MuscleMeat

wie van de bodybuilders slik weleens een pilletje?

Als ik uitga combineer ik ghb altijd met iets anders.
Die wilde verhalen van de media altijd

die verhalen van de media is meestal het probleem. het wordt altijd erger gemaakt dan het is.
ik kan me nog herinneren een paar jaar geleden was het zelfs zo erg dat zodra er een groot feest of evenement aankwam dan net van te voren kwamen er weer verhalen in het nieuws en in de krant dat er weer pillen in omloop waaren die antropine of dergelijke gevaarlijke stoffen bevatten.
die berichen kwamen vaak van de politie en GGD in de hoop dat mensen dan geen of minder drugs zouden gaan gebruiken.
maar het wert door de media vaak nogal aangedikt.
natuurlijk het is niet goed voor je lichaam en hersenen.
maar er is nog NOOIT iemand overleden door alleen XTC het is altijd een combinatie van geweest.
dat mensen gingen mixen met andere drugs of alcohol. of mensen raakten overhit en uitgedroogt.
of het bleek dat ze een lichaamelijke afwijking haden zoals een hart of lever aandoening en dat in combinatie met drugs de oorzaak was van het overlijden.
dus luister altijd naar je eigen lichaam. rust af en toe koel ff af op een koel plekje.
en drink altijd voldoende om uitdroging te voorkomen. en dan water of fris want alcohol droogt alleen maar verder uit. daarom heb je ook een kater de volgende dag als je te veel gezopen heb.vocht te kort in de hersenen.
maar ben nu wel weer ernstig genoeg geweest 't is weer tijd voor een lijn.:D

ja dat heb ik inderdaad gewoon veel op internet gelezen. en niet met andere middelen doel ik eigelijk alleen op alcohol en weed, want andere drugs heb ik nog nooit gebruikt:p

Oke vandaar, het was ook geen aanval verder. Maar je kan het in principe wel proberen natuurlijk. Het is niet dat je er dood aan gaat, kan wel vervelende gevolgen hebben.
Ik heb meerdere malen drugs met alcohol gebruikt. Ben twee keer out gegaan door weed+alcohol en dus afgelopen weekend door ghb+alcohol. Als je dat eens hebt meegemaakt dan pas je wel op met combineren. Denk ook dat het per individu verschillend is. Dus voor jezelf uitproberen, misschien vind jij het wel vet lekker, zou kunnen.

Er wordt hier wel heel makkelijk over gedaan door Loo, RobG en Maiskorrel. Maar mijn persoonlijke ervaringen zijn toch neit al te positief, en dan vooral door het combineren met alcohol.
Dus moraal van het verhaal: Don't do alcohol.

Ja ik zeg ook, die shit moet je alleen doen als je veel ervaring hebt of iig goed weet waar je mee bezig bent. Alcohol en G werken op dezelfde manier op het centraal zenuw stelsel dus het is gewoon zo dat je na wat alcohol stuk lager moet doseren met je G.

Ik doe het zelf trouwens ook nauwelijks hoor, ik zeg alleen dat het minder extreem is als vele zeggen. Ik raad het ook zeker niet iemand aan, en vooral niet in een uitgaansomgeving waar je minder makkelijk goed kan doseren en het ook ongemakkelijker is mocht je plat gaan. Maar als je bv paar flesjes bier op hebt is het niet zo dat je onmiddelijk KO gaat als je paar ml G neemt.

Oke vandaar, het was ook geen aanval verder. Maar je kan het in principe wel proberen natuurlijk. Het is niet dat je er dood aan gaat, kan wel vervelende gevolgen hebben.
Ik heb meerdere malen drugs met alcohol gebruikt. Ben twee keer out gegaan door weed+alcohol en dus afgelopen weekend door ghb+alcohol. Als je dat eens hebt meegemaakt dan pas je wel op met combineren. Denk ook dat het per individu verschillend is. Dus voor jezelf uitproberen, misschien vind jij het wel vet lekker, zou kunnen.

Er wordt hier wel heel makkelijk over gedaan door Loo, RobG en Maiskorrel. Maar mijn persoonlijke ervaringen zijn toch neit al te positief, en dan vooral door het combineren met alcohol.
Dus moraal van het verhaal: Don't do alcohol.

begrijp wat je bedoelt ik hou het dan ook voorlopig bij het uitgaan bij ghb only.

Ja ik zeg ook, die shit moet je alleen doen als je veel ervaring hebt of iig goed weet waar je mee bezig bent. Alcohol en G werken op dezelfde manier op het centraal zenuw stelsel dus het is gewoon zo dat je na wat alcohol stuk lager moet doseren met je G.

