Fitness Seller

#wieishijenwatdoethijhier

Roul

Novice
Waardering
10
Lengte
1m74
Massa
54kg
d6af025e472aa2cdc6d6562fbfdc08a3.png

Mijn naam is Raoul, 16 jaar oud en ik kom uit Rotterdam. Leuk dat je er nog bent. Ik durf te wedden dat een aantal bij het zien van Rotterdam en/of mijn leeftijd al weg hebben geklikt. Tieners hebben dan ook niet de gewenste reputatie hier, maar dit is ook geen topic met 'ik wil 6pac heo krijg ik dat???!'. Ja, tuurlijk wil ik dat ook, maar ik wil ook meer dan dat. Ik wil in een lichaam zitten waar ik trots op ben, en dat ben ik nu niet. Ik ben dun en spierloos, dus heb ik de conclusie getrokken dat het anders moet. En ja, ik ga nogal tijd steken in al mijn posts omdat ik geen advies hoef dat ik pindakaas met stukjes noot op mijn buikje moet smeren. Hopelijk kunnen jullie mij helpen mijn doel te behalen en misschien wel mijn verwachtingen te overtreffen. Oh en uiteraard heb ik de moeite genomen om de, voor mij nuttige, stickies te lezen.

9a5f0ff576513bae7eeb708cafa87499.png

Tja, hoe zie ik eruit? Niet hoe ik eruit zou willen zien. Ik ben dun, niet al te groot, maar ik heb wel een buik. Ik ben dus 16,5 jaar, weeg 54 kilo en ik ben ongeveer 1m72. Polsen zijn bizar dun, dat je er met een wijs- en middelvinger omheen kunt gaan en dan nog steeds veel ruimte overhoudt. Dit geldt hetzelfde voor mijn onderarmen en 'biceps'. Ik kan er hier ook bijna omheen gaan met de twee vingers. Probeer het zelf maar en besef hoe erg het is. Tja, het enige waar ik zou willen dat geen vet zit, daar zit het uiteraard wel. Mijn buik. En geloof mij als ik zeg dat ik er niet als een potloodje met blokjes bij wil lopen, maar ik zou het natuurlijk tof vinden als ik deze wel zou hebben. Het is bij mijn buik wel zo dat ik het verschil tussen linkerbovenblokje en rechterbovenblokje met mijn handen kan voelen, maarja. Dit is uiteraard amper zichtbaar. Benen vallen ook tegen, dan doel ik op mijn bovenbenen. Op zich heb ik wel kuiten, maar dit is omdat ik tot voorheen enkele jaren op voetbal heb gezeten.

b09335a99cee57d5785628971e8733d7.png
Helaas ben ik geen goede eter, nooit echt geweest. Ten minste, ik lust wel veel. Het is alleen dat ik heel snel vol zit en ik bij het ontbijt weinig naar binnen krijg. Eigenlijk geldt dat 's middags ook. 's Avonds is dat in mijn ogen minder het geval. Ik zou mijn eten graag in meer verschillende porties verdelen, maar ik zit met school en werk, dus dat is erg lastig. Ook weet ik dat ik niet heel goed eet, maar hoe kan ik dit veranderen en hoe maak ik het beter?

Ontbijt:
  • Maïsbrood - x1 - belegd met oude kaas of rundvleessalade (Johma)
  • Maïsbrood - x1 - belegd met pindakaas (Helaes)
  • Drinkyoghurt - 200ml - Kokos (Optimel)
  • Multivitaminetablet

Tussendoor 1
:
  • Koekje - x3 - Hartig/Appel (Sultana) OF Eierkoek - x1 - (Jumbo)
  • Pakje Chocomel - x1 - (Jumbo Huismerk)

Middageten:
  • Maïsbrood - x1 - belegd met rundvleessalade (Johma)
  • Maïsbrood - x1 - belegd met smeerleverworst
  • Water - 500 ml - kraan
  • Pakje Chocomel - x1 - (Jumbo Huismerk)

Tussendoor 2:
  • Maïsbrood - x1 - belegd met pindakaas met stukjes (Helaes)
  • Kiwi - x1 of Banaan
  • Water - 200 ml - kraan

TRAINING HIER

Avondeten:

5x in de week:

• Aardappelen - normale portie - (van de aardappelenboer)
  • Groente - normale portie - (Hak) Denk aan witte bonen, groene bonen, hutspot, peen en erwten. Varieert.
  • Vlees - normale portie - (Jumbo) - Denk aan schnitzel, kipfilet, hamburger, slavink. Varieert.

