Fitness Seller

'Wilders zette niet aan tot haat'

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Moslimas dragen een hoofddoek zodat niet alle mannen er op zullen geilen. Daarom dragen ze ook geen strakke kleren.

Echt niet zomaar :roflol: noob

En een hoofddoek, is dat eigenlijk een vereiste? Volgens mij niet als moslim. het is gewoon aanstellerij om zo'n ding te willen dragen. Om te laten zien van dat ze islamitisch zijn.

lol wut ? je wist het niet brah. gtfo

ik weet niet of dit lollig is?
Maar ik zal er wederom op ingaan. Ik hoorde van een moslima dat een hoofddoek volgens haar geen vereiste was bij de islam. Vrouwen doen hem op door die reden die jij zo krachtig formuleerde. Dat wist ik al, maar met die kennis gewapend vond ik dat het gewoon aanstellerij was om zo'n ding te dragen.

Grappig hoe iedereen altijd de kopvoddentax van Wilders opnoemt hier terwijl ze in Turkije bijvoorbeeld zelf ook een verbod er op hebben.

Istanbul, 6 okt. Turkse universiteiten moeten studenten met hoofddoeken en andere hoofddeksels gedogen in het klaslokaal.

Een memo van de Raad voor Hoger Onderwijs naar tenminste een universiteit roept docenten op om af te zien van het wegsturen van studenten die hun haar bedekken.

Die opdracht staat haaks op een grondwetswijziging die meer dan dertien jaar geleden werd ingevoerd waarin het dragen van hoofdbedekkende kleding in openbare gebouwen, inclusief universiteiten, staatsziekenhuizen en kazernes, ten strengste wordt verboden. In Turkije gaat de grondwet veel verder in het verbieden van het uitdragen van het geloof in het openbaar dan in andere Europese landen.

De discussie over de hoofddoek is de afgelopen dagen in Turkije in alle hevigheid opgelaaid na oproepen van premier Erdogan om het verbod op het dragen van hoofddoeken zo snel mogelijk af te schaffen. Volgens de regerende AK-partij die grote aanhang heeft onder gelovige moslims, druist het verbod in tegen de vrijheid van godsdienst.

In 2008 annuleerde het Constitutionele Hof een voorstel van de AK-partij voor een grondwetswijziging die het dragen van een hoofddoek mogelijk had moeten maken. Aanklagers probeerden de regeringspartij daarop te verbieden omdat zij met het voorstel zou hebben bewezen een gevaar te zijn voor het seculiere karakter van de staat.

Onduidelijk is nog of met de memo van de Raad voor Hoger Onderwijs de jarenlange polemiek tussen gelovige en seculiere Turken is opgelost. De memo is nog niet naar alle universiteiten in het land gestuurd.

De memo volgde op een klacht van een student op de Universiteit van Istanbul die de klas werd uitgezet wegens het dragen van een hoofddeksel. De Raad gaf de student gelijk omdat het uitzetten uit de klas indruist tegen het recht op onderwijs.

In de praktijk staan de meeste universiteiten het dragen van een hoofddoek al oogluikend toe. Om die praktijk wettig te maken is nog steeds een grondwetswijziging nodig. Opvallend is dat juist de van oudsher seculiere oppositiepartij CHP de regering oproept die grondwetswijziging nog voor de verkiezingen volgend jaar juni in te voeren. Premier Erdogan wil de wijziging pas na de verkiezingen op de rol zetten, uit angst voor protesten van seculiere kiezers.

http://www.nrc.nl/buitenland/article2628269.ece/Turkse_universiteit_moet_hoofddoek_gedogen

Grappig hoe iedereen altijd de kopvoddentax van Wilders opnoemt hier terwijl ze in Turkije bijvoorbeeld zelf ook een verbod er op hebben.

Hij brengt het ook altijd zo radicaal "kopvoddentax". Als hij het normaal gebracht zou hebben had hij meer meelopers gevonden (maar wel minder shocking effect gehad).

