AndroidHealthClinic

wie van de bodybuilders slik weleens een pilletje?

Psychische klachten heb ik nog nooit meegemaakt maar in dat andere kan ik me wel in vinden. Ken zoveel gastjes die alleen maar blowen, niet meer naar school gaan en niet eens zin hebben om te werken. Hele dag nixen doen hun. Daar komt idd niets van terecht en ben daarom ook van plan om helemaal te stoppen met blowen(miss in het weekend nog), voordat ik mn school ed ook verneuk.

50 Dollar zei:
Ten eerste is dat aangetoond. Ten tweede XTC zit vol chemische troep, coke is soms bijna puur(als je fatsoenlijke hebt). Ten derde merk ik het verschil wel wanneer ik de volgende dag opsta.

Daarom weet ik dat nou.
Onzin, als je de juiste connecties hebt kan je gewoon aan pure coke en xtc komen. Geen probleem...

bartp zei:
Onzin, als je de juiste connecties hebt kan je gewoon aan pure coke en xtc komen. Geen probleem...

Jeps, kan het in flakes krijgen, maar coke is niet mijn ding. Is alleen leuk als je dr bij zuipt, en dat levert de dag erna weer een vreselijke kater op.

Ik neem het alleen oudjaarsdag/nacht omdat ik er dan ook bij drink, en dat levert wel een prettig effect op.

Leviathan zei:
De psychische klap na jaren van excessief gebruik komt vaak pas nadat je gestopt bent. Vooral als je het al die tijd gebruikt heb om te ontsnappen aan de realiteit, en evt bestaande problemen minder te doen lijken.

Je vlakt af door overmatig drugsgebruik, je voelt minder, je doet minder.

Ik ben in begin '98 gestopt met overmatig speedgebruik en blowen, vervolgens gind ik een alternatief zoeken, en dat was alcohol.

Maar door de schade die ik door 3jr speed/xtc/wietgebruik had opgelopen, kwamen alle onderdrukte emoties ineens op me af.

Binnen 3-4 maand na gestopt te zijn, raakte ik in een depressie en kreeg zware antidepressiva voorgeschreven. Dit in combinatie met teveel drank heeft in no time voor een leuke psychose gezorgt. Ontzettend agressief en onvoorspelbaar, gevaarlijk destructief gedrag.

Dat heeft vervolgens geresulteerd in bezoekjes aan het RIAGG, en niet veel later een verplichte vakantie met aansluitend 4 maanden opname in een rehabilitatie/verslavingskliniek.

Terugkijkend ben ik blij dat het me is overkomen, kan navertellen en nog belangrijker; ervan geleerd te hebben.

Maar idd moeten de meesten eerst flink op de bek gaan.
Ja, heel herkenbaar. Ik had de experimenteer fase ook al lange tijd achter me gelaten. Mensen waarschuwde me al geruime tijd, dat ik echt verkeerd bezig was met mijn gebruik. Ik stopte in juni 2003 met cocaine, maar xtc ed. gebruikte ik toen nog bijna dagelijks, omdat ik simpelweg niet meer in de gaten had waar ik mee bezig was. Langzamerhand werd ik depressief, ik boekte een vakantie naar Ibiza om tot rust te komen, daar alleen beetje geblowd en gedronken. Wat me opzich goed had gedaan.

Na weer weken thuis rond gelopen trok ik het echt niet meer zonder... Wat coke en xtc enzo gebruikt... 2 dagen later wakker worden in een PAAZ, daar te horen krijgen dat je psychose hebt gehad, dat je je beste vriendin bijna hebt dood geslagen en nog een paar van die dingen. Later die week in de PAAZ weer een psychose gehad, er is toen IBS aangevraagd.

