AndroidHealthClinic

Wildstemmers in elkaar geslagen in trein

Daarom zeg ik Marokkanen hebben een ander beeld over mensen die ook allochtoon zijn, die horen tot de groep die o zo gediscrimineerd worden door "kaaskoppen".

En het verschil met Marokkanen is dat geloof, die vrouwenhaat, etc, belachelijk dat er nog steeds geen boerkaverbod is, officieel moet het gezicht herkenbaar zijn voor de medemens, zo kan je lekker makkelijk als voortvluchtige voortaan op straat een boerka dragen en niemand die je ooit zal herkennen, maar het ziet er in een europees land gewoon niet uit dat een buurt gewoon helemaal geislamiseerd is, terwijl dat vroeger 1 van de gezelligste buurten was van die stad waar iedereen mekaar kenden, groette, en nog veel meer, als je nu als Nederlander zijnde in zo'n buurt woont kijken ze je aan van wat moet je hier.

Leuk, maar je gaat weer niet in op mijn vraag. Waarom heb ik die in een buurt woon waar Marokkanen in overvloed zijn, nog nooit problemen met Marokkanen gehad. En jij die zegt in een dorp te wonen waar enkele Marokkanen leven, incidenten kan opsommen waarin het fout ging?

Leuk, maar je gaat weer niet in op mijn vraag. Waarom heb ik die in een buurt woon waar Marokkanen in overvloed zijn, nog nooit problemen met Marokkanen gehad. En jij die zegt in een dorp te wonen waar enkele Marokkanen leven, incidenten kan opsommen waarin het fout ging?

Dat legt hij toch net uit :D

Twee leuke voorbeelden.

1. Enkele jaren geleden liep mijn vader door Venlo centrum waar een Marrokaan op een scooter aan kwam scheuren en een oudere vrouw van haar sokken reed. Mijn vader bedacht zich geen moment en stak zijn er uit, gevolg Marrokaan vloog over de grond. Toen hij opstond en met en dreigende houding op mijn vader afliep deed mijn pa zijn jas uit en zei "kom maar". Hierop vluchtte de Marrokaan weg. 20 Minuten later zat mijn vader rustig zijn frietje te eten en drie keer raden..... staan er iets van 20 van die helden ineens voor de deur.

2. Vorig jaar liet liep ik in de avond over straat. Loopt er een meid van ik schat 17 jaar die haar hond uitlaat. Stopt een auto met twe Marrokanen er in die naar haar beginnen te roepen, "kom ppen", "zin om te nken". De meid zegt simpel dat ze haar met rust moeten laten. In plaats daarvan zette ze de auto in de achteruit en volgen haar een tijdje. Wanneer ik er genoeg van heb gehad meng ik me in de discussie en zeg dat ze op moeten rotten en die meid met rust moeten laten omdat ze er niet van gediend is. Als gevolg wil de bijrijder al uit zijn auto stappen om mij aan te vallen. Op dat moment spring ik naar hem toe over de motorkap waarop hij snel weer de deur dicht trekt en ze wegscheuren.

Helden zijn het!

Wel lef heeft je vader. Als die jongen op die scooter wat was overkomen toen die viel had je vader nog veel gezeik kunnen krijgen met politie.
Verder vind ik dat jij en je vader in beide situaties goed gehandeld hebben.

Dus je bedoeld, dat ik nog nooit met een Marokkaan problemen heb gehad, komt omdat ik Surinamer ben?

Dat zeg ik je net 2x, en ik heb er persoonlijk nooit problemen mee, waarschijnlijk omdat ik een bepaalde houding heb, ik loop ook gewoon in me eentje langs een groep, ze kunnen aan je gezicht zien wanneer je bang bent, en dan pakken ze je juist, maar het gaat me puur om wat het oog ziet, en dat is gewoon een ongeregeld zooitje, als ik soms ook krantenberichten lees bijv. dan denk ik echt van waar gaat het heen.

@ Realist
Oke, ik wist niet dat dat je antwoord was.

Wel lef heeft je vader. Als die jongen op die scooter wat was overkomen toen die viel had je vader nog veel gezeik kunnen krijgen met politie.
Verder vind ik dat jij en je vader in beide situaties goed gehandeld hebben.
Ik kom uit Venlo en ik durf met een gerust hard te zeggen dat 90% van de Marrokanen zich hier misdraagt. En nee, dat is geen enkele racistische veronderstelling. Turken en Chinezen zijn in deze regio amper problemen mee de kinderen van deze groepen weten zich wel te gedragen.

We zijn hier al blij dat de Molukse gemeenschap zich de afgelopen jaren wat rustiger heeft gehouden maar dat begint ook weer op te laaien met hun nieuwe jeugd.

Ik kom uit Venlo en ik durf met een gerust hard te zeggen dat 90% van de Marrokanen zich hier misdraagt. En nee, dat is geen enkele racistische veronderstelling. Turken en Chinezen zijn in deze regio amper problemen mee de kinderen van deze groepen weten zich wel te gedragen.

We zijn hier al blij dat de Molukse gemeenschap zich de afgelopen jaren wat rustiger heeft gehouden maar dat begint ook weer op te laaien met hun nieuwe jeugd.