Wat een onzin argument, ik denk dat er in Turkije niemand bij z'n gezonde verstand het in zijn hoofd haal om te spreken over kopvodden. Maar waarom zou je je willen spiegelen aan andere landen, gaat mijn pet altijd een beetje te boven. We voelen ons beschaafder dan allerlei landen maar zodra het uitkomt wijzen we zo snel mogelijk met onze vingers van 'ja maar dat moet je daar doen', 'moet je daar eens een kerk zetten, kijken wat ze doen'

Te debiel voor woorden. Middelbare schoolplein logica is dat.

Ik heb dat altijd zo'n vreemd iets gevonden 'aanzetten tot haat'. Als mensen anderen gaan haten is dat gewoonlijk een zwakheid bij zichzelf en niet bij anderen.

Wat vooral aangepakt moet worden is demoniseren van een bepaalde groep, DAT is waar de echte ellende mee begint. Maar als jij gewoon kritiek geeft die aansluit bij de waarheid, en mensen gaan daardoor haten, tja dan zit het probleem toch echt bij die mensen.

Wilders geeft natuurlijk wel de indruk van een vorm van demoniseren, maar dat lijkt vooral gericht te zijn op de islam zelf, en niet de eerlijke, brave gelovigen.

Wilders zegt letterlijk dat er tientallen miljoenen moslims zijn voor problemen zorgen in Europa, tevens zegt hij dat moslims allemaal zich gedragen als het Paard van Troje als ze eenmaal buiten een moslimland wonen. Zijn politiek is niet gericht op de radicale moslim maar gewoon op iedere moslim, geen 1 uitgezonderd. Is natuurlijk ook wel logisch, voor hem is de islam een verderfelijke ideologie en daarmee iedere aanhanger een verderfelijk persoon.

Ik denk persoonlijk niet dat hij de moslims als mens wil aanvallen, maar omdat hij zo'n enorm probleem heeft met hun geloof, heeft dat natuurlijk een effect op zijn houding tegenover die groep.

Je kan natuurlijk dingen zeggen die heel makkelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden, terwijl je dat eigenlijk niet zo bedoelde.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hij moslims haat, of wil behandelen als mindere mensen. Maar hij staat wel op een zeer dunne lijn, met aan de ene kant vrije meningsuiting en kritiek, en aan de andere kant demonisering en ongelijkheid.

Als hij verstandig is gaat hij zich nu matigen in uitspraken en zeer duidelijk maken dat hij aan de goede kant wil staan. Tot nu toe lijkt hij dat ook wel te doen.

Moslimas dragen een hoofddoek zodat niet alle mannen er op zullen geilen. Daarom dragen ze ook geen strakke kleren.
Maar dat doen ze dus wél. Meisjes die een hoofddoek dragen en een strakke jeans, nooit gezien? Zo zijn er velen. En het slaat nergens op, want de koran zegt niets over de hoofddoek, maar zegt dat vrouwen hun vrouwelijke vormen volledig moeten bedekken.

Het dragen van de hoofddoek bij veel van die verwesterde moslima's is meer een uiting van verzet geworden dan het volgen van de religieuze voorschriften. Om het nog niet te hebben over vrouwen die verplicht worden om de hoofddoek te dragen.

Die hoofddoek is trouwens een rem op integratie en het vinden van werk, en dus zeker niet bevorderlijk voor de moslima's zelf.

Wilders haat geen moslims, daar ben ik van overtuigt. Het gaat meer om het verhaaltje positieve discriminatie, daar is ons landje veel te ver in door gegaan. Hij moet idd af en toe even tot 10 tellen voordat hij iets roept. Ik ben ook van mening dat zijn bedoelingen goed zijn, zijn uitspraken om dat te bekrachtigen wat minder helaas.