Nadat ik weer naar huis mocht, begonnen de wekelijks bezoekjes aan het GGZ en later een psychiater. Het lukte me niet om met het gebruiken van drugs te stopppen. Ik heb nog een paar psychoses gehad door mijn drug gebruik. Nu heb ik pas door hoe vervelend dit is geweest voor mijn beste vriendin. Ik ben nu bijna 1,5 jaar geleden gestopt met cocaine, 14 maanden met xtc, net 1 jaar met blowen. Na 1,5 jaar vanaf mijn eerste psychose en 6 verschillende soorten medicatie (Oxazepam, Risperdal, Zyprexa, Xanax, Citalopram, Diazepam) voorgeschreven gekregen te hebben ben ik zelf met de behandeling gestopt.

Eigenlijk 2 jaar na mijn opname begin ik me weer een beetje mens te voelen. Ik ben blij dat ik er vanaf ben, ik heb eigenlijk al mijn kennissen van toen aan de kant gegooid of zij mij. Het is jammer dat het eigenlijk geen zin heeft om mensen voor dezelfde fout te behouden om dat ze simpelweg niet willen inzien hoe slecht het wel niet voor je is.

Indrukwekkende en pakkende verhalen.

Maar nog één vraag: drugsgebruik met mate, hoe vaak is dit dan?, of geloven jullie daar niet in?

Corleoné zei:

Maar nog één vraag: drugsgebruik met mate, hoe vaak is dit dan?, of geloven jullie daar niet in?
Met mate is natuurlijk beter dan intensief gebruik. Maar zelfs als je het maar 1 keer per jaar doet is er een risico dat het mis gaat. Ik zou willen dat ik toen het bij 1 keer in de 3 a 4 maanden kon houden mijn xtc gebruik en voor de rest niets.

bartp zei:
Nu heb ik pas door hoe vervelend dit is geweest voor mijn beste vriendin.

Idd....mn familie is ook door een hel gegaan. Voor de mensen die machteloos toe moeten kijken is zwaar klote veel te licht uitgedrukt.

Zeker toen ik vast kwam te zitten, maar lang daarvoor zat ik al opgesloten, opgesloten in mezelf en mn wereldje van drugs en onderdrukte emoties.

Is een kwestie van tijd voor de bom dan barst.

bartp zei:
Ik ben blij dat ik er vanaf ben, ik heb eigenlijk al mijn kennissen van toen aan de kant gegooid of zij mij. Het is jammer dat het eigenlijk geen zin heeft om mensen voor dezelfde fout te behouden om dat ze simpelweg niet willen inzien hoe slecht het wel niet voor je is.

Idd....ik kom mn 'maatjes' van toen nog erg weinig tegen. Enkele van die gasten zitten nog flink aan de basecoke en blowen alsof er geen morgen bestaat.

Ze kijken soms raar tegen me aan hoe het in die periode zo raar heeft uitgepakt voor me, en dat ik achter tralies kwam, maar ik ben er een stuk gezonder uitgekomen als zij, en ieder ander die dezelfde fout begaat of blijft begaan.

Corleoné zei:

Drugs met mate.....is heel moeilijk. Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan, of rock bottom hebben geraakt zoals BartP en ikzelf. Door dat soort ervaringen kom je een stuk sterker in je schoenen te staan.

En vooral je omgang met 'normale' mensen niet opgeven voor een omgang met alleen gebruikers.

Ik heb destijds als een soort reddingslijn al die tijd nog contact gehouden met een 2 hele goede vrienden van me die niet gebruikten. Ik zag dat als mn enigste lijn naar de 'normale buitenwereld' toen, omdat ik diep van binnen al wist dat het helemaal verkeerd zou lopen.

Drugs met mate.....is heel moeilijk. Daarvoor moet je sterk in je schoenen staan, of rock bottom hebben geraakt zoals BartP en ikzelf. Door dat soort ervaringen kom je een stuk sterker in je schoenen te staan.

En vooral je omgang met 'normale' mensen niet opgeven voor een omgang met alleen gebruikers.

