Misschien eens een Javaanse schijf erin toepassen voor de afwisseling?
Ik vind dit erg lekker zelf voor de afwisseling van vlees.
Inleiding
Toen de kinderen nog klein waren, vonden ze vlees waarop veel gekauwd moest worden niet lekker. Als wij dan wel eens biefstuk of karbonade aten, maakte ik hen veel blijer met een vegetarische Javaanse schijf. Nu maak ik het ook soms nog klaar, omdat iedereen het best lekker vindt en het af en toe wel eens goed is, denk ik, om een dag geen vlees te eten.
Algemene informatie
Merk naam: Vivera
Naam product: Javaanse schijf
Inhoud: 2 stuks, samen 200 gram
Prijs: 2.19 euro
Soort product: vegetarisch
Het product draagt het ‘Ik kies bewust’ logo
Uiterlijk van de verpakking
De twee Javaanse schijven zitten verpakt in een plastic vlees bakje, met eromheen een kartonnen wikkel met informatie. Op de voorkant staat met blauwe letters Vivera. Er staat een afbeelding op van een Javaanse schijf, op een bord met rijst en groenten. Er wordt vermeld dat het vegetarisch is. Op de achterkant en op de zijkanten wordt vermeld hoe het klaargemaakt kan worden en wat voor ingrediënten erin zitten.
Hoe moet je het klaarmaken?
De burgers kunnen in de koekenpan of in de oven worden klaargemaakt. De oven moet worden voorverwarmd tot 225 Graden Celsius, waarna de burgers er 12 minuten in moeten. In de koekenpan moeten ze ongeveer 6 minuten om en om worden gebraden op matig vuur.
Waarvan zijn de burgers gemaakt?
De burgers zijn dus geen vlees, het is gemaakt van soja, wat veel natuurlijke eiwitten bevat. Verder zit er, zoals bij we meer burgers, een laagje paneermeel omheen, wat bij het braden een knapperig korstje tot gevolg heeft. Verder zitten er vitamines en mineralen in. De burgers bevatten geen kleur- en smaakstoffen.
Voedingswaarde per 100 gram
Energie 1033 KJ/ 246 Kcal
Eiwitten 18,7 g
Koolhydraten 21,8 g
Vet 10,1g, waarvan 2,6g verzadigd
Voedingsvezel 4,2g
Natrium 0,76g
Calcium 120mg
Ijzer 2,1mg
Vit. B1 0,2mg
Vit.B6 0,2 mg
Vit. B12 0,38mg
Vit.C 12 mg
Bron:
http://www.ciao-shopping.nl/opinion_images_view.php/OpinionId/138237/Img/37864889