Wilders haat geen moslims, daar ben ik van overtuigt. Het gaat meer om het verhaaltje positieve discriminatie, daar is ons landje veel te ver in door gegaan. Hij moet idd af en toe even tot 10 tellen voordat hij iets roept. Ik ben ook van mening dat zijn bedoelingen goed zijn, zijn uitspraken om dat te bekrachtigen wat minder helaas.

Wilders is een geobsedeerde fantast, daarom ook als serieuze lange termijn politicus ongeschikt.

Ergens zijn zijn cijfers over islamisering achterhaald, maar toch geloof ik nog steeds in de prognose dat de islam dominant wilt worden hier.

Wait, wut? Geloven in de prognose dat X dominant wil worden? Dus jij denkt te weten wat mensen in de toekomst willen gaan denken?

In mijn achterhoofd spookt het idee van Eurabia, een Europa van Arabië. Nederlanders verliezen hun eigen identiteit.

Er spookt wel meer in jouw achterhoofd.

Gewoon een mens met een mening. Wat is er mis met belachelijk maken van een geloof? Wil je dat ik die Koran serieus neem dan. Het is en blijft een eng boek met enge leefregels, geboden en verboden.

Ohw ja. Dat de islam een belachelijk geloof is, lijkt me duidelijk. Maar het gros van de leeghoofden dat dergelijke argumenten ten faveure van Wilders aanvoert vergeet even waar, wat religie betreft, het werkelijke probleem ligt in Nederland. Moet ik nog aanwijzen waar de schoen wringt? Doen we even hintje: 15.000 besneden jongetjes per jaar. In slecht gecontroleerde klinieken. Flink aandeel moslims(!). Een van de grootste schandes van het islamitisch geloof. Drie keer raden waarom Geertje dáár geen 'derde beenvoddentax' op wil gaan heffen. Hint: twee driehoeken in een vlag. Geert is een incompetente, inconsequente kl***zak met een bord voor z'n kop dat z'n weerga niet kent en een bult gespook in z'n achterhoofd.
Dat 1,5 miljoen Nederlanders daar op hebben gestemd...

Zakken hooi.

---------- Toegevoegd om 01:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:41 ----------

Yupz. Geertje voert een beleid van positieve discriminatie m.b.t. het nutteloos schenden van de lichamelijke integriteit van kinderen door moslims. En joden.

Gewoon een mens met een mening. Wat is er mis met belachelijk maken van een geloof? Wil je dat ik die Koran serieus neem dan. Het is en blijft een eng boek met enge leefregels, geboden en verboden.

Ik verbaas me gewoon aan de (foutieve) informatie die de media inschenkt, in de hersenen van onze schaapjes.

Heb je wel de Koran gelezen? Weet je uberhaupt waar het over gaat hier?
Ik heb de Koran wel gelezen, en ik zag geen "enge leefregels". Er zijn wel geboden en verboden, maar dat brengt onze cultuur zeker niet in gevaar zoals Geertje het wel schetsen.

Soms heb je inderdaad groeperingen die hun eigen interpretatsie willen uitvoeren onder het paraplu van het geloof bijv. Islam in dat geval, die ook NIKS met het geloof te maken hebben.
NOU DIT moet GEERT en iedere andere policticus, en de rest van de NEDERLANDSE samenleving tegen strijden! Gewoon bestrijden met eigen middelen.

Maar jah, schaapjes volgen de herders en hondjes nou eenmaal.

Ik heb de Koran wel gelezen, en ik zag geen "enge leefregels".
Dan heb je hem ofwel heel slecht gelezen, ofwel sta je hier te liegen dat de stukken er vanaf vliegen. Andere mogelijkheid is dat je dingen niet snel 'eng' vindt. Er staan zwart op wit zaken in de koran die totaal tegen onze normen en waarden ingaan. Bijvoorbeeld het gebrek aan gelijkheid tussen man en vrouw.