Bijna alle mensen die ik ken nemen geen drugs, dus dat is zeker geen probleem. Maar stel nu dat je zeer sterk in je schoenen staat, is 1 keer om de 4 weken dan te veel? (XTC, speed of coke)

Corleoné zei:
Bijna alle mensen die ik ken nemen geen drugs, dus dat is zeker geen probleem. Maar stel nu dat je zeer sterk in je schoenen staat, is 1 keer om de 4 weken dan te veel? (XTC, speed of coke)

Om het leuk te houden, en de high veel heftiger, zou ik het tot maximaal eens per 2wkn beperken.

Als je dan ineens 1 a 2 goeie pillen op n avond neemt, zul je merken dat je veel lekkerder (en harder) gaat.

Leviathan zei:
Idd....ik kom mn 'maatjes' van toen nog erg weinig tegen. Enkele van die gasten zitten nog flink aan de basecoke en blowen alsof er geen morgen bestaat.

Ze kijken soms raar tegen me aan hoe het in die periode zo raar heeft uitgepakt voor me, en dat ik achter tralies kwam, maar ik ben er een stuk gezonder uitgekomen als zij, en ieder ander die dezelfde fout begaat of blijft begaan.

Bij mij is dat het tegen over gestelde, zij hebben het idee dat ik het er veel slechter vanaf heb gelegd dan hun. Terwijl ik het idee dat ik toch een stuk beter bezig, weer met school bezig, studie in het vooruitzicht. Maarja het zal mij wat, ik lag dalijk wel...

Leviathan zei:

Ik heb destijds als een soort reddingslijn al die tijd nog contact gehouden met een 2 hele goede vrienden van me die niet gebruikten. Ik zag dat als mn enigste lijn naar de 'normale buitenwereld' toen, omdat ik diep van binnen al wist dat het helemaal verkeerd zou lopen.

Hier heb je een heel belangrijk punt. Ik had genoeg van al die drug gebruikers, dus die zwaai je uit, maar wat blijkt iedereen waar je mee om gaat gebruikt... Met 1 iemand contact gehouden, ben de laatste tijd weer wat meer bezig om wat meer sociaal bezig te zijn...

Ik heb nou de volgende feesten binnekort

Ik som op

Hard Nature · Natural Hardstyles 24 september 2005
I Hate Trance 7 oktober 2005
Hard Bass 29 oktober 2005
Outblast · The 2005 birthday edition 5 november 2005
Houseqlassics · Traveling through time 12 november 2005
Qlimax 19 november 2005
Thunderdome · 2005 3 december 2005

Nie egt verstandig om bij elk feest te gaan slikke he :eek:

bartp zei:
Hier heb je een heel belangrijk punt. Ik had genoeg van al die drug gebruikers, dus die zwaai je uit, maar wat blijkt iedereen waar je mee om gaat gebruikt... Met 1 iemand contact gehouden, ben de laatste tijd weer wat meer bezig om wat meer sociaal bezig te zijn...

Zeker, je hebt ineens het gevoel alsof je in een totaal isolement valt. Juist op het moment dat je de juiste sociale contacten zo hard nodig hebt. Al die jaren ben je vrijwel alleen met gebruikers omgegaan, en die kring valt ineens weg.

Nu had ik gelukkig mn 2 goeie maten nooit volledig aan de kant gezet dus dat isolement was gelukkig van korte duur.

Ik kwam na een paar wkn van bijkomen en afkicken via die 2 ouwe maten al heel gauw weer in de betere kringen (niet gebruikers) terecht.

Alleen liep ik toen tegen mezelf en alle vrijgekomen emoties aan, en toen begon de fun pas echt (opgekropte emoties + alcohol + seroxat + seresta = psychose).

Maar uit die kring zijn 2 hele leuke dames (waarvan ik er met 1 een korte relatie heb gehad) en mn maten me nog steeds blijven steunen, ook nadat ik werd gearresteerd en 24 maanden cel (waarvan 6 voorwaardelijk) voor mn kiezen kreeg. Bijna elke week kwam 1 van de dames op bezoek met mn familie.

