hoe je de gewichten op pakt voor het beginnen van een set.
Veel mensen pakken aan het begin van hun set het gewicht verkeerd op en dan vragen ze zich af waarom ze een dag later last van hun rug hebben.

Terug
Naar boven