1x in de week:
  • Spaghetti/Macaroni/Rijst/Noedels met kipfilet en kruiden - normale portie

1x in de week: (cheatdag)
  • Pizza/Patat/Shoarma/Soep/Kip Kerrie - Normale portie.

Toetjes:
Alleen in het weekend neem ik een toetje en dit is dan chocolademousse of iets anders van Mona.

b67b1398658251aa54abf47b61ed3977.png

Maandag: Buik
Dinsdag: Armen
Woensdag: Benen
Donderdag: Borst
Vrijdag: Buik

Hoe lang?
Dat varieert van een half uur tot een uur per dag.

Props voor de opzet :thumb:
Good luck, ik zal alleen je trainingschema onder de loep nemen. Doe 3x in de week fullbody of 4x UB LB split. En hoeveel kcal is je total?

• Like
Waarderingen: Roul
En ja, ik ga nogal tijd steken in al mijn posts omdat ik geen advies hoef dat ik pindakaas met stukjes noot op mijn buikje moet smeren

Shit, hij heeft ons door.

Goed topic verder!
Wat betreft voeding, Eten kan je leren. Gooi alles eens in myfitnesspal en kijk wat je behoefte is. Kijk dan of je er onder/boven zit en pas aan waar nodig.

hey man, je hebt inderdaad wel veel tijd in je topic gezet man jezus :)
Je ziet er me een slimme kerel uit als ik je tekst zo zie, qua voeding laat ik het aan de kenners over en over training zoals al eerder gezegd 4x UB LB split
Vergeet zeker je benen niet te trainen, zie veel vrienden dit niet doen en is minstens even belangrijk als de andere spiergroepen.
Probeer ook echt zo weinig mogelijk cardio te doen, zo weinig mogelijk calorieën verbranden en gwn goed eten.
Ik begon op een gewicht van 65 kilo, en zi me nu 76 kilo, zolang je er maar in gelooft kom je er man!!!

• Topic Starter Topic Starter
Props voor de opzet :thumb:
Good luck, ik zal alleen je trainingschema onder de loep nemen. Doe 3x in de week fullbody of 4x UB LB split. En hoeveel kcal is je total?

Bedankt! Dan denk ik dat ik voor de Split ga. Trekt me meer aan. Waarom is dit beter dan de spiergroepen onderverdelen?

Ik heb trouwens al een keertje MyFitnessPal gedownload en hier kwam uit dat ik met de voeding die hierboven staat 1706 calorieën binnenkrijg. 31% bij het ontbijt, 26% bij het middageten, 25% bij het avondeten en 18%. Het geeft aan dat ik 2410 calorieën per dag moet eten, maar dat is omdat ik had ingevuld dat ik 0,2 kilo per week wilde aankomen en mijn activiteitsniveau licht actief is.

Shit, hij heeft ons door.

Goed topic verder!
Wat betreft voeding, Eten kan je leren. Gooi alles eens in myfitnesspal en kijk wat je behoefte is. Kijk dan of je er onder/boven zit en pas aan waar nodig.
Hehe. :D Thanks! Kijk naar de bovenste quote voor mijn calorieën. Drie keer niks. :(

Ik hoop het. Thanks! <3

hey man, je hebt inderdaad wel veel tijd in je topic gezet man jezus :)
Je ziet er me een slimme kerel uit als ik je tekst zo zie, qua voeding laat ik het aan de kenners over en over training zoals al eerder gezegd 4x UB LB split
Vergeet zeker je benen niet te trainen, zie veel vrienden dit niet doen en is minstens even belangrijk als de andere spiergroepen.
Probeer ook echt zo weinig mogelijk cardio te doen, zo weinig mogelijk calorieën verbranden en gwn goed eten.
Ik begon op een gewicht van 65 kilo, en zi me nu 76 kilo, zolang je er maar in gelooft kom je er man!!!

Haha dankjewel. Probeer het niveau van de 'tieners' hier een beetje omhoog te krikken in plaats van te zoeken naar het ultieme geheim hoe je een sixpack in 2 minuten krijgt. Benen wil ik ook zeker niet vergeten te trainen, want ik vind spillebeentjes er verschrikkelijk uitzien. Of je bovenlichaam nou wel of niet gespierd is. Ik ben sowieso gestopt met voetbal, dus cardio heb ik eigenlijk niet zo'n interesse meer in. Ik heb alleen altijd zo'n idee dat als ik niet beweeg (in de vorm van cardio) mijn buikje maar groter en groter blijft worden. In ieder geval bedankt voor je motiverende woorden.