Pas in het HvB heb ik mezelf goed leren kennen, en ben ik erachter gekomen wat ik nu wilde met mn leven, en ben van daaruit flink aan mn leven gaan timmeren.

Dankzij mn oprechte goeie wil en getoonde inzet ben ik na 7 maanden vervroegd vrijgekomen en mocht ik naar de rehab. waar ik nog 4 maanden moest blijven. Daar heb ik oa rijlessen en mn opleiding weer opgepakt.

In het HvB ben ik overigens ook met BB in aanraking gekomen, en blijven doen met zo'n 1,5 jr pauze in between. Nu alweer bijna 4 jr nonstop bezig.

Ergens zou ik ook kunnen stellen dat oa BB mn kijk op het leven drastisch heeft verandert, en mn soms buitensporig gedrag in de hand houdt.

Nu sta ik sterker in het leven dan ooit tevoren ;)

Leviathan zei:
Zeker, je hebt ineens het gevoel alsof je in een totaal isolement valt. Juist op het moment dat je de juiste sociale contacten zo hard nodig hebt. Al die jaren ben je vrijwel alleen met gebruikers omgegaan, en die kring valt ineens weg.

Nu had ik gelukkig mn 2 goeie maten nooit volledig aan de kant gezet dus dat isolement was gelukkig van korte duur.

Ik kwam na een paar wkn van bijkomen en afkicken via die 2 ouwe maten al heel gauw weer in de betere kringen (niet gebruikers) terecht.

Mensen gingen nooit lang met mij om zonder drugs te gebruiken. Ik gebruikte toch wel iedere dag coke en wat biertjes, in de pauzes van school, na school, soms zelfs voor school. 4 keer per week op stappen met 1 a 1,5 gram mdm en aanverwante, wat coke en 2c-b. Dus er waren maar weinig mensen die geen drugs gebruiken die zoiets hadden van het lijkt me leuk om met jouw om te gaan. Daarnaast had ik er financieel voordeel bij als mensen gebruikten, wat resulteerde in dat zo goed als iedereen vrij snel ook gebruikte. Terwijl eigenlijk vanaf dat moment het eigenlijk helemaal geen vriendschap meer was, al dat gezeur over geld; beschuldiging dat het mijn schuld is dat hij ontslagen is; schulden innen bij een van je betere vrienden enz. Bij mij was er niet echt veel meer over (lees: niets), waar ik op terug kon vallen die geen drugs gebruikte. Beste vriendin gebruikte nog wel, maar ze wilde wel stoppen dus ik had besloten om haar mee te nemen naar mijn nieuwe leven. Nu blowt ze alleen nog (wel redelijk wat) maar daar kan ik wel meeleven. Paar uurtjes per dag in de coffeeshop zitten beetje jointjes voor haar draaien en eten, zo erg vind ik dat niet.

Leviathan zei:
Alleen liep ik toen tegen mezelf en alle vrijgekomen emoties aan, en toen begon de fun pas echt (opgekropte emoties + alcohol + seroxat + seresta = psychose).

Maar uit die kring zijn 2 hele leuke dames (waarvan ik er met 1 een korte relatie heb gehad) en mn maten me nog steeds blijven steunen, ook nadat ik werd gearresteerd en 24 maanden cel (waarvan 6 voorwaardelijk) voor mn kiezen kreeg. Bijna elke week kwam 1 van de dames op bezoek met mn familie.

Pas in het HvB heb ik mezelf goed leren kennen, en ben ik erachter gekomen wat ik nu wilde met mn leven, en ben van daaruit flink aan mn leven gaan timmeren.

Dankzij mn oprechte goeie wil en getoonde inzet ben ik na 7 maanden vervroegd vrijgekomen en mocht ik naar de rehab. waar ik nog 4 maanden moest blijven. Daar heb ik oa rijlessen en mn opleiding weer opgepakt.

