Fitness Seller

'Wilders zette niet aan tot haat'

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
AMSTERDAM - Geert Wilders heeft niet aangezet tot haat tegen moslims met uitspraken in onder meer de Volkskrant en De Pers. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdag betoogd dat geen van de uitspraken waarvoor de PVV-leider terechtstaat, voldoet aan alle criteria voor aanzetten tot haat.
Het OM heeft vrijspraak gevraagd voor dit onderdeel. Later op de dag spreekt het OM zijn eis uit bij de rechtbank in Amsterdam.
Bij geen van de uitlatingen komt het OM tot de conclusie dat Wilders een 'conflictueuze tweedeling' schetst. Dat is een situatie waarbij moslims dusdanig in diskrediet worden gebracht dat andere groepen tegen hen in actie komen.
Dat kan een bedreiging vormen voor de rust in de samenleving, aldus het OM. Het OM heeft steeds de context van de uitlatingen mee laten tellen.

ContextDe meeste uitspraken voldoen wel aan een aantal criteria, sommige zijn op zichzelf wel te zien als aanzetten tot haat. Maar telkens zorgde de context ervoor dat de uitlating toch niet strafbaar is, vinden de aanklagers Birgit van Roessel en Paul Velleman. Wilders zet bijvoorbeeld in een aantal uitspraken moslims tegenover de rest van de maatschappij.

Uit de rest van de tekst wordt volgens het OM duidelijk dat wat hem dwarszit aan moslims, voortkomt uit de godsdienst islam. Het OM stelt dat dergelijke kritiek mag, als die gericht is tegen het geloof in plaats van tegen gelovigen.

Afgelopen dinsdag vorderden de aanklagers al vrijspraak voor groepsbelediging. Later vrijdag komt ook nog de beschuldiging van aanzetten tot discriminatie aan bod in het verhaal van het OM.
(Bron:nu.nl)

Two down, one to go

iedereen weet dat wilders aanzet tot HAAT,
alleen is dat moeilijk zwart op wit te krijgen,en is een vervolging nutteloos.

maargoed

Inmiddels ook vrijspraak gevraagd voor het laatste feit, OM moet dan wel rechts zijn als we de denktrant aanhouden van de gemiddelde borderliner die alleen denkt in links en rechts.

mooi, laten we deze man ten ondergaan in de tweede kamer, niet in de rechtbank.

De PVV kan dus 'vol op het orgel' en Verhagen en Rutte kunnen hooguit lafjes zeggen dat de PVV die afwijkende mening t.o.v. de regeringspartijen mag hebben. Worden mooie tijden.

Aardige reply.
Maar je distantieert je dus niet van de "radicale 'moslims'" die ervoor zorgen dat de Heer Wilders nu onder permanente bewaking staat? Ervan uitgaande dat jij een moslim bent. (wat niet meer dan een wilde gok is op dit moment)

Aardige reply.
Maar je distantieert je dus niet van de "radicale 'moslims'" die ervoor zorgen dat de Heer Wilders nu onder permanente bewaking staat? Ervan uitgaande dat jij een moslim bent. (wat niet meer dan een wilde gok is op dit moment)

Meneer wilders vind maar dat alles moet kunnen onder de mening vrijheid van meningsuiting:

koraan is een achterlijk boek?

De dood hoeft niet van mij,
maar een pak slaag mag wel:D

wie is hij om het geloof van iemand belachelijk te maken?
vraag me af wat voor persoon het zou zijn geweest als hij niet in de tweede kamer zat.

Wilders is meer bezig met MOSLIMS dan met andere belangrijke dingen.
het is bij hem prio nummer 1.

Meneer wilders vind maar dat alles moet kunnen onder de mening vrijheid van meningsuiting:
koraan is een achterlijk boek?
De dood hoeft niet van mij,
maar een pak slaag mag wel:D
wie is hij om het geloof van iemand belachelijk te maken?
vraag me af wat voor persoon het zou zijn geweest als hij niet in de tweede kamer zat.
Wilders is meer bezig met MOSLIMS dan met andere belangrijke dingen.
het is bij hem prio nummer 1.

