Fitness Seller

Wie kan/wil mij helpen met mijn macro verdeling

Bezoekers in dit topic

Hoelang ben je trouwens al bezig met diëten? En daar tussen door ook geen breaks gehad? Als je een lange periode heel weinig eet kan je lichaam ook in een soort spaarstand raken. Zelf ben ik wel voorstander van 1 cheatmeal per week of soms 1 in de 2 weken dat is een beetje afhankelijk van jezelf en de doelen.
 
heh?

post je hele voeding eens over de dagen als je wilt. Ook olie, drinken, tussendoortjes, extra lepel etc etc etc.
Ik zal komende dagen eens bijhouden en hier posten.
Hier zie je al 2 voorbeeld dagen hoe ik eerder at en mijn dag gister bijvoorbeeld

Voorbeeld dag koolhydraatarm
Zoals ik at
1 bullet koffie
(1 eetlepel mct olie, 1 eetlepel grasboter op 250 ml kokosolie

Lunch
Stuk warm gebakken zalm met 150 gram ijsbergsla en eigengemaakte knoflooksaus van griekse yoghurt mayonaise en verse knoflook

Diner
Zelfgemaakte tomaten/mascarpone soep met 3 kaas crackers en filet aerican en 1 gekookt ei

Tussendoor
2 gekookte eieren
Shake van amandelmelk en 1 schep naturel eiwitpoeder

Dagtotaal 1586 kcal
21 gram koolhydraten
110 gram eiwit
119 gram vetten

En mn eet patroon nu
Mijn dag gister
Ontbijt
250 gram magere kwark met 1/2 banaan en 25 gram rijstebloem 4+ vermalen tot pap

Tussendoor smoothie van 150 ml magere kwark 50 gram aardbei en 100 gram ananas en 100 ml water

Lunch 4 speltwafels dus met halvarine 2 met rookvlees en 2 met rosbief

Tussendoor
200 gram magere kwark

Diner 1 volkoren wrap met 75 gram kipfilet 75 gram roerbak en gebakken in 1 eetlepel olijfolie en 1 eetlepel piri piri saus

Avond 1 whey shake banaan
1 scoop op 250 ml water
Dagtotaal
1447 kcal
112 gram koolhydraten
134 gram eiwitten
45 gram vetten
 
Hoelang ben je trouwens al bezig met diëten? En daar tussen door ook geen breaks gehad? Als je een lange periode heel weinig eet kan je lichaam ook in een soort spaarstand raken. Zelf ben ik wel voorstander van 1 cheatmeal per week of soms 1 in de 2 weken dat is een beetje afhankelijk van jezelf en de doelen.
Ik ben eigelijk altijd heel fanatiek geweest. Misschien wel te fanatiek. Vermoed dat mn lijf ook wel ineens in shock verkeerd van vrijwel geen koolhydraten en veel goeie vetten naar ineens ruim koolhydraten en weinig vetten. Cheatmeal durf ik me nog niet aan te wagen
 
Per kg lichaamsgewicht:

2g eiwitten
1g vet
De rest koolhydraten

Merk je dat je helemaal leeg raakt qua energie, dan ga je hoger in je koolhydraten en wat lager in je vetten.
Als ik 2 gram eiwitten aanhou kom ik op 172 gram eiwitten uit en vet op 86 gram dan hou ik dus nog iets van 35 gram koolhydraten over en moet ik dus nog steeds koolhydraatarm blijven eten. Of snap ik m nu niet🙈
 
Welke wet van de thermodynamica is dat?
Vochthuishouding. Als je van vrijwel geen carbs naar veel carbs gaat. Dat staat dus los van je energieverbruik en heeft dus niks met thermodynamica te maken.

En dat weet je zelf ook wel.

>koolhydraten > glycogeen > water
 
Laatst bewerkt:
Als ik 2 gram eiwitten aanhou kom ik op 172 gram eiwitten uit en vet op 86 gram dan hou ik dus nog iets van 35 gram koolhydraten over en moet ik dus nog steeds koolhydraatarm blijven eten. Of snap ik m nu niet🙈
Dan kan je dus wat lager in je vet gaan om hoger in je carbs te kunnen.

Of hoger in je kcal en dat compenseren met meer beweging/cardio.
 
Dan kan je dus wat lager in je vet gaan om hoger in je carbs te kunnen.

Of hoger in je kcal en dat compenseren met meer beweging/cardio.
Ah oke thx. 💪
 
Vochthuishouding. Als je van vrijwel geen carbs naar veel carbs gaat. Dat staat dus los van je energieverbruik en heeft dus niks met thermodynamica te maken.

En dat weet je zelf ook wel.

>koolhydraten > glycogeen > water
Maar kan dat een schommeling van 6kg veroorzaken op 86kg?
 
