XXL Nutrition

Zijn jullie 2 minuten stil tijdens Dodenherdenking vanavond?

Stel er zou nooit een een dodenherdenking zijn, dan vind ik Angelus wel zo een type die dan zegt Dat het zo verschrikkelijk was dat het collectief zou moeten worden herdacht. gewoon anti om het anti zijn :rolleyes:

als je dat werkelijk denkt...

tumblr_inline_n1oyl3ymLB1sr9h39.jpg

No man.

Ik zie hem eerder een stunt uithalen zoals de damschreeuwer. Gewoon omdat hij zich verveelt en om wat karma te verdienen op dbb.

Angelus schreeuwt alleen op DBB. IRL heeft ie waarschijnlijk pleinfrees. Komt ie amper zijn kamer af.

irl ziet angelul er zo uit:roflol:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dat is net wat ons pissed maakt. Mensen die heel het jaar niet onderbouwde onzin lopen uitspuien, vrolijk vrijheden opgeven ("so what als ze privacyschending x doen, ik heb toch niets te verbergen") en totaal niet kijken naar the bigger picture, gaan mensen die altijd 2 keer denken voor ze hun bek opentrekken en verder nadenken over allerlei zaken even zeggen dat ze stil moeten zijn. Het kan niet absurder:o (waarbij ik niet zeg dat jij zo iemand bent)

Ben vrij zeker dat als je het rage-niveau tegen niet-deelnemers van wel-deelnemers zou plotten tov onwetendheid mbt allerlei maatschappelijke issues dat je een zware positieve correlatie zou bekomen:o

en jij hebt een recht om dat van iedereen te vragen, echter heb je geen recht om dat van iedereen te eisen :)

geen deel van het probleem zijn is al deelnemen aan een verbetering;)

Ben het zoals gewoonlijk een heel eind met je eens maar heel de discussie en je vrijheden verhaal is hier misplaatst. Want natuurlijk is stil zijn niet vereist of verplicht. Het gaat hier slechts om een "mooi" moment. Niets meer en niets minder en juist hier dan ineens wakker worden en op je strepen gaan staan daar is niets ideologisch aan. Dat is super laf en makkelijk en kost geen enkele moeite. Koop je heel het jaar je ideologische strijdbaarheid weer mee af en dan heb je er mooi helemaal niets voor hoeven doen. Dapper is dat. (Niet jij specifiek dus. Maar mensen die zonder reden zo nodig herrie moeten gaan maken tijdens dodenherdenking doen dat 99% uit hufterigheid. Die krijgen dan zo'n slow applauseje.)
Gewoon je muil houden bij dodenherdenking (de enige feestdag of traditie waar ik graag aan meedoe. :D Want ik zie mensen graag stil en verdrietig..) en de rest van het jaar echt wat proberen te doen of te veranderen. Met je balaclava.

b*ch please, ik heb teeth of the gods:rolleyes:

(heb trouwens een pic voor karma beleid als je benieuwd bent hoe ik eruit zie)
Ben het zoals gewoonlijk een heel eind met je eens maar heel de discussie en je vrijheden verhaal is hier misplaatst. Want natuurlijk is stil zijn niet vereist of verplicht. Het gaat hier slechts om een "mooi" moment. Niets meer en niets minder en juist hier dan ineens wakker worden en op je strepen gaan staan daar is niets ideologisch aan.
oneens, gezien het gaat om herdenken van mensen die vochten voor onze vrijheid is het enorm relevant om aan te halen dat mensen die deze vrijheden zomaar willen opgeven omdat ze te onwetendzijn om verder na te denken, mensen die strijden voor deze vrijheden gaan veroordelen over iets stoms als niet 2 minuten stil zijn.