Wanneer gaan mensen nu eens inzien dat al die boeken geschreven zijn in een periode van de mensheid die in vergelijking met nu totaal achterlijk is te noemen?

Voor eens en altijd:

Het is geen bovenmenselijk boek dat eeuwig gerespecteerd en gevolgd dient te worden, het is een samenraapsel van door de mens verzonnen verhalen en gebruiken uit een ver vervlogen tijd.

Sorry to burst your bubble :)

Ik denk persoonlijk niet dat hij de moslims als mens wil aanvallen, maar omdat hij zo'n enorm probleem heeft met hun geloof, heeft dat natuurlijk een effect op zijn houding tegenover die groep.

Je kan natuurlijk dingen zeggen die heel makkelijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden, terwijl je dat eigenlijk niet zo bedoelde.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat hij moslims haat, of wil behandelen als mindere mensen. Maar hij staat wel op een zeer dunne lijn, met aan de ene kant vrije meningsuiting en kritiek, en aan de andere kant demonisering en ongelijkheid.

Als hij verstandig is gaat hij zich nu matigen in uitspraken en zeer duidelijk maken dat hij aan de goede kant wil staan. Tot nu toe lijkt hij dat ook wel te doen.

Ik denk dat het zelfs verder gaat dan haat en zijn uitspraken zijn niet voor interpretatie vatbaar in veel gevallen. Hij zegt letterlijk dat tientallen miljoenen moslims voor problemen zorgen en zegt ook letterlijk dat alles moslims zich gedragen als het Paard van Troje. Het expres door hem verkeerd uitgelegde Taqiyya-principe.

Zijn haat is weloverwogen en volledig politiek gemotiveerd. Hij weet hoe hij moet scoren bij zijn achterban om een groep, die een groot gedeelte amper tot nooit tot last is, neer te zetten als het grootste kwaad ooit.

Meneer wilders vind maar dat alles moet kunnen onder de mening vrijheid van meningsuiting:

koraan is een achterlijk boek?

De dood hoeft niet van mij,
maar een pak slaag mag wel:D

wie is hij om het geloof van iemand belachelijk te maken?
vraag me af wat voor persoon het zou zijn geweest als hij niet in de tweede kamer zat.

Wilders is meer bezig met MOSLIMS dan met andere belangrijke dingen.
het is bij hem prio nummer 1.

Newsflash: De koran is een achterlijk boek.

achterlijk
Uitspraak: ˈɑxtərlək Bijvoeglijk naamwoord 1 [Informeel] achter in geestelijke ontwikkeling. Antoniem: voorlijk `een achterlijk kind hebben` niet achterlijk zijn (= slim of intelligent zijn) 2 [Informeel] belachelijk, raar `Wat een achterlijke sport is dat!` '

Hetzelfde geld voor de bijbel overigens.

Maar jij vindt dus dat iemand die een BOEK achterlijk vindt, die JIJ graag leest maar een pak slaag moet verdienen. Ga eens een echt boek lezen, iets van deze eeuw. Rot toch om met je ACHTERLIJKE woestijngeloof.

Leuke discussie...

Dan heb je hem ofwel heel slecht gelezen, ofwel sta je hier te liegen dat de stukken er vanaf vliegen. Andere mogelijkheid is dat je dingen niet snel 'eng' vindt. Er staan zwart op wit zaken in de koran die totaal tegen onze normen en waarden ingaan. Bijvoorbeeld het gebrek aan gelijkheid tussen man en vrouw.
Wat is in jou ogen "ongelijkheid"? Praat je over polygamie of zijn er bepaalde punten die je ter discussie wil stellen?

Wanneer gaan mensen nu eens inzien dat al die boeken geschreven zijn in een periode van de mensheid die in vergelijking met nu totaal achterlijk is te noemen?

Voor eens en altijd:

Het is geen bovenmenselijk boek dat eeuwig gerespecteerd en gevolgd dient te worden, het is een samenraapsel van door de mens verzonnen verhalen en gebruiken uit een ver vervlogen tijd.