Ik doe het zelf trouwens ook nauwelijks hoor, ik zeg alleen dat het minder extreem is als vele zeggen. Ik raad het ook zeker niet iemand aan, en vooral niet in een uitgaansomgeving waar je minder makkelijk goed kan doseren en het ook ongemakkelijker is mocht je plat gaan. Maar als je bv paar flesjes bier op hebt is het niet zo dat je onmiddelijk KO gaat als je paar ml G neemt.

ok ik begrijp het het blijft natuurlijk dat als je het met alcohol neemt het risico groter is om out te gaan maar niet zo groot dat je van 1 biertje gelijk out gaat:D

Mensen gaan dikwijls met ghb experimenteren terwijl ze het spul niet goed kennen en daarbij ook nog eens door en door bezopen zijn, zodanig dat dit slecht afloopt.
Maar zoals Rob G als zegt: als een ervaren gebruiker die er een paar biertjes bij drinkt is er geen vuiltje aan de lucht

nu we et toch over combineren en onervaren hebben :p
ik weet nog goed dat ik een ruime week lang ziek en depressief was samen met 2 vrienden omdat we voor de 2e keer xtc (michubitchie) en voor et eerst pep deden.
et ging als volgt: we waren aan et drinken en roken enzo en toen namen voor et eerst pep tot ons, redelijke dosering voor eerste keer.. et voelde allemaal heerlijk en ik had er zin in. toen hadden mensen wiet uit et niets dacht ik. toen waren we gaan smoke met sterke drank. 2 uur later kwam iemand met et voorstel van xtc. dat hebben we toen dus ook gnomen en opzich was et een gweldige avond en ik ben opgebleven met 1 van de 2 vrienden en de dag helemaal nagetript tot in de avond!
die avond gingen we ergens uit om rustig na te lullen over de avond ervoor met zn allen, echter konden we uiteindelijk niet daar naar binnen en zijn we weer pep gaan halen.
dus die avond ook weer getript met diezelfde 2 vrienden en nog wat.
dit kwam zeker harder aan dan normaal, en was weer een heftige avond.
de dag daarna werd ik wakker en was doodziek, ik werd gebeld door 1 van de vrienden dat hij ook doodziek was en de andere vriend scheen et ook te zijn. we meenden zelfs een soort damp uit onze huid te zien komen voor 2 of 3 dagen!
we zijn die week veel bij elkaar gweest omdat we alle 3 helemaal depressief en ziek waren en niet wisten wat er precies aan de hand was.
uiteindelijk goed gkomen allemaal, maar kheb me nog nooit zo k*t gvoeld als die week.
jullie weten me vast wel te vertellen wat de grote fout was van ons.
tjo!

Je hebt gewoon afkick gehad

Kan vanalles geweest zijn...
Die eerste avond niet echt genoeg gegeten, beetje veel voor de eerste keer ( dan bedoel ik dosissen EN ook het feit dat mengen zoiezo niet goed is en jullie hebben veel dingen gemixed.), alcohol bij genuttigd ! , 2 dagen na elkaar is ook iets... Zeker als jullie misschien niet genoeg uitgeslapen waren na de vorige avond. Ook niets gegeten wellicht de dag van de 2e keer.
En ook een feit is dat jullie er misschien teveel hebben bij stilgestaan. Wat veel aan gedacht enzo, (vb: als je zegt dat je gaat vallen als je drugs neemt is er echt veel kans dat je dit ook doet, of je toch slecht gaat voelen.)
En ergens voel je de dag(en) erna ook echt slecht... => afkick ! En zeker na de eerste keer !!
Niks speciaals denk ik !

nu we et toch over combineren en onervaren hebben :p
ik weet nog goed dat ik een ruime week lang ziek en depressief was samen met 2 vrienden omdat we voor de 2e keer xtc (michubitchie) en voor et eerst pep deden.
et ging als volgt: we waren aan et drinken en roken enzo en toen namen voor et eerst pep tot ons, redelijke dosering voor eerste keer.. et voelde allemaal heerlijk en ik had er zin in. toen hadden mensen wiet uit et niets dacht ik. toen waren we gaan smoke met sterke drank. 2 uur later kwam iemand met et voorstel van xtc. dat hebben we toen dus ook gnomen en opzich was et een gweldige avond en ik ben opgebleven met 1 van de 2 vrienden en de dag helemaal nagetript tot in de avond!
die avond gingen we ergens uit om rustig na te lullen over de avond ervoor met zn allen, echter konden we uiteindelijk niet daar naar binnen en zijn we weer pep gaan halen.
dus die avond ook weer getript met diezelfde 2 vrienden en nog wat.
dit kwam zeker harder aan dan normaal, en was weer een heftige avond.
de dag daarna werd ik wakker en was doodziek, ik werd gebeld door 1 van de vrienden dat hij ook doodziek was en de andere vriend scheen et ook te zijn. we meenden zelfs een soort damp uit onze huid te zien komen voor 2 of 3 dagen!
we zijn die week veel bij elkaar gweest omdat we alle 3 helemaal depressief en ziek waren en niet wisten wat er precies aan de hand was.
uiteindelijk goed gkomen allemaal, maar kheb me nog nooit zo k*t gvoeld als die week.
jullie weten me vast wel te vertellen wat de grote fout was van ons.
tjo!

