ben ik het wel mee eens ja, maar ik neem aan dat het effect van alcohol + ghb wel anders is als ghb alleen. ik heb overgens maar 1 keer GHB only gebruikt tijdens het uitgaan, maar ik vind dat je van alcohol toch wat losser wordt of heb ik gewoon te weinig GHB genomen ?
Persoonlijk vind ik de combi G + alcohol ook weinig toevoegend op g of alcohol alleen, ik raad het ook niet aan.
GHB heeft, indien je het adequaat weet te gebruiken, zeker mijn voorkeur.
-goedkoper
-fysiek in veel mindere mate schadelijk dan alcohol
-je rijdt alcoholcontroles lachend tegemoet
(al is het natuurlijk hoogst onverstandig om nog onder invloed van G achter het stuur te stappen)
ik weet nog goed dat ik een ruime week lang ziek en depressief was samen met 2 vrienden omdat we voor de 2e keer xtc (michubitchie) en voor et eerst pep deden.
Dat heeft niks met combineren te maken, dat heeft met MDMA te maken.
De werkzame stof van xtc is MDMA, een goede pil bevat veel MDMA.
MDMA triggert je hersenen om veel serotonine aan te maken, en de heropname van serotonine te vertragen.
Je krijgt dus onder invloed van MDMA een wrede overdosis sertonine.
Serotonine is de "feel good" neurotransmitter. Serotonine zorgt ervoor dat je je supergoed,chill, tevreden en gelukkig voelt. Onder invloed van xtc ervaar je dit gevoel als hemels, je kan je in het nuchtere leven nooit zo goed voelen als je je met behulp van xtc voelt. Het is echt een hemelse ervaring, en daarom heb ik bijna medelijden met een ieder die deze ervaring nooit meemaakt, het kan zelfs heel spiritueel zijn onder de juiste omstandigheden.
Zeker in combinatie met je beste vrienden, en onder invloed van chille muziek en lasers en andere pshychedelic visuele effecten.
Efin, terug naar serotonine.
Je hebt die nacht een overvloed aan serotonine gehad, de dagen erna (met name de dinsdag) heb je een wreed te kort aan serotonine. Je lichaam zit z.g.a zonder, en is herstellende om het weer op het oude niveau te krijgen. Dit kan dagen tot enkele weken duren. Vergis je hier niet in, het is heftiger dan je denkt!
Doordat je serotonine niveau beneden peil is voel je je gewoon k*t, depressief, lusteloos. Het tegenovergestelde van je goed voelen dus...
Dit is de prijs die je moet betalen voor xtc gebruik.
De high is hemels, maar de low kan hells zijn. En dit verschilt heel erg per keer en per gebruiker.
Ik kan er over meepraten, ik heb vaak last gehad van een depressieve periode na gebruik. Daarom heb ik besloten mijn xtc gebruik te reduceren tot enkele keren per jaar (max.4x). Daar komt bij; hoe vaker je het doet, hoe "gewoner" de trip wordt.
Ik plan mijn trips zorgvuldig, ik kies de beste gelegenheden uit, ik zorg ervoor dat ik de week erna geen belangrijke dingen heb, zoals tentamens.
Overigens kun je de kater na gebruik behoorlijk beperken door l-tryptofaan of 5HTP supplementie in te nemen in de week na gebruik. (overigens altijd in combinatie met vit.B complex)
-Tryptofaan is de grondstof voor serotonine en serotonine is weer de grondstof voor melatonine. Deze laatste stof vooral zorgt voor een goede nachtrust. Serotonine is van wezenlijk belang voor het behoud van een goed humeur. Enkele vitaminen helpen bij de juiste werking van L-Tryptofaan. Deze vitaminen werken dan als zogeheten co-factoren. Zij bevorderen de opname van L-Tryptofaan. Dit zijn vooral de vitaminen B3, B6 en C.