Heb ik nog 1 vraag. 3 maaltijden per dag of 6 kleine
 
Maar kan dat een schommeling van 6kg veroorzaken op 86kg?
Dat weet ik niet. Misschien wel, misschien niet. Lijkt onwaarschijnlijk maar ik probeer slechts te zoeken naar mogelijkheden.

Aan de andere kant is het weer warmer buiten wat ook kan bijdragen. Als je meer gaat eten zitten je darmen ook voller. Kweet ook niet wat de overgang met je lichaam doet op dit vlak.

Ik ben 4kg lichter in 1 week. Hiervan is denk ik slechts 500 gr daadwerkelijk vet. De rest vocht en darminhoud. Ik weeg wel een stuk meer dan 86kg.
 
Als ik 2 gram eiwitten aanhou kom ik op 172 gram eiwitten uit en vet op 86 gram dan hou ik dus nog iets van 35 gram koolhydraten over en moet ik dus nog steeds koolhydraatarm blijven eten. Of snap ik m nu niet🙈
Iemand met een gewicht van 86kg op 1m68 heeft geen 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht nodig. Als je een hoog vetpercentage hebt kan je beter een schatting maken van je LBM (Lean Body Mass) maken en op basis hiervan je eiwitbehoefte berekenen.
Heb je ook nog zat ruimte voor koolhydraten.
 
Maar kan dat een schommeling van 6kg veroorzaken op 86kg?
Als je kijkt hoeveel kcal er in een kilo vet gaan.... En hoe lang het duurt voordat je een kg spier aankomt, dan blijft alleen vocht over. Extreme schommelingen zijn altijd grotendeels vocht, soms tot wel 10% van het lichaamsgewicht.
Vocht houdt zich vast in het lichaamsvet, dus hoe lager het vetpercentage, hoe minder vocht je op ten duur vasthoudt. Vocht ziet er wel anders uit dan vet, waardoor je het op ten duur beter kan herkennen.

Er is heel veel wat vocht kan beïnvloeden. Stress, zout en wat je eet, warm weer / luchtdruk, te weinig drinken, hormonale schommelingen, en tal van andere dingen.
 
Als je kijkt hoeveel kcal er in een kilo vet gaan.... En hoe lang het duurt voordat je een kg spier aankomt, dan blijft alleen vocht over. Extreme schommelingen zijn altijd grotendeels vocht, soms tot wel 10% van het lichaamsgewicht.
Vocht houdt zich vast in het lichaamsvet, dus hoe lager het vetpercentage, hoe minder vocht je op ten duur vasthoudt. Vocht ziet er wel anders uit dan vet, waardoor je het op ten duur beter kan herkennen.

Er is heel veel wat vocht kan beïnvloeden. Stress, zout en wat je eet, warm weer / luchtdruk, te weinig drinken, hormonale schommelingen, en tal van andere dingen.
Het was misschien ook een verkeerd geplaatste opmerking van mijn (overkomt me wel vaker) Met zulke schommelingen, een redelijk overgewicht en een radicale aanpassing in eetgewoontes moet je nu eerst gewoon een tijdje een stabiel patroon aanhouden en het niet gaan zoeken in details. Als TS zo actief is als ze zegt zou ze met 1600kcal gewoon afmoeten vallen. Is dat niet het geval zou ik adviseren om nog eens te kijken naar de wijze van het bijhouden van het eten. Weeg je alles af, of maak je je shakes met een scoop en tel je je plakjes rosbief?
 
Het was misschien ook een verkeerd geplaatste opmerking van mijn (overkomt me wel vaker) Met zulke schommelingen, een redelijk overgewicht en een radicale aanpassing in eetgewoontes moet je nu eerst gewoon een tijdje een stabiel patroon aanhouden en het niet gaan zoeken in details. Als TS zo actief is als ze zegt zou ze met 1600kcal gewoon afmoeten vallen. Is dat niet het geval zou ik adviseren om nog eens te kijken naar de wijze van het bijhouden van het eten. Weeg je alles af, of maak je je shakes met een scoop en tel je je plakjes rosbief?
Niets mis met je opmerking hoor. Verder wel eens met wat je zegt. Vocht kan misleidend zijn, zonde als ze zich daardoor focust op de details.
 
Iemand met een gewicht van 86kg op 1m68 heeft geen 2 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht nodig. Als je een hoog vetpercentage hebt kan je beter een schatting maken van je LBM (Lean Body Mass) maken en op basis hiervan je eiwitbehoefte berekenen.
Heb je ook nog zat ruimte voor koolhydraten.
Dir heb ik al eens laten meten en
 
Die heb ik laten meten en is 52,8 kg
 
Back
Naar boven