Precies als we zulke racisten zijn waarom hebben we 't dan nooit over Chinezen, Turken kunnen zich ook vrij goed gedragen, of hebben we alleen maar een hekel aan Marokkanen omdat ze net effe een iets ander kleurtje hebben :roflol:

Bullshit dus, het gaat puur om dat stinkgedrag van ze, en die hele mentaliteit, werken? Nee hoor, inbraakje hier en daar en straatroven is veel makkelijker en dat vinden me matties stoer.

Een hoop links gelul, verder niks, jammer hoor..

Ik ben nooit in Venlo geweest, dus kan niet over die situatie oordelen. Maar als ik nu aanneem dat 90% van de Marokkaanse jongeren in Venlo zich misdraagt. Hier in Rotterdam is dat ongeveer 10% á 15%, dan is dat toch een groot verschil. Ik heb nooit willen geloven dan Marokkanen geboren criminelen zijn, ik geloof uit mijn Christelijke overtuiging dat God ieder mens geschapen heeft.
Maar het blijkt dan dus dat de omgeving waarin Marokkaanse jongeren opgroeien invloed heeft op hun gedrag.

Ik ben nooit in Venlo geweest, dus kan niet over die situatie oordelen. Maar als ik nu aanneem dat 90% van de Marokkaanse jongeren in Venlo zich misdraagt. Hier in Rotterdam is dat ongeveer 10% á 15%, dan is dat toch een groot verschil. Ik heb nooit willen geloven dan Marokkanen geboren criminelen zijn, ik geloof uit mijn Christelijke overtuiging dat God ieder mens geschapen heeft.
Maar het blijkt dan dus dat de omgeving waarin Marokkaanse jongeren opgroeien invloed heeft op hun gedrag.

Please, geen geloof erbij halen, en hoeveel % van die Marokkanen in Rotterdam werken er? Denk dat dat ook 10-15% is?

Please, geen geloof erbij halen, en hoeveel % van die Marokkanen in Rotterdam werken er? Denk dat dat ook 10-15% is?

Cijfers heb ik niet voor. Je die 10-15% is puur een eigen ingeving. Ik zeg alleen, dat ik hier in Rotterdam geen verschil zie in criminaliteit en afkomst. Of het nu om een Marokkaan, Surinamer, Antiliaan, Kaapverdiër, Turk, Joegoslaaf of een Hollander gaat. De overgrote meerderheid heeft zijn leven gewoon goed op orde. Daarom ben ik zo nieuwsgierig naar waarom Marokkanen in bijvoorbeeld Venlo wel problemen veroorzaken en andere etnische minderheden niet.

Naja als jij dat zo ziet, best.

Je kan hier een eindeloze discussie over houden, maar ik vind het gewoon k*tvolk en ik zou er 10000 euro voor neerleggen om ze allemaal terug te sturen, MITS ze zich gedragen en volledig aanpassen aan de maatschappij.

Iedereen hoor je over Marokkanen, dat ze daar altijd problemen mee hebben en dat dat steeds erger wordt. Maar in jullie eigen dorp valt het wel mee, maar in de grote stad is het helemaal een ramp. Toen jullie daar weleens waren of jullie in de krant hebben gelezen of op TV hebben gezien. Ik woon dan in de grote stad en hier zijn Marokkanen in overvloed. Maar ik heb nog nooit één probleem met één individu of één groepje Marokkanen gehad. Ligt dat dan aan mij, dat ik scheel ben. Of zijn de Marokkanen hier anders... ik weet het niet.

:roflol:

Ooit Opsporing Verzocht gekeken ? De getinte medemens in in die streken toch zeker wel negatief aanwezig. Dat jij nog nooit problemen hebt gehad wil niet zeggen dat er helemaal geen problemen zijn.

Ooit Opsporing Verzocht gekeken ? De getinte medemens in in die streken toch zeker wel negatief aanwezig. Dat jij nog nooit problemen hebt gehad wil niet zeggen dat er helemaal geen problemen zijn.

9 van de 10 keer is het iemand met een Noord Afrikaanse afkomst, een Marokkaan mag je niet zeggen, want dat is weer te racistisch.

Waarom denk je dat zoveel mensen uit Den Haag, Rotterdam etc naar een dorpje er een beetje naast verhuizen, waar 't een stuk minder is, ze willen wel in hun eigen omgeving blijven maar in de stad is het absoluut niet meer veilig om bijv snachts ff te lopen.

What a load of crap. Nu zijn er wel enkele plekke in de grote steden waar het minder veilig, maar dat is inherent aan grote steden. Een verschijnsel dat van alle tijden is.

Ik vraag me toch echt af hoeveel personen met een afkeer van allochtonen ook in een grote stad wonen. Het is hier geen Sao Paulo of Caracas of zo.

Laatst bewerkt:

Er woorden hier situaties door personen geschetst dat er altijd wanneer ze Marokkanen tegen komen, dat ze dan problemen hebben. Daarop antwoorde ik, dat ik elke dag er wel 100 tegenkom, maar nog nooit problemen met hun heb gehad.

What a load of crap. Nu zijn er wel enkele plekke in de grote steden waar het minder veilig, maar dat is inherent aan grote steden. Een verschijnsel dat van alle tijden is.

Ik vraag me toch echt af hoeveel personen met een afkeer van allochtonen ook in een grote stad wonen. Het is hier geen Sao Paolo of Caracas of zo.

Inderdaad, sommige personen doen hier alsof het een ghetto is. En dat je 's avonds niet meer veilig over straat kan.

Terug
Naar boven