AndroidHealthClinic

Wildstemmers in elkaar geslagen in trein

Afhankelijk over welke periode je het hebt ik kan me nog behoorlijk wat heksenjachten herinneren.

Sinds de invoer van het Christendom zijn andersdenkenden tijden lang vervolgd en uitgemoord, ook in Nederland.
geef eens aan over welke tijd jij het hebt? de staat nederland bestaat natuurlijk nog niet zo lang...

geef eens aan over welke tijd jij het hebt? de staat nederland bestaat natuurlijk nog niet zo lang...
In de tweede helft van de 16e eeuw begon de Nederlandse, katholieke arts Johannes Wier tegen heksenvervolgingen te publiceren. In 1563 verscheen zijn De praestigiis demonum en in 1577 De Lamiis Liber. Wier betoogde dat vrouwen die van hekserij werden verdacht niet schuldig waren, maar zich dingen hadden laten aanpraten. De duivel had hen, maar ook hun rechters en de mensenmenigten, zinsbegoochelingen voorgespiegeld. Vooral arme, oude vrouwen werden slachtoffer van beschuldigingen van hekserij, zo was hem opgevallen. Dit boek was slechts één uitgave in een eeuwenlang voortdurende polemiek tussen voor- en tegenstanders van heksenvervolging.
Afhankelijk van in hoeverre je teruggaat in onze geschiedenis, inderdaad de staat Nederland bestaat nog niet zo lang maar Nederland wordt wel al langer bevolkt.

Afhankelijk van in hoeverre je teruggaat in onze geschiedenis, inderdaad de staat Nederland bestaat nog niet zo lang maar Nederland wordt wel al langer bevolkt.
als je het over die heksenjacht hebt, nederland stond er in die tijd juist om bekend erg neutraal te zijn. in nederland was als enige een heksenwaag, wat een erg betrouwbaar en goed instrument was (althans in die tijd he ;) ) om te controleren of iemand een heks was. mensen kwamen van zeer ver weg voor de heksenwaag ;)

als je het over die heksenjacht hebt, nederland stond er in die tijd juist om bekend erg neutraal te zijn. in nederland was als enige een heksenwaag, wat een erg betrouwbaar en goed instrument was (althans in die tijd he ;) ) om te controleren of iemand een heks was. mensen kwamen van zeer ver weg voor de heksenwaag ;)
Al hadden wij een leuke weegschaal staan dan nog werden heksen vervolgd in Nederland alleen op minder grote schaal dan in andere landen.

Al hadden wij een leuke weegschaal staan dan nog werden heksen vervolgd in Nederland alleen op minder grote schaal dan in andere landen.

En nu? Moet Nederland een excuus aanbieden aan de heksen? Overigens kunnen we makkelijk die vervolgingen keihard gaan ontkennen, er leeft toch niemand meer uit die tijd. Doen we het net zo als die sukkels die vervolgingen ontkennen uit meer recente tijden.

En nu? Moet Nederland een excuus aanbieden aan de heksen? Overigens kunnen we makkelijk die vervolgingen keihard gaan ontkennen, er leeft toch niemand meer uit die tijd. Doen we het net zo als die sukkels die vervolgingen ontkennen uit meer recente tijden.
Ik neem aan dat je nu op de Franse genocide doelt?

84bc9303.jpg

payback is a b*ch!

ja en op die manier hebben wij veel mensen uit andere landen gered. ook was onze methode van het onderzoeken of iemand een heks was veel minder barbaars, je zou dit dus al kunnen interpreteren als toleranter dan andere landen.

Mooi stukje, vroeger spoelde ik hem altijd weer terug en bekeek hem wel 10 x opnieuw.:D natuurlijk blijft het film

Klote film net als paria en romperstomper, geven een compleet vertekend beeld weer van de werkelijkheid.

:roflol:

Voel jij je soms in je trots gekrenkt ? In je vriendenkring heb je vast nog wel een psychiater, praat daar eens wat vaker mee. :D

Ik moet zeggen dat ik american history x echt een goeie en boeiende film vond.

idd het lijkt meer een sprookje, vindt american history x een slechte film
ik vind het verhaal erachter wel goed, ik denk alleen dat veel gasten te dom zijn om de clue te snappen, als ik racisten zie brullen dat american history x een goede film is vraag ik me altijd af hoe ze een film die van alles waar zij voor staan aantoont dat het dom is goed kunnen vinden.

ik vind niet dat je een doorsnee racist aka lonsdale jongere of hoe ze genoemd worden kan vergelijken met die gasten van american history x. tuurlijk vinden ze het stoer wat er gebeurt in die film maar het is dan wel weer leuk gefilmt :D

Alleen zelf zijn ze niet zo hardcore natuurlijk, en in die tijd werd je al gehaat omdat je een ander kleurtje had, vooral in de jaren 60 was het in Amerika echt haat en nijd tussen blanken en zwarten, maar toen werden zwarten echt gediscrimineerd om hun huidskleur en het dorp uit gepest omdat ze niet welkom waren, terwijl er niks mis was met zo'n familie.

Alleen zelf zijn ze niet zo hardcore natuurlijk, en in die tijd werd je al gehaat omdat je een ander kleurtje had, vooral in de jaren 60 was het in Amerika echt haat en nijd tussen blanken en zwarten, maar toen werden zwarten echt gediscrimineerd om hun huidskleur en het dorp uit gepest omdat ze niet welkom waren, terwijl er niks mis was met zo'n familie.
En nu lopen er zoveel te klootviolen en alles te verpesten van buitenlandse komaf (ik noem maar geen nationaliteiten...) en mag er niks over gezegd worden:( ...

Terug
Naar boven