Dat ik geen problemen met justitie heb gehad is meer geluk dan wijsheid. Door het gebruik van drugs ga je echt fouten maken. Aangehouden worden met weet ik veel hoeveel xtc, coke, alcohol, 2c-b in je nek/neus... Is toch wel erg lastig om dan tijdens het fouileren het een en het ander nog te moeten verplaatsen, terwijl het enige waar je aan kan denken bananenschillen zijn... Ondertussen wordt je ondervraagd door zijn collega, je krijgt er niet veel meer uit dan wat losse verdwaalde woorden... En zo zijn er nog tientallen van soort gelijke situaties geweest...

Leviathan zei:
In het HvB ben ik overigens ook met BB in aanraking gekomen, en blijven doen met zo'n 1,5 jr pauze in between. Nu alweer bijna 4 jr nonstop bezig.

Ergens zou ik ook kunnen stellen dat oa BB mn kijk op het leven drastisch heeft verandert, en mn soms buitensporig gedrag in de hand houdt.

Nu sta ik sterker in het leven dan ooit tevoren ;)

BB is voor mij lange tijd de enige reden geweest om niet te gebruiken. Geen zin in massa verlies. Nu heeft BB het hele zin-in-drugs-gevoel vervangen. BB is echt een sport die je kan helpen met sleutelen aan je zelf. Ik wil niet weten hoe ik nu was zonder BB.

bartp zei:
Ja, heel herkenbaar. Ik had de experimenteer fase ook al lange tijd achter me gelaten. Mensen waarschuwde me al geruime tijd, dat ik echt verkeerd bezig was met mijn gebruik. Ik stopte in juni 2003 met cocaine, maar xtc ed. gebruikte ik toen nog bijna dagelijks, omdat ik simpelweg niet meer in de gaten had waar ik mee bezig was. Langzamerhand werd ik depressief, ik boekte een vakantie naar Ibiza om tot rust te komen, daar alleen beetje geblowd en gedronken. Wat me opzich goed had gedaan.

Na weer weken thuis rond gelopen trok ik het echt niet meer zonder... Wat coke en xtc enzo gebruikt... 2 dagen later wakker worden in een PAAZ, daar te horen krijgen dat je psychose hebt gehad, dat je je beste vriendin bijna hebt dood geslagen en nog een paar van die dingen. Later die week in de PAAZ weer een psychose gehad, er is toen IBS aangevraagd.

Nadat ik weer naar huis mocht, begonnen de wekelijks bezoekjes aan het GGZ en later een psychiater. Het lukte me niet om met het gebruiken van drugs te stopppen. Ik heb nog een paar psychoses gehad door mijn drug gebruik. Nu heb ik pas door hoe vervelend dit is geweest voor mijn beste vriendin. Ik ben nu bijna 1,5 jaar geleden gestopt met cocaine, 14 maanden met xtc, net 1 jaar met blowen. Na 1,5 jaar vanaf mijn eerste psychose en 6 verschillende soorten medicatie (Oxazepam, Risperdal, Zyprexa, Xanax, Citalopram, Diazepam) voorgeschreven gekregen te hebben ben ik zelf met de behandeling gestopt.

Eigenlijk 2 jaar na mijn opname begin ik me weer een beetje mens te voelen. Ik ben blij dat ik er vanaf ben, ik heb eigenlijk al mijn kennissen van toen aan de kant gegooid of zij mij. Het is jammer dat het eigenlijk geen zin heeft om mensen voor dezelfde fout te behouden om dat ze simpelweg niet willen inzien hoe slecht het wel niet voor je is.

Hmm klinkt wel heftig allemaal....

Wat gebeurt er nou eigenlijk ook alweer precies als je in een psychose geraakt bent?

Ik ben blij dat ik er op tijd mee heb kunnen kappen.Zelf doe ik het nu gewoon af en toen eens in het halfjaar zo ongeveer.

