XXL Nutrition

Word je van suiker anders dik dan van vet?

Er zijn goede counter argumenten gemaakt en ik claim het zelf niet zeker te weten, daarvoor heb ik nog te weinig studies gelezen voor een te groot probleem. Laat dit achter als "food for thought":

Are refined carbohydrates worse than saturated fat?

Duidelijk is in ieder geval dat gebalanceerd, natuurlijk en minder bewerkt voedsel het meest ideaal is. Echter wat precies ideaal is veranderd en verschuift nog wel eens met doorbraken en aannames in de wetenschap. Vet is in ieder geval niet onze vijand meer, en dat moeten koolhydraten natuurlijk ook niet worden.

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 22:28 ----------

Waardoor mensen meer gaan eten? <-- dit is toch ook gedrag? Of heb ik het nu mis..

Ik zeg toch ook niet van niet? Dat bevestigde ik toch juist? Dus ook jouw post verklaart wel gedrag, maar laat niet zien dat vet in gelijke calorie aantallen voor overgewicht zorgt.

Laatst bewerkt:
Er zijn goede counter argumenten gemaakt en ik claim het zelf niet zeker te weten, daarvoor heb ik nog te weinig studies gelezen voor een te groot probleem. Laat dit achter als "food for thought":

Are refined carbohydrates worse than saturated fat?

Duidelijk is in ieder geval dat gebalanceerd, natuurlijk en minder bewerkt voedsel het meest ideaal is. Echter wat precies ideaal is veranderd en verschuift nog wel eens met doorbraken en aannames in de wetenschap. Vet is in ieder geval niet onze vijand meer, en dat moeten koolhydraten natuurlijk ook niet worden.

---------- Post toegevoegd 18 October 2013 om 22:28 ----------

Ik zeg toch ook niet van niet?

Nee, je zegt alleen ''ja maar jij hebt het over gedrag''.
Met andere woorden: we hebben het hier niet over gedrag, jouw opmerking is dus niet logisch.

Ik zei niet dat je opmerking onlogisch is. Ik bedoelde dat het het gedrag achter eten verklaart, psychisch dus, niet de lichamelijke processen. En die psyche achter de epidemie (niet overgewicht in het algemeen) probeerde ik uit te leggen, maar linkte die aan lichaamsprocessen in mijn post (gebrek aan verzadigingssignalen).

Terug
Naar boven