XXL Nutrition

wie van de bodybuilders slik weleens een pilletje?

Er gebeurt helemaal niets denk ik, zoals je zegt, het is gewoon legaal.

even een vraagje tussendoor wat gebeurd er als de politie me aanhoud met buisjes vol met 1,5 ml GBL. want in principe is het niet illegaal GBL toch ?

In hoeverre zijn GHB en GBL verboden?
GHB (Gamma-Hydroxy-Butyraat) valt momenteel onder de "Wet op de Geneesmiddelenvoorziening" (WOG) en sinds oktober 2002 ook onder de Opiumwet. GHB is oorspronkelijk ontwikkeld als narcosemiddel. Ook wordt het in sommige Europese landen wel gebruikt als middel voor behandeling van bepaalde slaapstoornissen en behandeling van onthoudingsverschijnselen bij alcoholproblemen. De Wet op de Geneesmiddelenvoorziening verbiedt aan personen die daarvoor geen vergunning hebben om geneesmiddelen te maken of te verkopen. Iemand die deze bepaling in de wet overtreedt pleegt een economisch delict en kan gestraft worden met een gevangenisstaf van 6 jaar of fl. 100.000,- boete. Sinds oktober 2002 valt het middel ook onder de Opiumwet, zodat de overheid meer mogelijkheden heeft om op te treden tegen de handel in GHB. Tot 7 mei 1996 was GHB in smartshops verkrijgbaar. De Inspectie voor de Gezondheidszorg, de instantie die de controle op de Wet op de Geneesmiddelenvoorziening naleeft, heeft de verkoop van GHB dan ook verboden. Dat gebeurde nadat zes jongeren in het ziekenhuis moesten worden opgenomen na het gebruik van GHB. In Nederland is GHB een niet-geregistreerd geneesmiddel. Dat betekent onder andere dat het niet is getoetst is op criteria als werking, schadelijkheid en deugdelijkheid. Om voor registratie als geneesmiddel in aanmerking te komen moeten over dit soort aspecten allerlei onderzoeksgegevens overlegd worden. Iemand die een geneesmiddel verkoopt waarvan de inschrijving is geschorst kan eveneens gestraft worden met een gevangenisstraf van 6 jaar. Toch zou een apotheek als het middel uitsluitend voor eigen gebruik aangewend wordt, het in bepaalde gevallen wel mogen leveren. In de eerste plaats zal de apotheek dan een recept van een arts moeten hebben. GHB is zoals dat heet receptplichtig. Het is voorstelbaar dat een arts het bij een van bovengenoemde aandoeningen zou willen voorschrijven. Dat is overigens zeer onwaarschijnlijk omdat er voor de betreffende aandoeningen betere medicijnen zijn. De apotheker zal omdat het een niet geregistreerd geneesmiddel betreft, bij het recept de nodige vragen hebben. Zo zal hij van de arts zwart op wit willen hebben waarvoor hij de GHB wil voorschrijven. Verder moet de arts aan een aantal voorwaarden voldoen. Hij moet de patiënt erop wijzen dat het middel voor de betreffende aandoening, niet geregistreerd is en niet is getoetst op werkzaamheid en schadelijkheid. Voorts draagt de arts de volledige verantwoordelijkheid voor de behandeling, ingeval er iets mis mocht gaan. Tenslotte moet hij alle ziekteverschijnselen die ontstaan en toe te schrijven zijn aan GHB melden bij de Inspectie. GBL (Gamma-butyrolacton) is een van de twee chemische bestanddelen van GHB. In het lichaam wordt GBL omgezet in GHB en de effecten lijken sterk op elkaar. De benodigde dosis is echter kleiner waardoor de kans op overdosering reëel is. Nadat GHB verboden was, is in smartshops een tijdlang GBL verkocht. GBL is nooit als geneesmiddel gebruikt maar het wordt wel ingenomen om functies van organen te wijzigen. Op die grond kan het met behulp van de WOG toch in beslag genomen worden. In ieder geval mag GBL op dit moment niet meer in smartshops genomen verkocht worden. Dat is gebeurd omdat in de flesjes GBL die daar verkocht werden toch minieme hoeveelheden GHB gevonden werden.

BRON: Tactus Verslavingszorg

En als ze je dan betrappen, moet je maar zeggen dat je aan het masturberen bent. :p
5 dagen geen GHB, voel je je nu anders? Want je nam het toch dagelijks, als ik me niet vergis?

haha ja dat kan ook:p
nee ik voel me niet anders ik gebruikte het trouwens maar 2 weken elke dag (1 buisje per dag) in het begin wou ik graag nog eentje nemen maar als je daar eenmaal overheen bent is het over.

Op die grond kan het met behulp van de WOG toch in beslag genomen worden. In ieder geval mag GBL op dit moment niet meer in smartshops genomen verkocht worden

in beslag worden genomen ze zeggen niet dat je er voor gestraft wordt toch ?

