AndroidHealthClinic

Zeer laag vetpercentage

Whiteflavoured

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
64kg
Vetpercentage
10%
Hey,

via school heb ik eens een test gedaan en dan bleek dat ik maar een vetpercentage heb van 3,3%...Ik ben wel sportief aangelegd, mijn conditie kan je bij de beste van mijn jaar rekenen. Ik heb ook nog allerlei sporten gedaan, van gewoon lopen, mountainbiken en voetbal tot roeien.

Sind 2 maand ben ik ook bezig met fitness en er is wat vordering in gekomen.
Bv puur biceps kon ik int begin maar 3X15 met 10 kilo, nu is dat al 3x12 met 20. Nog niet overdreven I know maarja. Dus qua spieren is er ook niet veel aanwezig. Fitness doe ik 2 tot 4 maal per week, train boven en onderlichaam + benen. 45 minuten tot 1,5 - 2 uur. Ik heb geen vast tijdschema.

Maar ja to the point, ik zou dus graag vet bijkomen maar hoe , heb ik geen idee van.

Even een korte samenvatting van wat ik dagelijks eet:

's Morgens eet ik meestal 4 boterhammen met salami, tonijnsalade, whatever er in huis is. Met 1 of 2 glazen melk. Soms nog eens 2 eiers met spek, tomaten etc.

's Middags ofwel al een warme maaltijd, ofwel weer 4 boterhammen met melk, ofwel wat soep bij. Salade met tomaten etc. + melk

's Avonds weer ofwel warm of 4 boterhammen idem smiddags.

Voor het slapen gaan eet ik vaak ook nog 2 boterhammen of wa tussendoorkes gelijk koeken etc :P + melk

Dit eet ik al ong voor meer dan een jaar, af en toe ook nog eens een pitta, frans hamburger of zo als tussendoortje :-).
Om jullie nog een idee te geven van hoe het ervoor staat:
-leeftijd: 18 jaar en 9 maand atm.
-polsomtrek ong 11-12 cm. Wat mijn skeletgewicht ook al naar beneden trekt.
-1.74m 52,5-54,5km afhankelijk van moment==> BMI van juist bove 17
-Mij ribbe ofzo kome nie uit dus kzie der nie ubermager uit :P

Dusjagh, enige tips en hints om vetpercentage aan te komen zijn welkom, en ook training tips om spiermassa te kweken.

Met een tijdschema of strikt eetschema ben ik eerlijk gezegd niet veel, ik ga me er toch niet aan kunnen houden en ik ga nog vaak uit dus 's morgens om 7 uur opstaan etc zit er niet echt in.
Van enige dure drankjes en w/e soort pillen I dont know moet ik ook niets weten om eerlijk te zijn :-).

Anyway, bedankt voor dit te lezen (en om een reactie achter te laten)!

• Topic Starter Topic Starter
Denkje? Dat was op mijn rechterbovenarm enkel.

je hebt geen 3.3% (post anders eens een foto als je wel de juiste waarde wilt weten)

en je wilt geen vet bijkomen, maar spiermassa

rechterbovenarm? je kan sowieso nooit op basis van 1 plaats je vet% meten

meer eten...
veel eiwitten
wat doe je nog van sport naast fitness ?

het zal wel rustig aan bijkomen
geloof me ;)

heb hetzelfde probleem

Ok zo, wel als ik een foto post van mezelf kan jij m'n vetpercentage weten ofzo? :P

Wel mijn vetpercentage in m'n rechterbovenarm was 3,3% of denk je dat dat een foute meting was?

En ja ik wil wel wat vet bijkomen, onder m'n schouders kan je iets teveel bot zien denk ik. Is dat niet omdat er weinig vet rond zit?

meer eten...
veel eiwitten
wat doe je nog van sport naast fitness ?

het zal wel rustig aan bijkomen
geloof me ;)

heb hetzelfde probleem

Wat meer eten? Waar zitten eiwitten zoal in?
Op het moment doe ik niets anders dan fitness, maar na een nachtje zijn de beentjes ook wel keimoe >.< haha (zware sport lol).

lees je hier wat in en volg het advies dat je leest!!!

lees de stickeys enzo
leer wat bij over voeding en training

Ok zal ik, dankuwel

ja als je een foto post kunnen redelijk wat mensen hier een accurate schatting doen.

En je wilt vet bijkomen want je voel je mager neem ik aan?
Realitycheck, VET bijkomen is niet verstandig/handig, je wilt spiermassa bijkomen om die skinny look weg te krijgen (anders blijf je skinny maar dan met een buikje)

Als je gaat bulken dan kom je ook altijd beetje vet aan, dus in dat geval is het niet erg.

can't :D POST DIE FOTO

kan wel...
aan zijn biceps gemeten dan (en enkel daar)

maar overall kan dit niet inderdaad

NEE, KAN NIET!!! En als jij denkt dat het wel kan mag jij mij vertellen hoe dat dan moet. Mmm, niet zo makkelijk he.

Je kunt simpelweg niet het vetpercentage van een enkel lichaamsdeel bepalen, tenzij je beschikking hebt over een DEXA- scanner. Je kunt hoogstens op basis van, ja daar komt ie dan, van huidplooimeting een goede schatting geven van het overall BF. Mits het op basis van gedegen onderzoek gestandardiseerd is natuurlijk. ( er zijn natuurlijk ook nog de electrische meting en de onderwaterweging, maar uitgaande van wat hij verteld lijkt het mij dat het om een huidplooimeting gaat)

kan best juist zijn, had toen ik begon met trainen een vetpercentage van 5 procent, best mogelijk dus.

Test werd afgenomen in een fitnesscentrum :-)

nu zalk wel rond de 9 liggen :D

en waarom betwijfel ik die 5% ook...aangezien meeste fitness centra's ook gewoon electro metingen doen

volgens mij zit niemand zonder ernstige eet stoornis onder de 7% die het niet wil en dus voor trained/dieet. is lichamelijk niet mogelijk als setpoint

5% en 3.3%:eek::eek::eek:

''Gefeliciteerd U bent podium klaar :D:birthday: !!!''

''Of U podium-waardig materiaal bent is een ander verhaal.......''

(waarschijnlijk niet :D )

en waarom betwijfel ik die 5% ook...aangezien meeste fitness centra's ook gewoon electro metingen doen

volgens mij zit niemand zonder ernstige eet stoornis onder de 7% die het niet wil en dus voor trained/dieet. is lichamelijk niet mogelijk als setpoint

volledig mee eens

Terug
Naar boven