XXL Nutrition

Breaking News Zeer zware aardbeving schrikt japan op

Verschrikkelijk, maar het zal de laatste niet zijn. Als je daar woont weet je dat het vroeg of laat (opnieuw) zal gebeuren, hopelijk zijn er niet teveel slachtoffers.

[Link niet meer beschikbaar]

impressie foto's, wat een zooi.

Ik vraag het me af of het nou zo is dat dit laatste tijd telkens vaker en erger gebeurt (natuur rampen ect) of is het gewoon omdat ik ouder begin te worden en daar meer besef voor begin te krijgen ?

Mij is al wel vaker verteld ook vroeger dat dit zou gebeuren (het staat beschreven in de koran, tora en bijbel ect)

inb4hate op geloof

Laatst bewerkt:
t*ring wat een ravage..

Een vriendin van mij was met haar moeder op familiebezoek in Osaka, dus zij zitten gelukkig veilig.

Laatst bewerkt:
Ja het einde der tijden is nabij, Anu. Maak je gereed voor apocalyps. Dat Japan op een breuklijn ligt zal er wel niks mee te maken hebben natuurlijk, is gewoon toeval.

Moet ik een rijtje natuurrampen neerzetten voor 2000? Daar zitten toch aardig grote rampen tussen die soms vrij dicht op elkaar volgden.

Ja het einde der tijden is nabij, Anu. Maak je gereed voor apocalyps. Dat Japan op een breuklijn ligt zal er wel niks mee te maken hebben natuurlijk, is gewoon toeval.

Moet ik een rijtje natuurrampen neerzetten voor 2000? Daar zitten toch aardig grote rampen tussen die soms vrij dicht op elkaar volgden.

Ik vroeg het me ook af of het alleen maar leek alsof het de laatste tijd telkens vaker gebeurt omdat ik er meschien meer besef van heb gekregen door het ouder worden (in 2000 was ik 9 jaar oud toen dacht ik aan heele andere dingen)

verder http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/89_aardbeving_japan_live.html

word telkens geupdate
nu is er ook bekend dat er 88.000 mensen vermist worden.

Natuur is natuur. Deze shit heeft nix te maken met "de apocalypse" dit soort dingen hebben altijd al plaatsgevonden. alleen nu word alles door media versprijd.

Ik vroeg het me ook af of het alleen maar leek alsof het de laatste tijd telkens vaker gebeurt omdat ik er meschien meer besef van heb gekregen door het ouder worden (in 2000 was ik 9 jaar oud toen dacht ik aan heele andere dingen)

verder http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/89_aardbeving_japan_live.html

word telkens geupdate
nu is er ook bekend dat er 88.000 mensen vermist worden.

Je leest nooit iets over wat er voor 2000 gebeurde?

Hier een lijst van aardbevingen :

http://www.bbc.co.uk/news/world-12717980

Daar ga je geen patroon in vinden en let wel de aardbevingen van de laatste jaren worden hier meer vermeld dan aardbevingen voor 2000.

Een veel uitgebreidere lijst :

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_deadly_earthquakes_since_1900

De cijfers gaan als het licht word morgen in Japan flink oplopen

gaan zeker over de 100k vermisten/doden heen

Ik vraag het me af of het nou zo is dat dit laatste tijd telkens vaker en erger gebeurt (natuur rampen ect) of is het gewoon omdat ik ouder begin te worden en daar meer besef voor begin te krijgen ?

Mij is al wel vaker verteld ook vroeger dat dit zou gebeuren (het staat beschreven in de koran, tora en bijbel ect)

inb4hate op geloof
Nee.

Natuurrampen gebeuren sinds het ontstaan van de aarde. En veel grotere rampen dan degene die we zeg maar de laatste decennia zien. En er zullen ook nog veel rampen volgen, ook rampen die veel ernstiger zijn dan degene die je nu ziet. Dat is inherent aan de natuur.

Heeft dus niets te maken met een boze sky daddy of sprookjesboeken.

Geschoond, respectloze honden mogen wegblijven.

• Topic Starter Topic Starter
Terugtrekkend water van land af en inkomend water van zee dat tegen elkaar botst dus. Thnx.

Kan iemand mij op natuurkundig niveau vertellen wat hier gebeurt?
Lijkt me doordat er die muren of wat zijn het eromheen zijn gebouwd, het water daar niet weg kan, maar er is nog wel stroming. Gebeurt ook wel op veel kleinere schaal bij de kribben in bijv. de Waal.

edit; Oh, was al beantwoord. :p

Een golf van 10meter hoog die alles aan kust wegvaagd.. Kdenk dat het best reëel is dat het dodentallen tot in de tienduizenden op zal lopen.

japan_053.jpg

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van hoe vroeg de tsunami aangekondigd was. Wel epische foto's, doet toch wel denken aan rampenfilms.

Terug
Naar boven