MuscleMeat

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

dus ook fasted getraind?

Uiteraard, ja. :D Gewoon tandjes poetsen en aan de training beginnen. :)
Ik train trouwens steeds fasted als ik voor de middag train.

Vond ik altijd zo vaag ... gelijk uit bed gaan trainen :p Uiteindelijk nam ik dan wat BCAA pre & intra.
Ging me een pak beter af.

Heb je dan ook je window opgeschoven? Of blijft die hetzelfde?

Re: Log IV - Recomp time!

Ik neem altijd bcaa en een dosis cafeïne als ik fasted train :D

• Topic Starter Topic Starter
Vond ik altijd zo vaag ... gelijk uit bed gaan trainen :p Uiteindelijk nam ik dan wat BCAA pre & intra.
Ging me een pak beter af.

Heb je dan ook je window opgeschoven? Of blijft die hetzelfde?

Ja, ideaal is het niet. Maar ben altijd wel iemand geweest die direct echt wakker is als ie opstaat. Nog eventjes de tanden poetsen en eventueel kleren klaarleggen voor naar het werk en dan zit ik 15min later in de gym te patsen!
Cafeïne is absoluut een optie, maar had er nu gewoon even geen zin in.

Heb m'n window niet echt opgeschoven, gewoon omdat dat praktisch niet uitkwam. Maar ik ga in het vervolg wel wat kleins meenemen zodat ik voor het middageten hier op het werk wat kan binnenspelen, want ik had enorm veel honger. :p

Ik neem altijd bcaa en een dosis cafeïne als ik fasted train :D

Heb geen BCAA en weet ook niet of het toegevoegde waarde heeft. Als iemand mij ervan kan overtuigen, wil ik het wel overwegen, maar over het algemeen ben ik niet meer zo'n fan van proteïne supplementatie omdat je toch al vrij veel eiwitten binnen krijgt door 'gewoon' te eten.

Door de BCAA's wordt de eiwitsynthese alvast weer gestimuleerd, anders is dit pas PWO. Of dit veel uitmaakt is maar de vraag.

Voor de rest is het gewoon aanpassen als je vroeg gaat trainen. Misschien dat je je over 2-4 weken even sterk voelt als tijdens een middag/avondtraining.

Door de BCAA's wordt de eiwitsynthese alvast weer gestimuleerd, anders is dit pas PWO. Of dit veel uitmaakt is maar de vraag.

Voor de rest is het gewoon aanpassen als je vroeg gaat trainen. Misschien dat je je over 2-4 weken even sterk voelt als tijdens een middag/avondtraining.

Voelde me nu eigenlijk al nagenoeg even sterk. Er zal wel een verschil zijn, maar dat verschil is erg minimaal. Misschien een paar %. Maar heb nooit echt grote fluctuaties in mijn trainingen door 'externe omstandigheden'.

Lijkt me heerlijk om een homegym te hebben :D

Cardio moet te doen zijn zo vroeg, maar zware krachttraining direct na het opstaan lijkt me niks.

Niet alleen dat maar ook de invloed wat het heeft op je serotonine niveau's waardoor de vermoeidheid
uitgesteld word. En als je er nog wat taurine bij doet word het helemaal mooi :)

Lijkt me heerlijk om een homegym te hebben :D

Ja, is erg fijn. En ik zou zelfs zeggen dat het bijna noodzakelijk is voor mij, om het gecombineerd te krijgen met mijn professioneel leven. Ik vertrek vaak rond 7u en ben dan terug rond 19u-20u. Als ik dan nog tijd zou moeten verspillen om naar de gym te gaan, heb ik helemaal geen leven meer. En het is ook gewoon leuker om in je eigen gym te trainen met je kameraden. :D

Cardio moet te doen zijn zo vroeg, maar zware krachttraining direct na het opstaan lijkt me niks.

Is me nu best goed bevallen!

Niet alleen dat maar ook de invloed wat het heeft op je serotonine niveau's waardoor de vermoeidheid
uitgesteld word. En als je er nog wat taurine bij doet word het helemaal mooi :)

Jij kent precies wel veel van supps. Wanneer ga je nu eens naar de 10%, Rob? :D

Ik merk trouwens dat ik inderdaad vandaag door de dag mij een pak frisser voel dan normaal de dag na een training. Ook heb ik het gevoel dat mijn herstel beter is gegaan, waarschijnlijk door het feit dat ik nu een pak meer kCals in mijn post workout window heb kunnen consumeren. Uiteraard kan je geen sluitende conclusies trekken na 1 training, maar voorlopig ben ik wel postief over het concept!

