AndroidHealthClinic

XBOX vs Playstation 2

Peiling Peiling Welke console vind jij beter?

• XBOX

Stemmen: 36 61,0%
  • Playstation 2

Stemmen: 23 39,0%

• Totaal stemmers
    59
Rob G zei:
Maat van me bouwt xboxen om voor 25 euro. Hoeft geen andere chip in of niets. Ook geen bios flash. Ik weet niet precies hoe hij het doet maar het is wel goede handel! :) Harde schijf van 200 gig voor 125 eurotjes. Dan heb je toch voor relatief weinig centen een hele vette console.

Wat apennootje al zegt, je kan ook buiten xbox live om op internet. Werkt goed, en met halo2 werkt het allemaal helemaal relaxed, speeld echt super lekker.
Dit is niet fijn, een softwarematige omgebouwde xbox. Wat hij doet is via een James Bond spel een savegame laden. Op een gegeven moment kan hij verbinding maken met de pc via een crosskabeltje. Dan upload hij het dashboard erop. Wat je dadelijk iedere keer moet doen is in het menutje music van de orginele xbox moet je een track starten en dan start hij goed op.

Lekker omslachtig. Ik heb een modchip erin gebouwd en je zet um aan en direct doet hij ut. :).

• Topic Starter Topic Starter
FireStarter zei:
Dit is niet fijn, een softwarematige omgebouwde xbox. Wat hij doet is via een James Bond spel een savegame laden. Op een gegeven moment kan hij verbinding maken met de pc via een crosskabeltje. Dan upload hij het dashboard erop. Wat je dadelijk iedere keer moet doen is in het menutje music van de orginele xbox moet je een track starten en dan start hij goed op.

Lekker omslachtig. Ik heb een modchip erin gebouwd en je zet um aan en direct doet hij ut. :).

Hij heeft een splinter cell save gabruikt :) Maaruh, ik heb zelf zo'n 1,5 jaar geleden mijn xbox laten ombouwen met een modchip. Maar die ondersteunde mijn 200 gig harde schijf niet (slechts 130 gig er van, vraag me niet waarom, chip was best oud of zo). Maaruh, nu heeft hij dus gewoon die modship uitgeschakeld en de xbox omgebouwd op de manier met save game enz. Maar mijn xbox werkt gewoon precies hetzelfde nu. Met de aanknop start hij hem op in de omgebouwde manier en kom ik meteen in een avalaunch menu waar ik games en madiaplayer, emulators e.d. kan kiezen. En met de cd-open knop start hij hem op de orginele manier op. Verder nog geen moeilijkheden of problemen mee gehad... Maaruh, Ik ga nog ff een potje halo2'en :D:p

Naar mijn mening zullen de japanners altijd de betere game-makers zijn, ik kan hun sT van games ook het meeste diggen....dus dan gaat er niks boven playstation! Die rulde die shit al lang voordat die microsoft maffia zich ermee ging bemoeien, wie was nou niet helemaal leip van Tekken 3, Gran Turismo, MGS etc. op de psx???

bij wie mag ik meespelen? levend stratego met de buurtkinderen begint te vervelen :(

deadmanwalkin zei:
Naar mijn mening zullen de japanners altijd de betere game-makers zijn, ik kan hun sT van games ook het meeste diggen....dus dan gaat er niks boven playstation! Die rulde die shit al lang voordat die microsoft maffia zich ermee ging bemoeien, wie was nou niet helemaal leip van Tekken 3, Gran Turismo, MGS etc. op de psx???

Gran Turismo... :(
heb ik zooooovvveeeeeeeeel leuke herinneringen mee he :p
geen ENKEL spel heeft naar mijn mening de gameplay die dat spel overtreft...

Maar het schijnt dus dat de makers van die spellen nu ook voor Microsoft gaan werken, dus jah :D

Homer17 zei:
Gran Turismo... :(
heb ik zooooovvveeeeeeeeel leuke herinneringen mee he :p
geen ENKEL spel heeft naar mijn mening de gameplay die dat spel overtreft...

Maar het schijnt dus dat de makers van die spellen nu ook voor Microsoft gaan werken, dus jah :D

Gran Turismo is een spel van Sony dus uuuuhhhh :D

Homer17 zei:
Tot nu toe dus wel, maar binnenkort loopt het contract af van de makers van Gran Turismo met Sony en mogen ze bij M$ aan de slag...

Het is een spel ontwikkeld door SCEE dus Sony zelf, lijkt me sterk dat Sony voor microsoft gaat werken ???

• Topic Starter Topic Starter
Jah ok playstation heeft altijd vette spellen gehad. Maar tegenwoordig brengt xbox ook gewoon super vette spellen uit. Spellen als fable, chronicles of riddick, halo1 en 2. Dat zijn toch echt wel ijzersterke games die ps2 niet te bieden heeft.

deadmanwalkin zei:
Het is een spel ontwikkeld door SCEE dus Sony zelf, lijkt me sterk dat Sony voor microsoft gaat werken ???