Welkom, mooie introductie.

Je kan ook hier je behoefte berekenen, altijd handig meerdere calculators te bekijken en dan een gemiddelde pakken. http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

je voeding kan een flink stuk beter en de training ook. Maar ik roep dit nu en weet nog niet wat je doelen zijn.

Je traint 5x per week. De split die je nu hebt is vaak niet het beste om flink te groeien.
Meestal begin je een periode met 3x per week trainen fullbody om te wennen aan het trainen met gewichten en daarna kijk je verder voor eventueel een split.
Als je 5x per week traint zou ik zeggen pak een 3 daagse split zodat je de spieren gemiddeld meer dan 1x per week traint Dat is wat effectiever.
Of ga eventueel voorlopig 4 dagen per week trainen met een UB-LB split of een push-pull split.
Keuzes genoeg.
Wat verder vooral belangrijk is is dat je iets doet waar je je prettig bij voelt en je vol overgave voor kan en wilt gaan.

succes.

gewoon rammen in de sportschool, buik hoeft niet echt getraind te worden op een aparte dag, je kan dat gewoon achter borst plakken ofzo. Door grote compound movements te doen zoals squaten en deadliften krijg je ook al beter ontwikkelde buikspieren.

• Topic Starter Topic Starter
Welkom, mooie introductie.

Je kan ook hier je behoefte berekenen, altijd handig meerdere calculators te bekijken en dan een gemiddelde pakken. http://www.runinfo.nl/caloriebehoefte-harris-benedict.htm

je voeding kan een flink stuk beter en de training ook. Maar ik roep dit nu en weet nog niet wat je doelen zijn.

Je traint 5x per week. De split die je nu hebt is vaak niet het beste om flink te groeien.
Meestal begin je een periode met 3x per week trainen fullbody om te wennen aan het trainen met gewichten en daarna kijk je verder voor eventueel een split.
Als je 5x per week traint zou ik zeggen pak een 3 daagse split zodat je de spieren gemiddeld meer dan 1x per week traint Dat is wat effectiever.
Of ga eventueel voorlopig 4 dagen per week trainen met een UB-LB split of een push-pull split.
Keuzes genoeg.
Wat verder vooral belangrijk is is dat je iets doet waar je je prettig bij voelt en je vol overgave voor kan en wilt gaan.

succes.

c3bf4f2e909f01bca5f4b52e4a90f08c.png

Het punt is dat dit voor 18+ is en ik pas 16,5 ben. Dit zou het dus moeten zijn als ik 18 ben. In mijn vorige post staat hoeveel calorieën ik binnenkrijg. Te weinig dus. Bedankt voor de tips. Ik ga eens denken wat het beste voor mij is.

gewoon rammen in de sportschool, buik hoeft niet echt getraind te worden op een aparte dag, je kan dat gewoon achter borst plakken ofzo. Door grote compound movements te doen zoals squaten en deadliften krijg je ook al beter ontwikkelde buikspieren.

Ohja, vergeten erbij te vertellen. Ik krijg al heel snel last van mijn knieën. Ze gaan al heel erg pijn doen als ik er drie keer doorheen zak. Twijfel of ik ermee naar de dokter moet, maar ik heb geen zin om drie keer in de week naar de fysio te moeten. :D Bedankt voor de tip in ieder geval.

Je split gaat niet werken want je traint je spiergroepen veelste weinig. Leeftijd maakt ook niet uit, je eet te weinig. Ga rond de 2800 kcal zitten en kijk wat dat doet.

Vooraleerst dank aan de structuur in je post en je zelfreflectie. Ik merk dat je al het één en het ander hebt opgevangen van hoe spieren kweken werkt dus ik geef je even mijn mening.