Sorry to burst your bubble :)

Het is zeker niet aan jou te bepalen wat mensen willen geloven of niet. Zolang het geloof binnen deze groep wordt beoefend, en geen negatieve invloed heeft op de samenleving waarin ze behoren dan vind ik het prima. (Of het nou geloven in Aliens, Roze Olifanten or whatever is). Als er toch gestoorde mensen ontstaan binnen deze groep, dan moeten we juist die mensen bestrijden en niet het hele groep imo.

Ik ben er mee eens dat er bepaalde passages zijn die misbruikt worden door bepaalde groeperingen!
Dit soort groeperingen, o.a. Wahabias (bijv. Alqaida), verschuilen zich onder de naam van Islam, om minder snel op te vallen. Als ze iets doen dan claimen ze dat het met Islam te maken heeft wat niet het geval is. (voorbeelden zijn: Burka, handel in Wiet, zomaar stenigen, besnijdenis van meisjes, gelijkenis tussen dier en vrouw etc.. die dit soort groeperingen zelf verzinnen). Ik daag iedereen uit om een passage uit de Koran aan te wijzen van zo'n (achterlijke) actie!
Jammer genoeg zijn er mensen die dit soort achterlijke, barbaarse acties gelijk ook onder de Islam taggen omdat het toevallig onder zogenaamd "Moslims" wordt beoefend.
Wanneer dat gebeurt (zoals Geertje en de media het doet), dan zijn de Wahabias eigenlijk de echte winnaars. Je discrimineert een hele groep, waardoor hardwerkende/geintegreerde Molims zich ook als vreemdelingen voelen. En dan krijg je een splitsing van twee groepen (Moslims en Niet-Moslims of beter gezegd: Blanken) gezaaid met haat.
Daarom denk ik dat juist iedereen moet samenwerken Moslims/Joden/Christenen/Atheisten/etc. om gestoorde groeperingen uit de samenlevingen te gooien en of te bestrijden ongeacht het geloof dat ze beoefenen. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het is in mijn ogen een veel betere oplossing.

Nou, sorry to bust yours ;)

Daarom denk ik dat juist iedereen moet samenwerken Moslims/Joden/Christenen/Atheisten/etc. om gestoorde groeperingen uit de samenlevingen te gooien en of te bestrijden ongeacht het geloof dat ze beoefenen. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar het is in mijn ogen een veel betere oplossing.

Nou, sorry to bust yours ;)

Nou maak eens een vuist dan, die Jimmy Neutron wilde ook al GW een pak slaag geven. Weer zo'n instelling....

Zijn haat is weloverwogen en volledig politiek gemotiveerd. Hij weet hoe hij moet scoren bij zijn achterban om een groep, die een groot gedeelte amper tot nooit tot last is, neer te zetten als het grootste kwaad ooit.

In de Maarten! van oktober staat een vrij scherpzinnige vergelijking tussen Anton Mussert en Geert Wilders. Geertje heeft geen knokploegen maar de overeenkomsten tussen de Anton en Geert zijn wat betreft visie op het vreemdelingenbeleid schrikbarend.

Tuurlijk, Maarten van Rossem is zo'n veel te geleerde elitaire linkse k*thippie, maar toch.

In de Maarten! van oktober staat een vrij scherpzinnige vergelijking tussen Anton Mussert en Geert Wilders. Geertje heeft geen knokploegen maar de overeenkomsten tussen de Anton en Geert zijn wat betreft visie op het vreemdelingenbeleid schrikbarend.

Tuurlijk, Maarten van Rossem is zo'n veel te geleerde elitaire linkse k*thippie, maar toch.

Doet me goed, een liefhebber :)

Vier leuke lezingen over de geschiedenis van het Populisme in Nederland

http://www.sg.uu.nl/prog/2010b/populisme.html

Terug
Naar boven