Huidig schema ziet er als volgt uit:

Training 1
1. Paused SQ (2sec) 4x4
2. Bench Legs Up (4sec down) 4x4
3. Hex Bar DL 4x4
4. Chins (wide grip) 1x1-5 + rep-out
5. Seated DB Press 3x8-15/myo
6. DB Side Bends 3x12-20
7. 1-Leg Calf Raises myo
8. Standing Concentration Curls myo
9. OH DB Extensions myo
10. Incline DB Flyes 3 setjes

Training 2
1. Deficit Speed DL (3cm, vs. 40kg chains) 8x2
2. Paused BP 5x3
3. Oly SQ 4x8
4. T-Bar Rows 3-4x8-12/myo
5. Band Upright Rows 3x15-20
6. Lying Leg Raises 4 setjes
7. BB Calf Raises myo
9. Incline Ultimate Bar Extensions (Paused) myo
10. Kettlebell Swings 2-3x15-20

Training 3
1. Speed SQ vs 30kg Chains 6x3
2. Paused Incline Press (4e gaatje, medium grip) 4x8
3. Sumo DL 5x3
4. Pendlay Rows 4x8
5. BB Rollouts 3x10-12
6. 1-Leg Calf Raises 3x8-15xBW+5
7. BB Curls 4x6-10
8. Rope Pushdowns 3x12-20/myo
9. Step Ups 3 setjes

Training 4
1. Squat 5x3
2. Speed Bench vs. 20kg Chains 9x3 (verschillende grepen)
3. Band Suspend GM's 4x8
4. DB Rows 3x10-15
5. Incline Side Raises myo
6. Standing Cable Crunches 3x10-15
7. Toe Jumps 3 setjes
8. Hex Bar Shrugs myo
9. Cable Pose Curls myo
10. Dips 1x5-10 (+ rep-out)

Zoals je kan zien, geen grote aanpassingen in vergelijking met vorige keer, aangezien ik erg tevreden was met de progressie toen. De grootste veranderingen zijn gebeurd op gebied van voeding, maar die zijn voor een andere keer. :)

Training van gisteren:

11/04/2013: Training 3 Week 3

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Box Jumps

1. Speed Squats (vs. 30kg chains, 1min pauze):
5x20
5x45
6x3x65

2. Sumo DL:
3x80
3x110
3x140
5x3x160
--> eerste set pronated, daarna hook grip. Dit was eigenlijk de vlotste reeks van de afgelopen 3 weken. Hier wel tevreden over en zou erg blij zijn als ik 5x3x170 zou halen binnen 2 weken (en dan eventueel 3x3x180 2 weken later). Qua techniek moet ik er wel op letten dat ik de Barbell niet te veel voor mij houd. Dat gaat volgens mij m'n lock-out vergemakkelijken.

3. BB Curls:
4x8x40
--> tussen DL door.

4. Incline Press (Paused, medium grip):
5x50
4x8x65
--> vanaf nu met 1kg/week omhoog. Laatste setje was echt op het randje en voel m'n upperpecs deze morgen ook al goed.

5. Pendlay Rows:
8x60
3x8x70
--> ga hier toch terug overschakelen op 5'jes. Doe al genoeg high rep stuff voor m'n rug en ik vind Pendlay's ook gewoon fijner om te doen in lagere reps. Staggered met Incline Press.

6. 1-Legged Calf Raises:
12xBW+25lb +5-5-5 (myo)

7. BB Rollouts:
3x10xBW
--> heb de indruk dat wat ik nu doe (i.e. initieel iets minder in ROM en hoger in reps), mijn progressie wel goed doet. Ik ben al merkelijk vooruit gegaan in ROM. Vroeger deed ik ze lager in reps en grotere ROM. Dan had ik wel epic veel spierpijn, maar had niet echt de indruk dat ik mijn ROM gradual aan het vergroten was.

8. Step-ups (35-40cm box):
8x40
2x8x45
--> eerste keer dat ze best goed aanvoelden

9. Rope Pushdowns:
17x12,5 +5-5-5-5 (myo)

Tijd:
1u30

Commentaar:
Goede training met Rusty!

12/04/2013: Recovery

10min Mobility
3x5 Broad Jumps
25min Kiné-oefeningen voor heup en abs
6x20 Band Pull Aparts
10min Stretchen

Feels good!

Nog last van je heup gehad Willem?

Wat is er mis met je heup als ik vragen mag?

Wat is er mis met je heup als ik vragen mag?

Zo lang als ik me kan herinneren al 'snapping hip' aan mijn rechterheup. Is op zich geen probleem, maar heb ook al regelmatig vrij zware blessures gehad aan die kant en nagenoeg altijd een zeurdige pijn daar. Al naar een paar dokters/Kiné's geweest, maar niemand heeft het volledig kunnen verhelpen. Wel beter gemaakt. Nu ga ik naar DieNase maandag en eens kijken in hoeverre hij mij kan helpen.

Let's fix that shit!

Vandaag weer lekker 3 uurtjes in de tuin liggen werken met het mooie weer. Getting my cardio and vitamine D in!

Terug
Naar boven