PatrickvH
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 342
- Lengte
- 1m85
Doet me goed, een liefhebber
Vier leuke lezingen over de geschiedenis van het Populisme in Nederland
http://www.sg.uu.nl/prog/2010b/populisme.html
Eerste deel gezien, kan wel vermakelijk vertellen, maar niet objectief te noemen.
Het verbaaste me dan ook niks toen ik ontdekte dat hij PVDA-lid is en waarschijnlijk om deze reden het PVDA populisme maar even vergeten was.
Hij heeft het over populisme wat van alle tijden is, maar weer in opmars kwam door Fortuyn.
Ook geeft hij aan dat populisme op nonsens is gebasseerd en daar spreekt hij al zichzelf tegen, want Fortuyn wist alles te onderbouwen.
Fortuyn was dan ook van een veel groter kaliber als een Verdonk of Wilders.
En dit terwijl de lijsttrekker destijds, Ad Melkert een populist eerste klas was met zijn vergelijkingen van Fortuyn.
Dit laat Maarten van Rossum voor het gemak maar even weg.
Dan heb je nog Rosenmöller en Halsema die roept dat Balkenende een knietje heeft verdient, en vergeet De huidige lijstrekker van de PVDA niet, Job Cohen.
Cohen met posters en kreten van "Iedereen telt mee", asjeblieft zeg.
Dan zegt die nog wel dat populisme zowel links als rechts kan, maar heeft het alleen over rechts alsof links er niet is, en dus geen compleet verhaal over populisme.
Dat is een grote faal wat mij betreft, terwijl ik zeer objectief naar zijn lezing heb geluisterd dat kan je van me aannemen Klaaswitz.