AndroidHealthClinic

Wij zien er volledig verschillend uit

volder

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
79kg
Beste BB'ers

Een kennis en ik hebben hetzelfde gewicht en zijn even groot. ( Ik sta misschien wel een tweetal procentjes droger ) Maar anders hebben we identiek hetzelfde gewicht en grootte.

Nu komt mijn vraag, mijn collega ziet er gewoon vééééééééél breder uit. Hoe komt dit??!! We trainen allebei ongeveer even lang ( 7tal jaar ), hij heeft weliswaar meer macht. Zijn zijn spieren dan boller enkel en alleen omdat hij meer kracht heeft? Hoe zit dit in mekaar? En wat moet ik doen om mijn spieren dan boller te maken?
Of heeft dit enkel en alleen met aanleg te maken. Zeer goed ken ik hem niet, dus kan het ook heel goed zijn dat hij ooit eens een kuurtje gedaan heeft. Ik heb dit echter nog nooit gedaan en ben dit ook niet van plan!

Ik doe echter wel veel meer cardio dan hij. Daar ik ook een vrij actieve fietser/loper ben.

Alvast bedankt!

Mvg

Voldr

Wat een vraag.

Is toch vrij logisch dat je er niet 100% identiek uitziet als iemand anders.

net als je gezicht anders is van vorm zijn je spieren dat ook. aanhechtingen en vorm van spieren zijn genetisch bepaald. ik heb bv. een redelijk bolle borst om waar wat op te noemen.

• Topic Starter Topic Starter
Oké

Maar om nog een bijkomend vraagje te stellen. We wegen dus allebei evenveel. Waar zit dat gewicht dan bij mij?? 't Moet zijn dat ik dan zwaardere botten heb ofzo..
Ik heb anders echter niet iets dat veel groter is dan hij.

Natuurlijk weet ik dat iedereen er verschillend uitziet. Maar het verschil is toch significant! En redelijk frustrerend trouwens..

Mvg

Je kan ook gewoon een hoger vetpercentage hebben natuurlijk..

gennen vergeten?

..

Laatst bewerkt:
Dat had ik een tijdje terug ook toen ik op hetzelfde gewicht zat als mijn broer. We hebben ongeveer dezelfde lengte. Hij is duidelijk een ecto, ik een endo, en het verschil zit hem voornamelijk in de botstructuur waardoor ik veel forser ben/lijk.

Ja ik zou graag wat foto's posten, maar ik ken die kerel nu zo goed niet, en ik ga dan ook niet zomaar wat stiekem fotootjes nemen om op bbforum te posten.. Ik zoek evt wat vergelijkbaar materiaal om te posten.

Maar ik denk dat we het idd ook wel in het genetische moeten zoeken. Helaas heb ik die waarschijnlijk niet zo goed meegekregen. :-(

---------- Post toegevoegd Wed 9 May 2012 om 21:56 ----------

@ butch mc d*ck: geef ns wat info over ecto/endo? greetz

@ Butch Mc d*ck: interessant! volgens het testje zit ik tussen ectomorph en mesomorph. Njah, ik zal me er maar bij neerleggen dat het genetisch bepaald is. En volgende winter de calorie-intake zwaar de hoogte in jagen.

@ everybody:

Heb nu helaas wel nog geen antwoord gekregen op de vraag: waar zit mijn gewicht dan in? Of zit dit evenveel in de spieren, maar lijken die spieren gewoon iets minder vol.

Greetz

Naast het genotype zijn er nog andere factoren die het fenotype bepalen. Er zijn beperkingen en verschillen door bepaalde lichaamskenmerken (spierlengte, spiervezeltype, peeslengte, skeletbouw, stofwisseling etc.), maar daarbinnen is veel mogelijk.

Een lange dunne spier kan evenveel wegen als een dikke korte spier, maar wel een andere indruk achterlaten. Nog niet gesproken over verschillen in de verhouding vetassa/vetvrije massa.

@ Butch Mc d*ck: interessant! volgens het testje zit ik tussen ectomorph en mesomorph. Njah, ik zal me er maar bij neerleggen dat het genetisch bepaald is. En volgende winter de calorie-intake zwaar de hoogte in jagen.

@ everybody:

Heb nu helaas wel nog geen antwoord gekregen op de vraag: waar zit mijn gewicht dan in? Of zit dit evenveel in de spieren, maar lijken die spieren gewoon iets minder vol.

Greetz

testje?

Je traint al 7 jaar en vraagt je dit nog steeds af, troll?

---------- Post toegevoegd Thu 10 May 2012 om 07:57 ----------

Inderdaad genen, sommige zijn gewoon breder gebouwd of doen specifieke oefeningen daarvoor

Misschien train jij ook je benen en je maat niet ??

Terug
Naar boven