1. Buik apart trainen is belachelijk. Dit zijn ondersteuningsspieren die je vooral wilt verharden en versterken. 10 min blasts van abs zijn net zo effectief, zelfs effectiever dan buik alleen trainen.
3. Full body 3 day split is tijdverspilling.
-Je steekt weinig energie in elke spiergroep waardoor je deze maar half traint en dus minder aan het werk zet dan wanneer je deze apart traint.
-Je leert totaal geen muscle-mind connectie opbouwen, want aangezien je alles door elkaar gebruikt heb je totaal geen idee van "hey ik voel de contractie nu hier en dit voelt zo en dit is deze spier" en zoverder.
-Pump opbouwen, wat noodzakelijk is voor de aanvoer van genoeg nutriënten is onmogelijk, want de pump moet bij full body splits steeds veranderen van spier.
-Duurt gewoon veel te lang en je hebt nooit genoeg energie om alles zelfs maar half te kunnen trainen.
-Je bent langdurig overal een beetje stijf. Bij spiergroep splits is in het begin de getrainde spiergroep de dag erna helemaal naar de kloten (excuseer taalgebruik). Maar je bent wel in staat andere dingen te trainen zonder al te veel problemen.
4.Youtube is je beste vriend. Ik heb zo ongeveer 6 maanden elke dag de hele avond research gedaan van hoe voeding werkt, wat het doet in het lichaam, wat je nodig hebt en waarvoor enzoverder. Zorg ook dat je zeker 4 video's bekijkt PER OEFENING wat betreft de uitvoering van telkens een andere atleet.Denk na het zien van alle video's na over wat je biomechanisch het gezondste lijkt. Zo heeft de ene atleet fantastische vorm op curls en echt een kutvorm op pulls. De adere weet dan weer hoe hij moet pressen maar duidelijk niet hoe hij moet squatten. Dat moet je zelf een beetje uitvinden.
5.Je voeding is slecht, zie 4. Een makkelijke tip om te weten wat je caloriebehoefte is: Eet een random aantal caloriën waarrond je denkt dat je metabolisme is ALS JE TRAINT. Eet dit aantal, en kijk of je aankomt of vermagert. Vermager je? verhoog het elke week met 250KCal tot je aankomt. Hou dit tot je merkt dat je niet meer aankomt, dan kan je verder verhogen,...

Als je nog verdere vragen hebt wil ik je gerust verder helpen, dan stuur je maar een PM.

Veel succes nog! Ik ben benieuwd naar je transformatie in de toekomst!

Laatst bewerkt:
Vooraleerst dank aan de structuur in je post en je zelfreflectie. Ik merk dat je al het één en het ander hebt opgevangen van hoe spieren kweken werkt dus ik geef je even mijn training.

1. Buik apart trainen is belachelijk. Dit zijn ondersteuningsspieren die je vooral wilt verharden en versterken. 10 min blasts van abs zijn net zo effectief, zelfs effectiever dan buik alleen trainen.
-Je steekt weinig energie in elke spiergroep waardoor je deze maar half traint en dus minder aan het werk zet dan wanneer je deze apart traint.
-Je leert totaal geen muscle-mind connectie opbouwen, want aangezien je alles door elkaar gebruikt heb je totaal geen idee van "hey ik voel de contractie nu hier en dit voelt zo en dit is deze spier" en zoverder.
-Pump opbouwen, wat noodzakelijk is voor de aanvoer van genoeg nutriënten is onmogelijk, want de pump moet bij full body splits steeds veranderen van spier.
-Duurt gewoon veel te lang en je hebt nooit genoeg energie om alles zelfs maar half te kunnen trainen.
-Je bent langdurig overal een beetje stijf. Bij spiergroep splits is in het begin de getrainde spiergroep de dag erna helemaal naar de kloten (excuseer taalgebruik). Maar je bent wel in staat andere dingen te trainen zonder al te veel problemen.
4.Youtube is je beste vriend. Ik heb zo ongeveer 6 maanden elke dag de hele avond research gedaan van hoe voeding werkt, wat het doet in het lichaam, wat je nodig hebt en waarvoor enzoverder. Zorg ook dat je zeker 4 video's bekijkt PER OEFENING wat betreft de uitvoering van telkens een andere atleet.Denk na het zien van alle video's na over wat je biomechanisch het gezondste lijkt. Zo heeft de ene atleet fantastische vorm op curls en echt een kutvorm op pulls. De adere weet dan weer hoe hij moet pressen maar duidelijk niet hoe hij moet squatten. Dat moet je zelf een beetje uitvinden.
5.Je voeding is slecht, zie 4. Een makkelijke tip om te weten wat je caloriebehoefte is: Eet een random aantal caloriën waarrond je denkt dat je metabolisme is ALS JE TRAINT. Eet dit aantal, en kijk of je aankomt of vermagert. Vermager je? verhoog het elke week met 250KCal tot je aankomt. Hou dit tot je merkt dat je niet meer aankomt, dan kan je verder verhogen,...

Als je nog verdere vragen hebt wil ik je gerust verder helpen, dan stuur je maar een PM.

Is dit serieus?

Vooraleerst dank aan de structuur in je post en je zelfreflectie. Ik merk dat je al het één en het ander hebt opgevangen van hoe spieren kweken werkt dus ik geef je even mijn training.

dat zijn flinke uitspraken broeder, you got research on that?

wat

Terug
Naar boven