Iemand bekent met dit spul?:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Blue 69 of Original 69 bevat base-mdma (125 mg of meer) opgelost in Blue Curacao.

Een maat van mij kan het aankomen en ik denk dat ik het binnenkort is ga proberen, schijnt superspul te zijn...

Blue 69 of Original 69 bevat base-mdma (125 mg of meer) opgelost in Blue Curacao.

Een maat van mij kan het aankomen en ik denk dat ik het binnenkort is ga proberen, schijnt superspul te zijn...

ik ken het wel maar heb het zelf nooit gebruikt maar vrienden van mij wel. en die vonden het inderdaad superspul.

Op die grond kan het met behulp van de WOG toch in beslag genomen worden. In ieder geval mag GBL op dit moment niet meer in smartshops genomen verkocht worden

in beslag worden genomen ze zeggen niet dat je er voor gestraft wordt toch ?

Vraag:
Hey mensen van het infoteam, ik had een vraagje over GBL Is GBL nogsteeds legaal in NL? Zo ja, Mag ik het verkopen? d.w.z. doorverkopen aan andere mensen om het GHB effect te ervaren, volgensmij is hier een aardige zakcent mee te verdienen, en omdat het geen (volgensmij) illegale stof is mag dit toch? Of word ik dan gepakt op moedwillig mensen vergiftigen of andere een andere zieke wet? Graag een antwoord vooral verdiept in verkoop van narcotica:) Dankuwel Nick

Antwoord:
Je code was: nicenick Beste vraagsteller, Het verkopen van GBL en GHB is verboden. GHB valt onder de Wet op de Geneesmiddelen. Het is niet toegestaan om GHB zonder medisch voorschrift te verkopen. Het produceren en importen van GHB met de bedoeling het als recreatiedrug te verkopen, is ook verboden. Consumenten van GHB worden door Justitie niet vervolgd. De politie/douane neemt GHB wel in beslag. Hetzelfde geldt ook voor GBL en andere op GHB gelijkende stoffen. Groet, Martin Sijes

bron; Drugs Info Team - Jongeren informeren jongeren - het drugsinfoteam verzorgt voorlichtingen in Noord-Holland
dit is van dit jaar dus wat resenter

Je moet gewoon zien dat je niet gepakt wordt

lucky you!

xtc jah ga ik ook weer eens doen oudennieuw was mijn laatste keer en ook mijn eerste keer :roflol:

Wat was er wel gebeurd? Flink over je nek gegaan?

Heeft iemand dit boek voor me ?

GHB: tussen extase en narcose’ of een torrent.
Veel karma :D :D

Dit zinnetje beschrijft eigenlijk precies hoe GHB/GBL gebruikt moet worden voor maximaal mogelijk effect.

Ik heb het al eerder geschreven, maar er is een coma dosering die boven de hoge euforische dosis ligt maar onder gevaarlijk bewustzijnsverlies.

Als je dan op bed ligt, en alleen al aan een wijf denkt komt er een warme rush door je lichaam waarvan je niet wist dat die bestond. (alsof je als kind voor het eerst een blote meid ziet en jezelf begint te rukken)Van achter je ballen tot je eikel nog eens extra 'prikkelend'.

De lauwheid in je lichaam die je daarmee ervaard waarmee je dobberend op een warme zee is werkelijk gelukzalig. Absoluut niet geschikt als party dose.

Dit zinnetje beschrijft eigenlijk precies hoe GHB/GBL gebruikt moet worden voor maximaal mogelijk effect.

Ik heb het al eerder geschreven, maar er is een coma dosering die boven de hoge euforische dosis ligt maar onder gevaarlijk bewustzijnsverlies.

Als je dan op bed ligt, en alleen al aan een wijf denkt komt er een warme rush door je lichaam waarvan je niet wist dat die bestond. (alsof je als kind voor het eerst een blote meid ziet en jezelf begint te rukken)Van achter je ballen tot je eikel nog eens extra 'prikkelend'.

De lauwheid in je lichaam die je daarmee ervaard waarmee je dobberend op een warme zee is werkelijk gelukzalig. Absoluut niet geschikt als party dose.

daar ga ik ook maar eens me experimenteren tijdens het uitgaan neem ik altijd aardig veel totdat ik spiersamentrekkingen krijg in mijn handen enzo. ga eens weer een 2,0 ml gbl proberen overdag inplaats van 1,5 ml wat ik net te weinig vind:D:D:D

daar ga ik ook maar eens me experimenteren tijdens het uitgaan neem ik altijd aardig veel totdat ik spiersamentrekkingen krijg in mijn handen enzo. ga eens weer een 2,0 ml gbl proberen overdag inplaats van 1,5 ml wat ik net te weinig vind:D:D:D

My god, jij gaat nog zo'n dingen als mij beleven.
Ko gaan in de supermarkt, ko gaan in het midden van de straat .......

Gelukkig ben ik al wat wijzer geworden

heeft iemand eigenlijk wel eens DMT op lijkt me wel grappig spul

Terug
Naar boven