AndroidHealthClinic

Zeer tegenvallend resultaat! Hulp nodig!

JtH 1993

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
71kg
Vetpercentage
13%
Beste dbb'ers,

Ik ben Jarno, 20 jaar oud en 173cm klein. In zo'n 2,5 jaar heb ik al een aardige spiermassa kunnen creëren. Helaas door operaties aan lies en knie ben ik wat aangekomen. Eerst weer wat massa opgepakt, nu wil ik cutten.

Ik ben begonnen met het lezen van de sticky's waar ik erg mee ben opgeschoten. Vervolgens het maken van een voedingsschema. Dit is aardig gelukt.

Ik sport zo'n 3 á 4x de week erg fanatiek, eet hierbij gezond en drink geen alcohol meer.

Ik start met 5 minuten warming up, vervolgens 30 minuten kracht op 15 hhl alles snel achter elkaar door. Op maandag en donderdag doe ik borst buik schouders en triceps. Op dinsdag en vrijdag doe ik hetzelfde maar dan biceps, rug en benen. Dit advies kreeg ik van de personal trainer van me oude sportschool. Hij vertelde dat de vetverbranding dan het hoogst word. Ik heb 3 weken lang na de kracht cardio gedaan op hoge intensiteit zo'n 30 minuten. Deze week het trainingsschema hetzelfde, maar de cardio op een hartslag van 130 gedaan. Tussen de 120 en 140, vetverbrandingszone.

Mijn probleem is dat ik deze week een stijging in mijn vetpercentage heb gekregen van 0.9%! Terwijl ik wel 0,4kg ben afgevallen. Ik schrok hier vanavond behoorlijk van.

Dingen die ik heb veranderd ter aanzien van vorige 4 weken:
- Cardio op lagere intensiteit, maar wel 15 minuten langer.. tussen de 120-140 vvb zone.
- Ik had 3 a 4 weken geen brood gegeten, deze week wel 1 broodje daags (kipfilet met pindakaas). Om mijn kcal gehalte hoger te krijgen tegen spiermassa verlies (gelezen in sticky's)
- Zondag het huis niet uigeweest, lambaldag. Niet raar gegeten?
- Ik deed eerst wat siroop door me kwark, nu niet meer, maar wat rozijnen? Maakt dit verschil?
- Ik neem een shake met water voor het sporten? (gelezen in stickys) Doet dit het hem?
- Iets meer noten gegeten deze week?

Ik heb echt hulp nodig om mijn vetpercentage omlaag te brengen. Wie kan mij vertellen waar het mis gaat?

In de bijlage mijn voedingsschema en resultaten afgelopen 4 weken!

Avondeten is groente met kip of zalm, in schema staat kip.

Heel erg bedankt!!

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
Schema en resultaten is bijgevoegd, was ik vergeten!

Hoe is die meting gedaan?
Indien via een weegschaal, mogelijk met handvaten, moet je je er niks van aantrekken en doorgaan zoals je nu doet.

Zit op telefoon dus heb niet naar je schema enzo gekeken.

Op een weegschaal, zo'n tanita lichaamscompositie analyzer. Maar geeft zo'n ding best prima resultaten weer..
Het verschil in me schema is gekomen dat ik een broodje kipfilet met dik pindakaas meer eet. En deze week iets meer noten heb gegeten dan normaal. Plus de shake voor de training. Misschien dat die reageert op de weegschaal geen idee?

die weegschalen zijn erg onnauwkeurig gewoon huidplooimeter is meest betrouwbaar.

Zie je verschil als je in de spiegel kijkt?

Die weegschalen zijn namelijk zo onbetrouwbaar als het nederlandse weer.. Zie je vooruitgang in de spiegel en op de weegschaal zou ik gewoon lekker doorgaan.

Je zou eventueel elke 2 of 4 weken front en side foto's kunnen maken om je progressie te zien. En aan de hand daarvan je schema aanpassen.

Niet onbelangrijk: óf je voedingschema aanpassen, óf je trainingsschema. Dan kan je zien waar het eventueel 'verkeerd' gaat.

Ja in de spiegel zie ik wel degelijk resultaat.. maar door die cijfers begin je toch te twijfelen. En vooral of het niet terug komt..

Ik zou me niet blind staren op alle cijfers, al helemaal niet van elektronische apparatuur.

Weeg je met een wekelijkse interval;
hou je omvang bij;
kijk in de spiegel (eventueel met foto's om te vergelijken);
en 4-wekelijks een vet meting dmv huidplooimeting;

Zie je daarin afwijkingen zou ik pas gaan aanpassen. en in de tussentijd lekker sporten en eten ;)

Terug
Naar boven