AndroidHealthClinic

Ziekte

Schoot

Dutch Bodybuilder
Waardering
35
Lengte
1m87
Massa
88kg
Hey,

Ben ondertussen al enkele dagen thuis met buikgriepje (diarree en alle andere mogelijke lichaamsholtes verliezen vocht :rolleyes: ) . Eten is nogal lastig en merk net dat ik al 2 kilo kwijt ben. Heb beetje bang dat ik door de ziekte spiermassa aan het verliezen ben. Is het nuttig om in deze periode whey shakes blijven doornemen om genoeg eiwitten in mijn lijf te krijgen of heeft dit enkel nut na een training ?

Proberen genoeg eiwitten binnen te krijgen inderdaad en mischien even bij de apho langs om ORS te halen, glucose-zoutmengsel om uitdrooging te voorkomen.
Ben zelf 1.5 maand ziekgeweest, bagger gegeten, eerst 1.5 week buikgriep en de tijd daarna voedselvergiftiging opgelopen met kerst, van de 100 k naar de 88 kilo.
beterschap.

Probeer wat Norrit om de diarree te stoppen (niet te veel anders kak je bakstenen)
en ik weet dat het voelt alsof je kilo's spiermassa verliest maar dat valt reuze mee. Een paar dagen ziek zijn en slecht eten kost je geen kilo's spiermassa.

• Topic Starter Topic Starter
Bah kilo's niet maar zou hier geen weken trainen mee willen verliezen. Ga wel geen dingen pakken om alles op te stoppen. Zo'n buikgriepje moet je deruit schijten ;)

probeer imodan/ imodium anders. het verslapt de darmen waardoor je niet meer naar de wc hoeft

nogmaals, ik heb genoeg ervaring met imodium en dergelijke anti-diareticum :d . Het is idd handig wanneer je serieus moet schijten en je zit naar een toneelvoorstelling te kijken ofzo. Maar in geval van ziekte moet je dit er gewoon via natuurlijke gang laten uitkomen. Er zit een ziekte in je lijf en die moet eruit. Door pillen te pakken die verstoppen ga je uitstellen of zelfs verergeren.

Daarom ff gewoon verwijzen naar de topic-vraag : Is whey handig in een periode van ziekte om de spier-afbraak te remmen ?

Als je aan de race bent zullen je darmen niet genoeg tijd hebben om whey op te nemen. Het lijkt me bovendien niet echt bevoordelijk om zoals jij zegt die ziekte eruit te schijten, terwijl je een grote hoeveelheid eiwitten binnen krijgt met een koude plens water of melk. Ga dan voor kip(pensoep) met rijst als je eiwitten binnen wil krijgen.

Laatst bewerkt:
oke bedankt voor een antwoord dat eindelijk terugslaat op mijn eigenlijke vraag ;)

Terug
Naar boven