Mannen, ik schiet vol..! :cry:

ff zonder dollen; heftige verhalen, hoor. Goed dat jullie je van die bullshit hebben afgezet. Wel weer een levensles wijzer en sterker eruitgekomen, succes met jullie nieuwe leven!

Gekke Gijs zei:
Hmm klinkt wel heftig allemaal....

Wat gebeurt er nou eigenlijk ook alweer precies als je in een psychose geraakt bent?

Ik ben blij dat ik er op tijd mee heb kunnen kappen.Zelf doe ik het nu gewoon af en toen eens in het halfjaar zo ongeveer.

Ik kan er zelf weinig over vertellen hoe het voelt, het is gewoon een bepaald gevoel wat erg raar is. Ook kan ik me er niet al te veel meer van herinneren. Ik vind het onderstaande stuk wel redelijk kloppen, sommige dingen heb ik anders of niet ervaart maar psychoses zijn bij iedereen anders en zijn afhankelijk van verschillende factoren.

Wat zijn psychosen?

Iemand met een psychose neemt de wereld anders waar dan anderen. Dat kan zich uiten in wanen en/of hallucinaties. Iemand die psychotisch is, is vaak onrustig en kan niet tot adequaat denken en/of handelen komen. Iemand met psychotische verschijnselenheeft daar meestal heel veel last van. Stemmen kunnen hem* bijvoorbeeld gevaarlijke opdrachten geven, of hitsen hem op tegen iemand van wie hij houdt. Al deze verschijnselen roepen ook vaak veel angsten op.

Psychotische verschijnselen verschillen van persoon tot persoon en van moment tot moment. De belevingen tijdens een psychose worden onder meer bepaald door karakter, achtergrond en cultuur. Ook recente gebeurtenissen kunnen van invloed zijn. Een psychose kan enkele uren duren, maar ook weken of maanden. Sommige mensen maken één keer in hun leven een psychose door, anderen vaker.

Wat zijn de symptomen van een psychose?

Hallucinaties

Tijdens een psychose zien, horen, proeven of voelen mensen met schizofrenie dingen die er niet werkelijk zijn. Ze zijn er dan zo van overtuigd dat deze waarnemingen werkelijkheid zijn, dat ze ernaar gaan handelen.

Ze kunnen bijvoorbeeld stemmen horen die niemand anders hoort, of zien dingen die er niet zijn. Of ze denken bijvoorbeeld dat hun hele lichaam bedekt is met beestjes. Ook kunnen ze vinden dat voedsel anders smaakt, zo erg dat ze denken dat ze worden vergiftigd.

Wanen

Een waan is een onjuiste en niet te corrigeren overtuiging waarin degene die de waan heeft, zelf vaak een centrale plaats inneemt. Wanen hebben vaak een bizar karakter: de mogelijkheid dat ze waar zijn is uitgesloten, maar voor de patiënt zijn ze realiteit. De persoon denkt bijvoorbeeld dat hij iemand anders is dat hij wordt achtervolgd of dat anderen tegen hem samenspannen.

Een waan neemt voor degene die eraan lijdt zo'n belangrijke plaats in zijn belevingswereld in, dat deze zijn hele leven drastisch beïnvloedt. Als iemand bijvoorbeeld het idee heeft dat anderen hem proberen te vergiftigen, kan hij zijn eetgewoonten veranderen of zelfs hele tijden vasten.

Verward denken en spreken

Tijdens een psychose is het normale denkproces verstoord. Iemand met een psychose maakt vreemde, voor anderen geheel onverwachte en soms onbegrijpelijke gedachtesprongen, springt van de hak op de tak en is soms niet meer te volgen.

Bij een psychose kan iemand zelf moeite hebben anderen te volgen en dingen te onthouden.

