(Of het nou geloven in Aliens, Roze Olifanten or whatever is). Als er toch gestoorde mensen ontstaan binnen deze groep, dan moeten we juist die mensen bestrijden en niet het hele groep imo.
Ik ben er mee eens dat er bepaalde passages zijn die misbruikt worden door bepaalde groeperingen!
Dit soort groeperingen, o.a. Wahabias (bijv. Alqaida), verschuilen zich onder de naam van Islam, om minder snel op te vallen. Als ze iets doen dan claimen ze dat het met Islam te maken heeft wat niet het geval is. (voorbeelden zijn: Burka, handel in Wiet, zomaar stenigen, besnijdenis van meisjes, gelijkenis tussen dier en vrouw etc.. die dit soort groeperingen zelf verzinnen).
Ik daag iedereen uit om een passage uit de Koran aan te wijzen van zo'n (achterlijke) actie!
Jammer genoeg zijn er mensen die dit soort achterlijke, barbaarse acties gelijk ook onder de Islam taggen omdat het toevallig onder zogenaamd "Moslims" wordt beoefend.
Wanneer dat gebeurt (zoals Geertje en de media het doet), dan zijn de Wahabias eigenlijk de echte winnaars. Je discrimineert een hele groep, waardoor hardwerkende/geintegreerde Molims zich ook als vreemdelingen voelen. En dan krijg je een splitsing van twee groepen (Moslims en Niet-Moslims of beter gezegd: Blanken) gezaaid met haat.
Daarom denk ik dat juist iedereen moet samenwerken Moslims/Joden/Christenen/Atheisten/etc. om gestoorde groeperingen uit de samenlevingen te gooien en of te bestrijden ongeacht het geloof dat ze beoefenen. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het is in mijn ogen een veel betere oplossing.
Nou, sorry to bust yours