voor ik hier commentaar op krijg... protest is ook een vorm van strijden :)
Dat is super laf en makkelijk en kost geen enkele moeite. Koop je heel het jaar je ideologische strijdbaarheid weer mee af en dan heb je er mooi helemaal niets voor hoeven doen. Dapper is dat. (Niet jij specifiek dus. Maar mensen die zonder reden zo nodig herrie moeten gaan maken tijdens dodenherdenking doen dat 99% uit hufterigheid. Die krijgen dan zo'n slow applauseje.)
Gewoon je muil houden bij dodenherdenking (de enige feestdag of traditie waar ik graag aan meedoe. :D Want ik zie mensen graag stil en verdrietig..) en de rest van het jaar echt wat proberen te doen of te veranderen. Met je balaclava.

daar kan ik het volledig mee eens zijn, je hebt in beide kampen mong*len :) (echter op dbb zelf is het kamp dat niet meedoet tot nu toe volledig van de goede soort gezien hun onderbouwingen;))

Denk er toch altijd extra aan op een dag als vandaag.
De ene tak van mijn familie heeft enorm geleden, een andere tak is stilletjes de oorlog door gekomen, een aantal zaten in het verzet en hebben dat soms met hun leven moeten bekopen, weer anderen collaboreerden en hebben dat soms ook met hun leven moeten bekopen. In alle takken van mijn familie en schoonfamilie heeft de oorlog een enorme dreun opgeleverd die nog decennialang heeft door geklonken. Zoals in zo veel families, vaak in stilte.

Ben toevallig met een klein onderzoek bezig naar de executie van de broer van mijn opa in kamp Neuengamme. Hij zat in het Gronings verzet en werd eind '44 opgepakt samen met vijftig andere leden van zijn verzetsgroep, verraden door lid nr 51. Op of rond 10 maart 1945 werden zij allemaal opgehangen in Neuengamme. In 1951, zes jaar later, kregen mijn overgrootouders pas de bevestiging van zijn heengaan. Het enige tastbare dat van hem is teruggekomen is zijn horloge, dat hier nu voor mij ligt.

Vandaag om acht uur dacht ik aan deze oudoom Luppo Jan de Vries en aan al die andere mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid. En nee, ik denk daar niet alleen vandaag aan. Ik heb boekenplanken vol staan over WOII en ben er bijna elke dag wel op een bepaalde manier mee bezig, ook vanuit mijn studie. Als iemand hier mijn twee minuten stilte van vandaag dan hypocriet wil noemen, dan moet ie dat lekker doen. Iedereen maakt de keuze voor zichzelf, wel of geen twee minuten stilte houden maakt je geen minder mens.

Vertel mij eens wat (gezamenlijke) 2 minuten stilte op een geforceerd tijdstip te maken heeft met respect.

Ik ben geen expert op het gebied van respect maar ik kan me voorstellen dat juist omdat het op een gezet tijdstip is en je even stopt waarmee je bezig was. Dit laat zien dat je de overledenen niet vergeten bent en je jouw leven zoals je dat nu leid niet zomaar ''for granted'' neemt.

De ene tak van mijn familie heeft enorm geleden, een andere tak is stilletjes de oorlog door gekomen, een aantal zaten in het verzet en hebben dat soms met hun leven moeten bekopen, weer anderen collaboreerden en hebben dat soms ook met hun leven moeten bekopen. In alle takken van mijn familie en schoonfamilie heeft de oorlog een enorme dreun opgeleverd die nog decennialang heeft door geklonken. Zoals in zo veel families, vaak in stilte.

Ben toevallig met een klein onderzoek bezig naar de executie van de broer van mijn opa in kamp Neuengamme. Hij zat in het Gronings verzet en werd eind '44 opgepakt samen met vijftig andere leden van zijn verzetsgroep, verraden door lid nr 51. Op of rond 10 maart 1945 werden zij allemaal opgehangen in Neuengamme. In 1951, zes jaar later, kregen mijn overgrootouders pas de bevestiging van zijn heengaan. Het enige tastbare dat van hem is teruggekomen is zijn horloge, dat hier nu voor mij ligt.