Veranderingen in het gevoelsleven

Mensen met een psychose kunnen zich 'vreemd' voelen en het idee hebben dat ze zijn afgesneden van de rest van de wereld. Stemmingsschommelingen komen veel voor en men kan ongewoon opgewonden of depressief zijn, maar ook angstig of achterdochtig. Emoties zijn vervlakt; men voelt minder dan voorheen of toont zijn emoties minder.

Veranderd gedrag

Mensen met een psychose gedragen zich anders. Ze kunnen extreem actief of slaperig zijn, op rare momenten lachen of kwaad worden zonder duidelijke oorzaak. Vaak hangen veranderingen in gedrag samen met de wanen of de hallucinaties. Iemand die denkt dat hij wordt bedreigd, zal bijvoorbeeld de politie bellen. Soms komt het tot uiterst bizar en gevaarlijk gedrag, waarbij iemand zichzelf opzettelijk verwondt.

bron: www.janssen-cilag.nl

Een psychose kan zich op vele manieren uiten. Ik heb in die periode geen last gehad van hallucinaties of iets dergelijks. Ik was gewoon ontzettend onvoorspelbaar in mn gedrag.

Ene moment was ik vrolijk, en het andere moment gooide ik zomaar iemand van de fiets omdat ik meende dat ie grote bek had tegen een maat van me. (wat overigens niet zo was).

Ene moment zat ik vrolijk op een feestje en dat kon zo omslaan naar een zware dip met flinke huilbuien.

Erg vreemd.....

Nu wil ik er ff aan toevoegen dat ik destijds behoorlijk zware anti-depressiva (Seroxat) voorgeschreven heb gekregen. En daarvan is jaren later wetenschappelijk bewezen (onlangs nog in het nieuws geweest) dat dat middel psychoses kan versterken.

Sterker nog: in de onderzoeksgroep kreeg 1 op de 5 mensen die het gebruikten zelfmoordneigingen.

Ik heb daar destijds al over aan de bel getrokken, maar daar is dus niets mee gedaan. Ik heb gewaarschuwd voor die zooi, en nu pak m beet 6jr later is bewezen dat ik gewoon gelijk heb gehad.

Het was vreemd, omdat ik na een half jr gebruik zelf ook suicidaal werd, en dat past niet bij mij.

Leviathan zei:
Een psychose kan zich op vele manieren uiten. Ik heb in die periode geen last gehad van hallucinaties of iets dergelijks. Ik was gewoon ontzettend onvoorspelbaar in mn gedrag.

Ene moment was ik vrolijk, en het andere moment gooide ik zomaar iemand van de fiets omdat ik meende dat ie grote bek had tegen een maat van me. (wat overigens niet zo was).

Ene moment zat ik vrolijk op een feestje en dat kon zo omslaan naar een zware dip met flinke huilbuien.

Erg vreemd.....

Nu wil ik er ff aan toevoegen dat ik destijds behoorlijk zware anti-depressiva (Seroxat) voorgeschreven heb gekregen. En daarvan is jaren later wetenschappelijk bewezen (onlangs nog in het nieuws geweest) dat dat middel psychoses kan versterken.

Sterker nog: in de onderzoeksgroep kreeg 1 op de 5 mensen die het gebruikten zelfmoordneigingen.

Ik heb daar destijds al over aan de bel getrokken, maar daar is dus niets mee gedaan. Ik heb gewaarschuwd voor die zooi, en nu pak m beet 6jr later is bewezen dat ik gewoon gelijk heb gehad.

Het was vreemd, omdat ik na een half jr gebruik zelf ook suicidaal werd, en dat past niet bij mij.
Seroxat is troep ja... je lichaam hoort niet meer bij jouw, althans zo voelde dat bij mij...

bartp zei:
Seroxat is troep ja... je lichaam hoort niet meer bij jouw, althans zo voelde dat bij mij...

Enigste medicatie die ik nu nog gebruik is zelfmedicatie en daar wordt je lichamelijk een stuk sterker van :D

Terug
Naar boven