AndroidHealthClinic

Zijn jullie 2 minuten stil tijdens Dodenherdenking vanavond?

Waarom als iets A is moet Angelus dwangmatig B zeggen om toch maar die discussie aan te kunnen knopen ?
Echt bizar gewoon.

Zelf persoonlijk vind ik die 2 min stilte ook een beetje onzinnig als dat je manier is om je respect te tonen.
Vind dat je op een dag als vandaag hele dag er bij stil moet staan dat die mannen voor onze vrijheid gestreden hebben.

correctie, ik zeg enkel B wanneer het B is en de meerderheid vd bevolking doet alsof het A is :)

Uiteraard ben ik, en was ik, 2 minuten stil. Puur uit respect.

Nee, ik niet.
2 minuten stilte is een bijgelovigheid waar ik niks mee van doen heb, net zo min als dat ik iets met godsdienst van doen heb.
De doden nog de nabestaanden hebben niks aan mijn twee minuten stilte.
Het is nou niet zo alsof de nabestaanden in ons midden zijn en kunnen zien of we wel/niet stil zijn.
En het is nou niet zo alsof de doden naar ons kunnen kijken in het hiernamaals bijvoorbeeld.
Er is letterlijk niemand die er baad bij zou hebben van mijn twee minuten stilte, niemand merkt het, niemand ziet het en niemand wordt er beter op. Welke meerwaarde zou mijn 2 minuten stilte bieden?

Het klinkt misschien bot maar ik ben een nuchter persoon en zulk soort dingen zijn niks voor mij.

.

Je slaat behoorlijk de plank mis.

leg uit, (hij geeft duidelijk aan dat hij niet in de buurt was van mensen die meedoen met die onzin)

Herdenken heeft niets met bijgelovigheid te maken of iets religieus. Je herdenkt niet omdat je denkt dat de doden dit kunnen horen. Je herdenkt om te herdenken. Wat er gebeurd is, hoe vreselijk dit was, wat een offers zijn gebracht, hoe blij wij mogen zijn en dat zoiets nooit weer mag gebeuren.

Verder moet iedereen het natuurlijk voor zichzelf weten, alhoewel ik dat anti-herdenken nogal kinderachtig vind.

Edit: Enige bezinning kan dus wel degelijk zin hebben, aangezien wij mensen geneigd zijn de fouten uit de geschiedenis telkens te herhalen.

Herdenken heeft niets met bijgelovigheid te maken of iets religieus. Je herdenkt niet omdat je denkt dat de doden dit kunnen horen. Je herdenkt om te herdenken. Wat er gebeurd is, hoe vreselijk dit was, wat een offers zijn gebracht, hoe blij wij mogen zijn en dat zoiets nooit weer mag gebeuren.

Verder moet iedereen het natuurlijk voor zichzelf weten, alhoewel ik dat anti-herdenken nogal kinderachtig vind.

Edit: Enige bezinning kan dus wel degelijk zin hebben, aangezien wij mensen geneigd zijn de fouten uit de geschiedenis telkens te herhalen.

niet intrinsiek, maar in de praktijk zijn ze wel enorm vaak gelinkt (en voor het gros in nederland denk ik dat dat wel het geval is). Daarnaast is het ook zo dat stilte niets te maken heeft met herdenken ;)

Als 2 minuten stilte al te veel is voor sommige mensen.

leg uit, (hij geeft duidelijk aan dat hij niet in de buurt was van mensen die meedoen met die onzin)

Aan z'n tekst te zien is ie of in z'n 1'tje, of bij meerdere mensen van wie 't hem geen fl**ker uit maakt wat die mensen ervan vinden als ie z'n smoel lostrekt. In geval 1 ben je echt retarded imo, als je precies om 8 uur ff een conversatie met je goudvis gaat voeren. In geval 2 ben je gewoon een kl***zak.

Zelfde als jij die aangeeft dat als je in Nederland zou wonen je om 8 uur zou gaan toeteren terwijl je het Duitse volkslied zingt. Dat heeft niks met je verzetten tegen de overheid te maken, dan probeer je gewoon achterlijk te doen, naar mijn mening.

Aan z'n tekst te zien is ie of in z'n 1'tje, of bij meerdere mensen van wie 't hem geen fl**ker uit maakt wat die mensen ervan vinden als ie z'n smoel lostrekt. In geval 1 ben je echt retarded imo, als je precies om 8 uur ff een conversatie met je goudvis gaat voeren. In geval 2 ben je gewoon een kl***zak.