Hij ziet het niet als een geloof maar als een fascistische ideologie. Een pak slaag bevestigt wederom de mentaliteit van menig aanhanger. Ik hoopte op een uitzondering maar jij bevestigt de regel.
Wilders heeft het veel over immigratie ja, dat is zijn punt. Ik geef hem daarop gelijk. De cijfers over criminaliteit van niet westerse allochtonen in het algemeen zijn schrikbarend(los van het feit of ze moslim zijn of niet). Ergens zijn zijn cijfers over islamisering achterhaald, maar toch geloof ik nog steeds in de prognose dat de islam dominant wilt worden hier. In mijn achterhoofd spookt het idee van Eurabia, een Europa van Arabië. Nederlanders verliezen hun eigen identiteit. Wij zijn te slap, wij missen dat kleine beetje extra chauvinisme, of iedergeval ik niet maar velen wel.

Ik hoopte trouwens op een reply die meer zou zijn: HardcoreNL je hebt gelijk, deze radicalen verpesten als het ware het voor de 'normale'moslim. Toch bleef dat uit. Opmerkelijk en vreselijk jammer. Gemiste kans.

wie is hij om het geloof van iemand belachelijk te maken?.

Gewoon een mens met een mening. Wat is er mis met belachelijk maken van een geloof? Wil je dat ik die Koran serieus neem dan. Het is en blijft een eng boek met enge leefregels, geboden en verboden.

Laatst bewerkt:
Gewoon een mens met een mening. Wat is er mis met belachelijk maken van een geloof? Wil je dat ik die Koran serieus neem soms. :rofl:
nou ik vind zulke uitspraken van hem niet normaal.
is ook mijn mening!
jij mag wel mijn mening betwisten maar ik die niet van hem
haha

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

Ik hoopte trouwens op een reply die meer zou zijn: HardcoreNL je hebt gelijk, deze radicalen verpesten als het ware het voor de 'normale'moslim. Toch bleef dat uit. Opmerkelijk en vreselijk jammer. Gemiste kans.

ja jammer
als je nou echt gelijk had,dan was dat idd me reactie geweest,
dus idd je hebt gelijk.

je zoekt het wel heel ver allemaal vind ik zelf.
dus je bent het ook eens met de KOPVODDENTAX?

want dat is ook wilders?

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

[/COLOR]

ja jammer
als je nou echt gelijk had,dan was dat idd me reactie geweest,
dus idd je hebt gelijk.

je zoekt het wel heel ver allemaal vind ik zelf.
dus je bent het ook eens met de KOPVODDENTAX?

want dat is ook wilders?

Kopvoddentax heeft hij gezegd maar is volgens mij daarna weer weggehaald. Ik ben daarvoor, petten worden op school verboden, hoofddoeken niet. Dat is natuurlijk correct volgens jou mening, want een hoofddoek is een uiting van geloof. Maar een ambtenaar in functie, bijvoorbeeld een agente mocht altijd nog een hoofddoek dragen. Vreemd en idioterie.
En een hoofddoek, is dat eigenlijk een vereiste? Volgens mij niet als moslim. het is gewoon aanstellerij om zo'n ding te willen dragen. Om te laten zien van dat ze islamitisch zijn. Integreer is een keer en zeur dan niet dat je niet aangenomen wordt omdat je een hoofddoek op hebt. Stommiteiten.

En een hoofddoek, is dat eigenlijk een vereiste? Volgens mij niet als moslim. het is gewoon aanstellerij om zo'n ding te willen dragen. Om te laten zien van dat ze islamitisch zijn. Integreer is een keer en zeur dan niet dat je niet aangenomen wordt omdat je een hoofddoek op hebt. Stommiteiten.

dat is jou mening.
bij ons hier in de albert heijn werken ook meisjes met hoofddoek,
vriendelijke leuke meisjes.mijn buurvrouw is zelfs advocate met een hoofddoek.
inmiddels is ene hoofddoek gewoon een begrip geworden.

burka is een ander verhaal.
en ze doen het niet om te laten zien omdat ze moslim zijn,
dat hoort erbij en is hun eigen keuze om het te dragen of niet.het gebeurt al wel steeds minder.
meestal de oudere generatie of de mensen die nog niet zo lang in nl zijn.

hoofddoekken is niet de probleem waar nederland mee zit.zijn het de mensen met hoofddoeken die elke dag 2 overvallen plegen
en hangen op de straten en mensen bedreigen en afslaan?
heb jij zelf ooit last gehad van mensen met een hoofddoek?
waarom is de hoofddoek zon grote punt bij mensen?