het probleem is dat pep/speed al je reserves in je lichaam aanspreekt. dus als je normaal op een gegeven moment moe wordt heb je daar nu geen last van.
dus je gaat maar door. het put je lichaam eigenlijk uit.
en met XTC die zorgt er voor dat een bepaalt stofje in je hersrenen (ik geloof serotine) in 1 grote doses wordt vrijgegeven.
dat is de zelfde stof die normaal vrij komt als je verdrietig bent en waardoor je jezelf weer wat beter voelt. maar dan in hele kleine hoeveel heden.
alleen XTC zorgt er voor dat je alles in een keer verbruikt vandaar ook dat prettige gevoel. het duurt alleen wel weer 2 tot 3 dagen dat het weer is aangevult.
daardoor voel je jezelf de dagen erna nogal depri. en dan nog de sterke drank alcohol ontrekt vocht uit je lichaam en hersenen. net als de pep en XTC overigens.
je lichaam is dus eigenlijk gewoon oververmoeid en uitgedroogt en normaal zorgt die serotine er weer een beetje voor dat je jezelf weer goed voelt maar dat is ook ff op. dus daar komen die verschijnselen van.
het is eigenlijk allemaal een grote aanslag op je lichaam zeker als je het allemaal tegelijk doet. en dat je het pas voor de 2e keer doet houd in dat je lichaam het ook nog niet gewent is.

pff dan heb je wel 3 weken voor niks getraind na zo'n weekend. Heb het eerder ook wel eens gedaan maar moet er nu echt niet meer aan denken om m'n lichaam op die manier te slopen..

Eens en hele goede beschrijving, al raad ik wel aan om eerst de G z'n piek te laten bereiken en dan pas voorzichtig te beginnen met alcohol consumeren.

Alleen snap ik de combi niet afgezien van het sociale aspect. Feitelijk bereik je de roes met 50% drank en 50% GHB, (of andere verhoudingen uiteraard), terwijl je dan beter helemaal G kunt gebruiken als je er toch aan zit. Goedkoper en fysiek beter.

Speed en cocaine kun je ook combineren, alleen niet in max hoeveelheden als je normaal doet ongecombineerd, als je 2 drugs van 1 dezelfde effect classificatie gebruikt, moet van beide de doseringen omlaag schroeven om de maximale grens van je hartfrequentie niet te overschrijden, dan wel een te laag ritme of te hoog.

Idd heb ik sterk ervaren dat coke een G overdose kan wegnemen, de tijd de coke je hartslag omhoog trekt bij een GHB incident, krijg de G de tijd om af te breken.

Uitzonderlijk zijn tripmiddelen, waarvoor feitelijk geen lichamelijke grens is, LSD + Paddo's of met mescaline/ketamine erbij. Geestelijk kun je van dat soort combi's complete ego afsterving meemaken of bizarre trips creeeren.

Stimulanten en downers zijn meer gebonden aan grenzen stellen bij combi gebruik.

pff dan heb je wel 3 weken voor niks getraind na zo'n weekend. Heb het eerder ook wel eens gedaan maar moet er nu echt niet meer aan denken om m'n lichaam op die manier te slopen..

dat is inderdaad zo. zeker als je dan ook nog eens niet goed rust en eet erna en ervoor. kijk ook maar hoe die gasten er een paar jaar geleden uit zagen die vaak naar feesten en zo gingen. allemaal een ingevallen bek en zo gespiert als een spijker.:D

Eens en hele goede beschrijving, al raad ik wel aan om eerst de G z'n piek te laten bereiken en dan pas voorzichtig te beginnen met alcohol consumeren.