Zelfde als jij die aangeeft dat als je in Nederland zou wonen je om 8 uur zou gaan toeteren terwijl je het Duitse volkslied zingt. Dat heeft niks met je verzetten tegen de overheid te maken, dan probeer je gewoon achterlijk te doen, naar mijn mening.
nee daarmee probeer ik hypocrieten boos te maken:roflol:

nee daarmee probeer ik hypocrieten boos te maken:roflol:

En de eventuele mensen die er wel daadwerkelijk in meeleven? Bijvoorbeeld mensen die zelf de oorlog mee hebben gemaakt? Zijn die ook hypocriet? Of ben jij dan de eerder genoemde achterlijke die die mensen niet even een collectief moment van bezinning gunt.

Serieus Angelus, ik weet dat je een boel leuke woorden kent, dat je alles zo kunt verdraaien dat het in jouw straatje past, maar punt is dat je gewoon alles zo probeert te doen ( op het Internet dan ) dat je zoveel mogelijk mensen irriteert, terwijl je zelf al aangeeft dat je buiten school/DBB eigenlijk geen ruk doet.

Verder no offence, zolang ik niet de bak indraai doordat ik je nek omdraai terwijl jij het Duitse volkslied probeert te zingen met m'n handen om je strot heb ik niks tegen je :P

Ik herdenk niet, alleen al om het feit dat het voor mijn tijd is. Leuk dat mensen het doen, maar het levert niks op en het verleden mag vaker losgelaten worden i.p.v. een bron van haat zijn.

De argumentatie rondom het onderwerp wordt ook steeds belachelijker. Dat je de oorlog en zijn slachtoffers herdenkt, prima en totaal begrijpelijk. Maar een beetje gaat zwetsen rondom "de vrijheid die wij dezer dagen kennen moeten wij koesteren en wij zullen er vandaag met zijn allen bij stil gaan staan" is natuurlijk van de zotte.

En de eventuele mensen die er wel daadwerkelijk in meeleven? Bijvoorbeeld mensen die zelf de oorlog mee hebben gemaakt? Zijn die ook hypocriet?
nee
Of ben jij dan de eerder genoemde achterlijke die die mensen niet even een collectief moment van bezinning gunt.
bezinning is iets prive, al zing ik luidskeels het duitse volkslied zou dat iemand die werkelijk gewoon deze gebeurtenis aan het herdenken is niet horen te deren.

Serieus Angelus, ik weet dat je een boel leuke woorden kent, dat je alles zo kunt verdraaien dat het in jouw straatje past, maar punt is dat je gewoon alles zo probeert te doen ( op het Internet dan ) dat je zoveel mogelijk mensen irriteert, terwijl je zelf al aangeeft dat je buiten school/DBB eigenlijk geen ruk doet.
momenteel, en dat heeft zo zn redenen;)
om maar n voorbeeldje te geven van dat ik niet altijd een e-warriorende kluisenaar ben...
hier was ik 3 maanden afwezig van dbb omdat ik even een sabbat had genomen van school en 4 weken canarische eilanden surfkamp en 8 weken thailand rondtrekken/duiken had gedaan ;)
Verder heb ik irl een even grote bek wanneer ik onrecht zie als hier op dbb:)
Om hier ook even een voorbeeldje van te geven: ben ooit snachts op een verlaten fietspadje tussenbeide gekomen wanneer een of andere random dude een chick bij de nek pakte waar hij schreeuwende ruzie mee had (indien not be leaf, pm gainer123, die was erbij ;))

Verder no offence, zolang ik niet de bak indraai doordat ik je nek omdraai terwijl jij het Duitse volkslied probeert te zingen met m'n handen om je strot heb ik niks tegen je :P
none taken:)

Ff 2 minuten stil omdat ik trug ben boys

Ot: moest wel stil zijn aangezien overal op tv zo een klok te zien wss, op zich ook nie erg ofso

We herdenken ook onze vrijheid, dus ook de vrijheid om geen 2 minuten stil te zijn lijkt me ?

Met andere woorden als je stil wilt zijn prima, zo niet dan niet.

Maar ik vind de 2e oorlog en al zijn gruwelheden persoonlijk zoiets als een overledene, na verloop van tijd mag het herdenken en rouwen wel een onsje minder en dat mag met dit gebeuren ook wel.

me handen stinken naar benzine net gesleuteld, hoe kom ik van die lucht af ? kan er slecht door concentreren en heb examens over paar dagen

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:58 ----------

bedankt

Maar ik vind de 2e oorlog en al zijn gruwelheden persoonlijk zoiets als een overledene, na verloop van tijd mag het herdenken en rouwen wel een onsje minder en dat mag met dit gebeuren ook wel.

Maar jij komt dan ook rechtstreeks van stormfront af oid.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Jezus zelfs Chris ziet het angelus...
ga er wat aan doen man...

Terug
Naar boven