XXL Nutrition

Wie van de Dbb'ers traint er naturel?

Peiling Peiling Wie traint er naturel?

• Natural sinds...

Stemmen: 14 3,6%
  • Natural for life...nooit wat gebruikt

Stemmen: 79 20,4%
  • Natural for life...nooit wat gebruikt, zelfs geen pro-hormonen

Stemmen: 145 37,4%
  • Geen natural

Stemmen: 36 9,3%
  • Nog NFL, maar sluit niets uit voor de toekomst

Stemmen: 114 29,4%

• Totaal stemmers
    388
Opvallende resultaten. De hoeveelheid niet naturels is erg laag.

Naturel, en dat zal ook nog een hele tijd blijven. Ik zal misschien ooit is een kuurtje nemen als het allemaal heel langszaam gaat, om bijvoorbeeld de 300KG deadlift te halen:P

Maar ik ben er nog lange na niet aan toe, ik heb al genoeg moeite met een trainings en voedingsschemate volgens.

ik heb nog geen gaten in mn gluteus :)

• Topic Starter Topic Starter
Natural for life

Natural for life...nooit wat gebruikt....
En ook niet nodig train pas sinds maart 2007.
Of ik het ook nooit ga doen......denk nu van niet.

Puur natuur en dat wil ik zo houden .

• Topic Starter Topic Starter
ik ga wss ook wel kuren , binnen een paar jaar of zo , 1st een dikke basis leggen :)

Ben net weer begonnen met trainen dus eerst ff nog niet... maar sluit nx uit!!!

ben nu 16, wil graag mijn natural max halen. Op 25 jaar ofzo aan een kuurtje gaan denken.

Natural sinds 1982, daarvoor 1 keer een korte kuur van deca en sus gedaan. Een kilo of 10 aangekomen en weer een kilo of 10 kwijtgeraakt.

Paar maanden na beeindigen kuur stond ik weer op het zelfde lichaams gewicht, maar wel een hoger vet%. Is me dus niet bevallen en sindsdien ook nooit meer de behoefte gehad.

Ben nu dus zo'n 25 jaar clean

Weet je nu waar dat toen aan gelegen heeft?
Misschien geen nakuur gedaan?

Weet je nu waar dat toen aan gelegen heeft?
Misschien geen nakuur gedaan?
Sowieso werkt deca+sus zeer sterk op je eigen test, na de kuur is de kans groot dat je met je eigen lage test en hoge estradiol veel gewonnen spiermassa verliest en idd wat vet gewonnen hebt. De juiste voeding, oestrogeen/aromatase blockers/ en een goed nakuur regime zijn echt heel belangrijk na zo'n kuur. In die tijd was er ook nog weinig informatie beschikbaar. Maar sommigen verliezen meer dan anderen na een kuur dat hangt ook van eigen aanleg af.

@3XL: denk je nooit aan test replacement therapy, dan bedoel ik bijv. na de 55 ofzo.

Sowieso werkt deca+sus zeer sterk op je eigen test, na de kuur is de kans groot dat je met je eigen lage test en hoge estradiol veel gewonnen spiermassa verliest en idd wat vet gewonnen hebt. De juiste voeding, oestrogeen/aromatase blockers/ en een goed nakuur regime zijn echt heel belangrijk na zo'n kuur. In die tijd was er ook nog weinig informatie beschikbaar. Maar sommigen verliezen meer dan anderen na een kuur dat hangt ook van eigen aanleg af.

@3XL: denk je nooit aan test replacement therapy, dan bedoel ik bijv. na de 55 ofzo.

ben jij eigenlijk nog natural, T? of mag daar als admin niet zo openlijk over gediscussieerd worden :D

Hoe pakken jullie het aan?
Ligt kuren in je achterhoofd?

Ik denk dat iedereen die aan bodybuilding doet wel eens nadenkt over de voor en nadelen van kuren. De uiteindelijke beslissing is echter verschillend voor iedereen.

Ik heb voor mezelf alvast de voor- en nadelen eens op een rijtje gezet. Sorry, maar ik heb ze nog niet in het Nederlands vertaald:

Pros and Cons of True Natural Bodybuilding
-----------------------------------------
It is not always easy to be a true natural bodybuilder, and certainly not glamorous. In fact it is often quite frustrating as you have to deal with the following challenges:

- It will take very hard work and lots of patience to reach your goals.
- You will never get the same results as bodybuilders who use drugs.
- You will never be able to compete in contests.
- You will never get lots of compliments in the gym because there will always - be a doped bodybuilder who is bigger and more muscular.
- As soon as you start getting serious results, people automatically think that you are on drugs. If you say that you are not, they will think that you are a liar.
- You will always have to deal with the temptation of the quick results that you could get by using drugs.
- You will never know how successful you would have been as a doped bodybuilder.

Fortunately there are also some attractive pros of being a true natural bodybuilder as compared to being a doped bodybuilder:

- You don't have to buy and use illegal drugs.
- You are not taking any health risks. In fact, you are significantly improving your health.
- You are saving lots of money.
- You won't have to lie about using drugs.
- Women prefer men with natural bodies.
- You can really be proud of your results because they exist only thanks to your own efforts, and not as a result of some pills or injections.

Voor meer details kan je altijd op mijn website terecht.
Hij bevat ook een lijstje van top bodybuilders die vroegtijdig overleden zijn ten gevolge van de bodybuilding lifestyle?

True Natural Bodybuilding: everything about doping, drugs, and steroid use by bodybuilders.

Terug
Naar boven