Alleen snap ik de combi niet afgezien van het sociale aspect. Feitelijk bereik je de roes met 50% drank en 50% GHB, (of andere verhoudingen uiteraard), terwijl je dan beter helemaal G kunt gebruiken als je er toch aan zit. Goedkoper en fysiek beter.

Speed en cocaine kun je ook combineren, alleen niet in max hoeveelheden als je normaal doet ongecombineerd, als je 2 drugs van 1 dezelfde effect classificatie gebruikt, moet van beide de doseringen omlaag schroeven om de maximale grens van je hartfrequentie niet te overschrijden, dan wel een te laag ritme of te hoog.

Idd heb ik sterk ervaren dat coke een G overdose kan wegnemen, de tijd de coke je hartslag omhoog trekt bij een GHB incident, krijg de G de tijd om af te breken.

Uitzonderlijk zijn tripmiddelen, waarvoor feitelijk geen lichamelijke grens is, LSD + Paddo's of met mescaline/ketamine erbij. Geestelijk kun je van dat soort combi's complete ego afsterving meemaken of bizarre trips creeeren.

Stimulanten en downers zijn meer gebonden aan grenzen stellen bij combi gebruik.

ben ik het wel mee eens ja, maar ik neem aan dat het effect van alcohol + ghb wel anders is als ghb alleen. ik heb overgens maar 1 keer GHB only gebruikt tijdens het uitgaan, maar ik vind dat je van alcohol toch wat losser wordt of heb ik gewoon te weinig GHB genomen ?

ben ik het wel mee eens ja, maar ik neem aan dat het effect van alcohol + ghb wel anders is als ghb alleen. ik heb overgens maar 1 keer GHB only gebruikt tijdens het uitgaan, maar ik vind dat je van alcohol toch wat losser wordt of heb ik gewoon te weinig GHB genomen ?

Persoonlijk vind ik de combi G + alcohol ook weinig toevoegend op g of alcohol alleen, ik raad het ook niet aan.

GHB heeft, indien je het adequaat weet te gebruiken, zeker mijn voorkeur.

-goedkoper
-fysiek in veel mindere mate schadelijk dan alcohol
-je rijdt alcoholcontroles lachend tegemoet
(al is het natuurlijk hoogst onverstandig om nog onder invloed van G achter het stuur te stappen)

Dat heeft niks met combineren te maken, dat heeft met MDMA te maken.
De werkzame stof van xtc is MDMA, een goede pil bevat veel MDMA.
MDMA triggert je hersenen om veel serotonine aan te maken, en de heropname van serotonine te vertragen.
Je krijgt dus onder invloed van MDMA een wrede overdosis sertonine.
Serotonine is de "feel good" neurotransmitter. Serotonine zorgt ervoor dat je je supergoed,chill, tevreden en gelukkig voelt. Onder invloed van xtc ervaar je dit gevoel als hemels, je kan je in het nuchtere leven nooit zo goed voelen als je je met behulp van xtc voelt. Het is echt een hemelse ervaring, en daarom heb ik bijna medelijden met een ieder die deze ervaring nooit meemaakt, het kan zelfs heel spiritueel zijn onder de juiste omstandigheden.
Zeker in combinatie met je beste vrienden, en onder invloed van chille muziek en lasers en andere pshychedelic visuele effecten.
Efin, terug naar serotonine.
Je hebt die nacht een overvloed aan serotonine gehad, de dagen erna (met name de dinsdag) heb je een wreed te kort aan serotonine. Je lichaam zit z.g.a zonder, en is herstellende om het weer op het oude niveau te krijgen. Dit kan dagen tot enkele weken duren. Vergis je hier niet in, het is heftiger dan je denkt!
Doordat je serotonine niveau beneden peil is voel je je gewoon k*t, depressief, lusteloos. Het tegenovergestelde van je goed voelen dus...
Dit is de prijs die je moet betalen voor xtc gebruik.
De high is hemels, maar de low kan hells zijn. En dit verschilt heel erg per keer en per gebruiker.
Ik kan er over meepraten, ik heb vaak last gehad van een depressieve periode na gebruik. Daarom heb ik besloten mijn xtc gebruik te reduceren tot enkele keren per jaar (max.4x). Daar komt bij; hoe vaker je het doet, hoe "gewoner" de trip wordt.
Ik plan mijn trips zorgvuldig, ik kies de beste gelegenheden uit, ik zorg ervoor dat ik de week erna geen belangrijke dingen heb, zoals tentamens.

