AndroidHealthClinic

'Wilders zette niet aan tot haat'

Doet me goed, een liefhebber :)

Vier leuke lezingen over de geschiedenis van het Populisme in Nederland

http://www.sg.uu.nl/prog/2010b/populisme.html

Eerste deel gezien, kan wel vermakelijk vertellen, maar niet objectief te noemen.
Het verbaaste me dan ook niks toen ik ontdekte dat hij PVDA-lid is en waarschijnlijk om deze reden het PVDA populisme maar even vergeten was.

Hij heeft het over populisme wat van alle tijden is, maar weer in opmars kwam door Fortuyn.
Ook geeft hij aan dat populisme op nonsens is gebasseerd en daar spreekt hij al zichzelf tegen, want Fortuyn wist alles te onderbouwen.
Fortuyn was dan ook van een veel groter kaliber als een Verdonk of Wilders.

En dit terwijl de lijsttrekker destijds, Ad Melkert een populist eerste klas was met zijn vergelijkingen van Fortuyn.
Dit laat Maarten van Rossum voor het gemak maar even weg.
Dan heb je nog Rosenmöller en Halsema die roept dat Balkenende een knietje heeft verdient, en vergeet De huidige lijstrekker van de PVDA niet, Job Cohen.
Cohen met posters en kreten van "Iedereen telt mee", asjeblieft zeg.

Dan zegt die nog wel dat populisme zowel links als rechts kan, maar heeft het alleen over rechts alsof links er niet is, en dus geen compleet verhaal over populisme.
Dat is een grote faal wat mij betreft, terwijl ik zeer objectief naar zijn lezing heb geluisterd dat kan je van me aannemen Klaaswitz.

Wie financiert eigenlijk die lezingen van van Rossum?

Whaha, nee serieus, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Kan ik dat ergens vinden? Ik kan me voorstellen dat hij daar niet voor niets staat, en het is niet de universiteit die hem betaald aangezien hij 'bijzonder' hoogleraar is.

Whaha, nee serieus, ik ben wel benieuwd eigenlijk. Kan ik dat ergens vinden? Ik kan me voorstellen dat hij daar niet voor niets staat, en het is niet de universiteit die hem betaald aangezien hij 'bijzonder' hoogleraar is.

Denk dat het een stuk minder schimmig is dan bijvoorbeeld de financiers van de PVV. Een van Rossum zal een bedrijf hebben opgericht voor zijn werkzaamheden en via zo'n bedrijf zal je toch verantwoordig moeten afleggen qua kosten en inkomsten.

Stuur 'em een e-mail. Beetje openheid van zaken is altijd goed. In ieder geval is 'ie te boeken via de Speakers Academy. Kaartjes voor de lezing die ik heb bijgewoond waren niet goedkoop iig (via de linkse lobby natuurlijk voor niets gekregen, beetje parasiteren op belastingcenten, maar dat terzijde). Maar hoe dat voor een uni geldt; geen idee.

Laatst bewerkt:
Meneer wilders gaat berekenen wat de gemiddelde buitelander nl kost?
wat is dit voor onzin?

hoe vaak de na de huisarts gaan?

welke gezonde iemand komt met zulke dingen?!

Dit zijn heel normale statistieken die je nodig hebt voor een verantwoord immigratiebeleid. Het zal zeker een positief effect hebben, ook op de immigranten zelf.
Het is nu eenmaal een taboe, zeker voor linkse partijen, zij spreken meteen weer over doomsscenarios.
Het immigratiebeleid is nou eenmaal een deel van de begroting. Je kunt het niet los zien van andere beleidsmaatregelen, de financiën moeten allemaal op elkaar afstemmen, niet verzamelen van deze gegevens zou onverantwoord zijn.

Het probleem hier is slechts, het woord moslims, linkse partijen raken meteen al in paniek alsof er een tweede hitler geboren wordt in Wilders.
Wilders is een (grappige) wacko, maar op dit punt ben ik hem wel dankbaar, eindelijk meer transparantie.

Laatst bewerkt:
Ja dat kan je natuurlijk ook doen, 1 woord uit het verhaal kiezen om op in te gaan.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan toch?

Jij schrijft een heel betoog rondom een begrip waarvan je de werkelijke contextuele betekenis niet kent. Ik heb weinig zin om schoolmeestertje te spelen die dan ook nog eens na de bijles serieus in discussie gaat met het bijspijkergroepje over de dieper liggende maatschappelijke problematiek aangaande de net bijgespijkerde elementaire lesstof. Dat werkt niet.

Ik zou je wel wat huiswerkopdrachtjes kunnen geven als je wilt.

Jij schrijft een heel betoog rondom een begrip waarvan je de werkelijke contextuele betekenis niet kent. Ik heb weinig zin om schoolmeestertje te spelen die dan ook nog eens na de bijles serieus in discussie gaat met het bijspijkergroepje over de dieper liggende maatschappelijke problematiek aangaande de net bijgespijkerde elementaire lesstof. Dat werkt niet.

Ik zou je wel wat huiswerkopdrachtjes kunnen geven als je wilt.

De man is gewoon niet objectief te noemen en dat weet je zelf ook.
Kan je er wel weer een toneelstukje van maken en roepen dat ik niet weet wat populisme is, maar dat is natuurlijk flauwekul.

wat een teringzooi! ik weet niet waar dit op slaat, ze noemen mij terrorist terwijl de media alles opblaast!

Lichtgetint, da's mijn achtergrond dus kijk
Gasten staan achter ons in elke achterstandswijk
Want zij voelen zeker wat ik hier nu beschrijf
Dus er is vast een kans dat jij dit niet begrijpt

wat een teringzooi! ik weet niet waar dit op slaat, ze noemen mij terrorist terwijl de media alles opblaast!

Lichtgetint, da's mijn achtergrond dus kijk
Gasten staan achter ons in elke achterstandswijk
Want zij voelen zeker wat ik hier nu beschrijf
Dus er is vast een kans dat jij dit niet begrijpt
ze is een meid uit de achterstands wijk lichtgetint met een baby in der buik

Terug
Naar boven