Nee maar de MAKERS :D van het spel, die bij sony dus een contract HADDEN gaan nu voor microsoft werken :D

Shit koopt die microsoft-maffia nu ook al werknemers van sony weg...
Ik ga wel een xbox kopen maar dan moeten ze eerst eens een fatsoenlijke gamepad maken waar je een beetje normaal een fighter op kan spelen want dat ding wat ze nu hebben ken echt niet ;)

Homer17 zei:
Koop dan gelijk de Xbox2, volgens een maat van mij wordt hij in jan 2005 geïntroduceert, dan wordt ook gelijk bekend gemaakt wanneer hij uiteindelijk in de schappen ligt.
Hij komt iig eerder uit dan 2007.

Maar je hebt idd gelijk over de spellen :P ps2 had in het begin idd veel vettere spellen, maarjah nu is het contract van Sony met die spelmakers voorbij, en kunnen die lui ook voor M$ spelletjes maken. xbox2 krijgt ook ATI kaartje ipv nvidea :D ook weer een klein pluspuntje.

Xbox2 ligt in de winkel nadat de ps3 er ligt zodat microsoft de specs zwaarder kan maken en op die manier mensen over de streep te trekken(het werkt wel). Waarschijnlijk is microsoft ook wel benieuwd naar de blu-ray disc technologie die de ps3 naar verluidt gaat gebruiken.

Sony hopes the move will help jump-start the market for the new high-storage format.

TOKYO--According to Kyodo News, Sony officials announced today that they will use Blu-ray Disc technology in their next-generation console, most commonly referred to as the PlayStation 3. Sony revealed its decision at a press conference held by the Blu-ray Disc Founders (BDF), an organization committed to developing and standardizing the next-generation optical disc format. The BDF also used the occasion to announce that it will finalize the specifications for the read-only version of Blu-ray Discs (BD-ROMs) by September 30.

Sony has been investing heavily into Blu-ray product development and was the first company to have a disc recorder on the market. The company had previously hinted that it may use the format in the PS3. Sony's Blu-ray Disc R&D division chief Kiyoshi Nishitani commented in an interview with Asahi PC magazine in March that the company would like to establish ground in the Blu-ray Disc market by adopting BD-ROMs for its "home video game console."

The Blu-ray Disc Founders organization is composed of Sony, Panasonic, and 11 other major electronic makers. Like its predecessor, the DVD, the BD-ROM will primarily be used for movies. The companies plan to start marketing Blu-ray Disc playback machines (without recording capabilities) by the end of the fiscal year.

Sony is relying heavily on the Blu-ray Disc format, so the use of Blu-ray as the market standard in next-generation media is vital, especially since the company also publishes movies through its Sony Pictures subsidiary. Adopting the Blu-ray Disc for the PS3 should help spread use of the format, similar to what the PlayStation 2 did for DVDs.

Early expansion of the Blu-ray format would be ideal for Sony, considering it will have to compete with high-definition DVDs (HD DVD) in the future. Blu-ray Discs can hold 25GB on a single layer and 50GB on the dual-layer discs, while HD DVD discs--which have yet to be released--will hold only 30GB on a dual-layered disc.

Sony said it will reveal more details on the PlayStation 3 at a premiere event in Japan on March 31, 2005. The console will also be on display at next year's E3 in Los Angeles.

Bron: gamespot

Laatst bewerkt:
deadmanwalkin zei:
Shit koopt die microsoft-maffia nu ook al werknemers van sony weg...
Ik ga wel een xbox kopen maar dan moeten ze eerst eens een fatsoenlijke gamepad maken waar je een beetje normaal een fighter op kan spelen want dat ding wat ze nu hebben ken echt niet ;)

bedoel je t probleem dat de controller te groot was? die worden al een jaar nu standaard kleiner geleverd

hij doelt denk ik op de knoppen die volgens sommigen te dicht op elkaar zouden zitten(abxy)

bullshit imo, maar dat terzijde..ik vind het belangrijker dat halo2 over 2 weken in de shop ligt:yes:

ps2 !!!

Ik heb beide consoles en ze hebben elk hun voor- en nadelen. Ik vind de controller zwaar zuigen van de xbox . :mad: Ik ben zeer benieuwd naar de ps3 en die ga ik denk ik ook aanschaffen. :cool: Ik vind alleen dat je te weining goede (arcade) games vindt op de xbox. Op de ps2 komt binnenkort metal gear solid 3 uit. Dat spel is toppie. Ook spellen zoals castlevania en devil may cry zijn er op de xbox te weinig. Daarom voor mij de volgende geen xbox 2 maar een ps3.

pfff xbox heeft soulcaliber 1&2... de enigste spellen die je nodig hebt voor urenlang gameplezier!

Voor op de xbox heb je ook al emulators, alleen nog even wachten op een emulator voor PS2 spellen:P

psII zonder twijfel: meer keuze in games

Graphics verschillen niet veel. En de controlers van ps2 zijn beter, mooie strakke console ook

PSIII zou in 2005 uitkomen en alle concurentie verslaan...

Terug
Naar boven