Overigens kun je de kater na gebruik behoorlijk beperken door l-tryptofaan of 5HTP supplementie in te nemen in de week na gebruik. (overigens altijd in combinatie met vit.B complex)

-Tryptofaan is de grondstof voor serotonine en serotonine is weer de grondstof voor melatonine. Deze laatste stof vooral zorgt voor een goede nachtrust. Serotonine is van wezenlijk belang voor het behoud van een goed humeur. Enkele vitaminen helpen bij de juiste werking van L-Tryptofaan. Deze vitaminen werken dan als zogeheten co-factoren. Zij bevorderen de opname van L-Tryptofaan. Dit zijn vooral de vitaminen B3, B6 en C.

Ik wordt zelf van alcohol ook wat losser omdat je gewoon een beetje het besef kwijt raakt wat je doet. Met G ben je meer 'bij' zeg maar (tenzij je heel hoog in je dosering zit). Je beseft meer waar je mee bezig bent.

De reden om alcohol en G te combineren is denk ik meer omdat je na of tijdens het drinken van alcohol veel laagdrempeliger over dingen denkt en het dan gewoon lekker lijkt wat G te pakken. Ik denk dat het minder is dat je bewust voor die combi gaat meer meer een resultaat is van het moment.

Sowieso is alcohol drinken meer een sociaal iets omdat je met meerder mensen wat gaat drinken, en je gaat niet met zijn allen wat buizen G hakken ofzo :) Of iig niet in dezelfde setting al met G.

Over het verhaal van gaar zijn na x is het voor mij dat hoe vetter de zaterdag was hoe rotter de dinsdag wordt. Ik doe zelf geen speed of coke ofzo, maar na ephedrine, wat wel in het straatje van speed ligt, ben ik ook gewoon gaar (voor mij ook de reden dat ik het nooit doe). Dus als je 2 dagen helemaal in the zone bent dan weet je gewoon dat je die week er na rot en down bent.

Goede post Loo, zo is het gewoon met X. Plannen die shit, geen drukke week er na, zorgen dat je lekker kan chillen met een filmpje ofzo.

Het is volgens mij ook niet dat je die tijd erna weinig serotonine afgifte hebt, maar vooral dat je neurotransmitters verzadigd zijn en je dus minder reageert op afgifte van serotonine (en dopamine).

het probleem is dat pep/speed al je reserves in je lichaam aanspreekt. dus als je normaal op een gegeven moment moe wordt heb je daar nu geen last van.
dus je gaat maar door. het put je lichaam eigenlijk uit.
en met XTC die zorgt er voor dat een bepaalt stofje in je hersrenen (ik geloof serotine) in 1 grote doses wordt vrijgegeven.
dat is de zelfde stof die normaal vrij komt als je verdrietig bent en waardoor je jezelf weer wat beter voelt. maar dan in hele kleine hoeveel heden.
alleen XTC zorgt er voor dat je alles in een keer verbruikt vandaar ook dat prettige gevoel. het duurt alleen wel weer 2 tot 3 dagen dat het weer is aangevult.
daardoor voel je jezelf de dagen erna nogal depri. en dan nog de sterke drank alcohol ontrekt vocht uit je lichaam en hersenen. net als de pep en XTC overigens.
je lichaam is dus eigenlijk gewoon oververmoeid en uitgedroogt en normaal zorgt die serotine er weer een beetje voor dat je jezelf weer goed voelt maar dat is ook ff op. dus daar komen die verschijnselen van.
het is eigenlijk allemaal een grote aanslag op je lichaam zeker als je het allemaal tegelijk doet. en dat je het pas voor de 2e keer doet houd in dat je lichaam het ook nog niet gewent is.

goeie verklaring, zo had ik het nog niet helemaal bekeken. dat van depri enzo.

ja ik trainde toen pas 3 maandjes, en ik was die 3 maandjes 4 kilo aangekomen.
die week dat ik ziek en depri was, ben ik 6 kilo afgevallen!!

Is ook vooral vocht omdat je zo snel afvalt.
Serotonine duurt een maand voordat deze terug op peil is, vele regelmatig xtc-gebruikers hebben last van depressie.

Out of space :banana: heb ik verleden week nog gepost in het topic ''Waar luister je NU naar?" :D

Is ook vooral vocht omdat je zo snel afvalt.
Serotonine duurt een maand voordat deze terug op peil is, vele regelmatig xtc-gebruikers hebben last van depressie.

Out of space :banana: heb ik verleden week nog gepost in het topic ''Waar luister je NU naar?" :D

het was bij mij meer et gval dat ik die hele week geen hap door mn keel kreeg.
letterlijk geen hap!
kheb 6 dagen niks ggeten en alleen maar water kunnen drinken:p

Terug
Naar boven