pffffff

Laatst bewerkt:
Kopvoddentax heeft hij gezegd maar is volgens mij daarna weer weggehaald. Ik ben daarvoor, petten worden op school verboden, hoofddoeken niet. Dat is natuurlijk correct volgens jou mening, want een hoofddoek is een uiting van geloof. Maar een ambtenaar in functie, bijvoorbeeld een agente mocht altijd nog een hoofddoek dragen. Vreemd en idioterie.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Moslimas dragen een hoofddoek zodat niet alle mannen er op zullen geilen. Daarom dragen ze ook geen strakke kleren.

Echt niet zomaar :roflol: noob

dat is jou mening.
bij ons hier in de albert heijn werken ook meisjes met hoofddoek,
vriendelijke leuke meisjes.mijn buurvrouw is zelfs advocate met een hoofddoek.
inmiddels is ene hoofddoek gewoon een begrip geworden.

burka is een ander verhaal.
en ze doen het niet om te laten zien omdat ze moslim zijn,
dat hoort erbij en is hun eigen keuze om het te dragen of niet.het gebeurt al wel steeds minder.
meestal de oudere generatie of de mensen die nog niet zo lang in nl zijn.

hoofddoekken is niet de probleem waar nederland mee zit.zijn het de mensen met hoofddoeken die elke dag 2 overvallen plegen
en hangen op de straten en mensen bedreigen en afslaan?
heb jij zelf ooit last gehad van mensen met een hoofddoek?
waarom is de hoofddoek zon grote punt bij mensen?

pffffff

Het is een overdreven uiting. Veel mensen gooien woorden als onderdrukking er vaak achteraan. Daar begin ik niet over. Eerder over het maatschappelijke effect. Een vrouw met een hoofddoek zet zichzelf gewoon op een achterstand bij sollicitatie, sociale ontmoetingen en dus eigenlijk bij de integratie in de maatschappij.
Ik zie ze liever ook niet, zo'n vrouw hoef ik ook niet te zien want daar val ik totaal niet op.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Moslimas dragen een hoofddoek zodat niet alle mannen er op zullen geilen. Daarom dragen ze ook geen strakke kleren.

Echt niet zomaar :roflol: noob

Epic fail jinkazama1, uiteraard weet ik dat. Alleen daarvan weet te hebben genomen kwam ik tot die conclusies

spreek lekker voor jezelf wil je...
alleen mong*len die er de balle van snappen denken dat het haat is.
Ga je eens verdiepen erin voordat je zulke domme opmerkingen maakt.
of alleen mong*len snappen Wilders.
misschien is het dat

haatzaaien is een groot woord.,
het is geen liefde zaaien wat wilders doet.

Meneer wilders gaat berekenen wat de gemiddelde buitelander nl kost?
wat is dit voor onzin?

hoe vaak de na de huisarts gaan?

welke gezonde iemand komt met zulke dingen?!

WILDERS!
en de criminaliteit bij allochtonen is idd erg hoog,
maar het zijn de jongeren de problemen veroorzaken,
oudere generaties heb je meestal geen last van.

nou hogere straffen idd zou goed zijn.
Maar hier zijn ze al mee bezig en de straffen zijn al hoger,en je moet je VI voortaan verdienen.
het is niet meer vanzelfsprekend dat 1/3 van je straf er af gaat.

Het is een overdreven uiting. Veel mensen gooien woorden als onderdrukking er vaak achteraan. Daar begin ik niet over. Eerder over het maatschappelijke effect. Een vrouw met een hoofddoek zet zichzelf gewoon op een achterstand bij sollicitatie, sociale ontmoetingen en dus eigenlijk bij de integratie in de maatschappij.
Ik zie ze liever ook niet, zo'n vrouw hoef ik ook niet te zien want daar val ik totaal niet op.

Epic fail jinkazama1, uiteraard weet ik dat. Alleen daarvan weet te hebben genomen kwam ik tot die conclusies

En een hoofddoek, is dat eigenlijk een vereiste? Volgens mij niet als moslim. het is gewoon aanstellerij om zo'n ding te willen dragen. Om te laten zien van dat ze islamitisch zijn.

lol wut ? je wist het niet brah. gtfo

Terug
Naar boven