MuscleMeat

Wie kan mij helpen aan een vegatarisch voedingsschema

wonderwanda

Novice
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
79kg
Hallo, ik ben nu al een paar jaar lekker aan het trainen maar wil me nu meer op kracht gaan richten.
Ik kom er alleen niet uit met mijn voeding. Het laatste jaar train ik al behoorlijk maar ik wordt totaal niet smaller :mad:
Wie heeft er tips voor me. Zit al wel lekker aan de eiwit shake's :)
Ben er al wel achter dat afwisseling voor mij wel belangrijk is. De kwark die altijd nam bij de lunch komt me echt m'n neus uit inmiddels.....

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Zelf een schema maken. Schrijf op wat je nu allemaal eet en wanneer. Kijk ook voor goede verhoudingen van vetten, eiwitten en koolhydraten. Post dat schema hier een vraag tips. Je kan niet verwachten dat we je schema helemaal voorkauwen ;). Succes.

Ik. Maar voor niets gaat de zon op. Shakes zijn overbodig, ook bij een vegetarische leefstijl.

• Topic Starter Topic Starter
Zelf een schema maken. Schrijf op wat je nu allemaal eet en wanneer. Kijk ook voor goede verhoudingen van vetten, eiwitten en koolhydraten. Post dat schema hier een vraag tips. Je kan niet verwachten dat we je schema helemaal voorkauwen ;). Succes.

Hierbij mijn schema:
08.30
yoghurt (mager)250gr
whey proteine 30 gr
muesli 15 gr
10.30
whey proteine 30gr
sojamelk 250 ml
appel 1 stuk
lijnzaadolie (tijd ~) 1lepel
volkorenbrood met bijv . smeerkaas 20+
12.30
kwark ( mager )250gr
sinaasappel 1 stuk
volkorenbrood met bijv. pindakaas en rauwkost
15.30
whey proteine 30 gr
sojamelk 250 ml
appel 1 stuk
19.00
rauwkost (vaste groente)200gr
tofu 100 gr
spaghetti ( volkoren )25gr
20.00
kwark ( mager )200gr of whey proteine 30 gr met sojamelk 250 ml

Dat is een hoop whey. Zeker op advies van de supplementenboer op de hoek ?

Ik. Maar voor niets gaat de zon op. Shakes zijn overbodig, ook bij een vegetarische leefstijl.

Hmm, overbodig wil ik het niet noemen. Maar wel een makkelijke manier om aan eiwit te komen, met (meestal) een hoge biologische waarde. Volgens mij neemt ze 3 shakes per dag, vind de hoeveelheid wel mee vallen.

Je neemt ook geen kaas, ei of gewone melk?

Hmm, overbodig wil ik het niet noemen. Maar wel een makkelijke manier om aan eiwit te komen, met (meestal) een hoge biologische waarde. Volgens mij neemt ze 3 shakes per dag, vind de hoeveelheid wel mee vallen.

Makkelijk is het zeker. Maar als TS genoeg graanproducten, peulvruchten, noten etc. eet en daarnaast ook nog eens een bak kwark neemt... dan is die pot nergens voor nodig.

En ik vind 30 g per shake wel veel. Ben benieuwd waarom zij tot deze hoeveelheid is gekomen, waarschijnlijk omdat het op de pot staat...

Ik heb ook een pot die zegt neem 40 g per keer... 15 g is echter genoeg voor mij.

Makkelijk is het zeker. Maar als TS genoeg graanproducten, peulvruchten, noten etc. eet en daarnaast ook nog eens een bak kwark neemt... dan is die pot nergens voor nodig.

En ik vind 30 g per shake wel veel. Ben benieuwd waarom zij tot deze hoeveelheid is gekomen, waarschijnlijk omdat het op de pot staat...

Ik heb ook een pot die zegt neem 40 g per keer... 15 g is echter genoeg voor mij.

Als vegetarier is het gewoon wat moeilijker om aan essentiele eiwitten te komen, niet iedereen wilt zich een ons vreten aan graanproducten en peulvruchten. Eiwitdrank heeft vaak een goed samenstelling.
Maar het is inderdaad zeker onmisbaar.

Volgens mij valt dat "een ons vreten" wel mee. Een bord zilvervliesrijst + zwarte bonen is een smakelijke maaltijd en bevat alle essentiële aminozuren. Nog een kom brinta + melk bij het ontbijt, een eitje bij de lunch en een halve bak kwark ergens tussendoor... makkelijk zat en allemaal eiwitbronnen met een hoge biologische waarde... hoger dan vlees zelfs.

Eén eitje maar?

Ik vermoed dat het genoeg is voor TS... hoeveel eiwit had jij voor haar in gedachten dan ? ? ?

Ik vermoed dat het genoeg is voor TS... hoeveel eiwit had jij voor haar in gedachten dan ? ? ?

Eiwit kan het metabolisme verhogen, geeft een voller gevoel (bij mij dan). Daarom heeft het bij mij de voorkeur om hoger in eiwit te zitten, zeker als ik mijn onderkin te lijf wil gaan. 1,5 tot 2 kg per kg lichaamsgewicht is wat ik aan houd..Maar ieder zijn of haar voorkeur.

Laatst bewerkt:
Het metabolisme verhogen ?

Klopt verder dat eiwit verzadigend werkt. Groente echter ook :D

Die hoeveelheden probeer ik ook aan te houden... ik heb de grootste moeite daar tussen te blijven en dat is zonder shakes. Dus vandaar: zwaar overbodig.

Laatst bewerkt:
Andere benaming voor thermisch effect... verder met je post eens.

---------- Toegevoegd om 14:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Metabolisme verhogen doet het niet, wel zijn er bepaalde voordelen van L Leucine (te vinden in eiwit) tijdens cutten.

Welke voordelen ? Leucine zit gewoon in ei, kwark, melk etc. dus dat zit wel snor ;)

Welke voordelen ? Leucine zit gewoon in ei, kwark, melk etc. dus dat zit wel snor ;)

I.c.m. L-valine en een ander aminozuur (waar ik momenteel even de naam niet meer van weet:p) kan het bijdragen aan het behoud van spiermassa tijdens het cutten. Verder hoef je je daar niet al te druk om te maken inderdaad.

Waarschijnlijk isoleucine... de vertakte aminozuren. Mijn inziens wordt die theorie nogal opgeblazen door de mensen die ze verkopen. Zo snel verlies je heus geen spiermassa... pas in geval van nood zal je lichaam daar een beroep op doen.

---------- Toegevoegd om 14:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:48 ----------

Ik heb een goedkopere oplossing trouwens daarvoor: krachttraining :P

Terug
Naar boven