Vandaag om acht uur dacht ik aan deze oudoom Luppo Jan de Vries en aan al die andere mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid. En nee, ik denk daar niet alleen vandaag aan. Ik heb boekenplanken vol staan over WOII en ben er bijna elke dag wel op een bepaalde manier mee bezig, ook vanuit mijn studie. Als iemand hier mijn twee minuten stilte van vandaag dan hypocriet wil noemen, dan moet ie dat lekker doen.
zal niemand doen in jouw specifieke geval :)

Iedereen maakt de keuze voor zichzelf, wel of geen twee minuten stilte houden maakt je geen minder mens.
strong +1

oneens, gezien het gaat om herdenken van mensen die vochten voor onze vrijheid is het enorm relevant om aan te halen dat mensen die deze vrijheden zomaar willen opgeven omdat ze te onwetendzijn om verder na te denken, mensen die strijden voor deze vrijheden gaan veroordelen over iets stoms als niet 2 minuten stil zijn.

Maar dodenherdenking gaat in origine juist over het herdenken van verzetsstrijders en verzet. Door je te verzetten tegen een/het eerbetoon aan verzet heb je dus geen eerbetoon aan verzet. Wat natuurlijk ook kan, maar volgens mij heb je je dan juist druk gemaakt over het aller allerlaatste waar je je druk om had moeten maken.
Je idee is dus goed maar gaat juist z'n doel voorbij/je draait het om/is contraproductief.

Vandaag om acht uur dacht ik aan deze oudoom Luppo Jan de Vries en aan al die andere mensen die gestorven zijn voor onze vrijheid. En nee, ik denk daar niet alleen vandaag aan. Ik heb boekenplanken vol staan over WOII en ben er bijna elke dag wel op een bepaalde manier mee bezig, ook vanuit mijn studie. Als iemand hier mijn twee minuten stilte van vandaag dan hypocriet wil noemen, dan moet ie dat lekker doen. Iedereen maakt de keuze voor zichzelf, wel of geen twee minuten stilte houden maakt je geen minder mens.
Mooi verhaal, interessant om te onderzoeken lijkt mij. WOII blijft voor mij altijd rete interessant, er blijven continu nog nieuwe dingen bijkomen die nog nooit aan het licht zijn gekomen.

Zelf vind ik het een beetje een rare discussie. Als iemand er niet bij stil wilt staan, so what? Sommige mensen bekijken dingen eenmaal vanuit een ander perspectief en zijn hier heel stellig in of hebben een voor hun goed gegrond argument.

Ik ben van mening dat het netjes is als je er toch even over nadenkt dat de vrijheid die we hebben niet normaal is.

btw wat voor studie doe jij Tymboo?

Maar dodenherdenking gaat in origine juist over het herdenken van verzetsstrijders en verzet. Door je te verzetten tegen een/het eerbetoon aan verzet heb je dus geen eerbetoon aan verzet. Wat natuurlijk ook kan, maar volgens mij heb je je dan juist druk gemaakt over het aller allerlaatste waar je je druk om had moeten maken.
Je idee is dus goed maar gaat juist z'n doel voorbij/je draait het om/is contraproductief.

ik verzet me niet tegen het eerbetoon, ik verzet me tegen de hypocriete mensen die mensen onterecht gaan veroordelen. Enige reden waarom ik rondtoeterend het duitse volkslied zou zingen als ik NL'er was is net omdat er hypocrieten boos om gaan worden.

Dit respect hoort iets privé te zijn (ook al is het een collectief georganiseerde beweging), de mensen die anderen daarom gaan veroordelen moeten eens zwaar aan introspectie doen:)

Mooi verhaal, maar toen ik horloge las moest ik gelijk hieraan denken. :roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=YFtHjV4c4uw

Zolang mensen niet opzettelijk de stilte voor anderen gaan verstoren is alles prima toch. Ik weet niet hoe zeer het met respect te maken heeft om specifiek vandaag om 20:00 uur twee minuten stil te zijn, maar het is toch vrij respectloos om opzettelijk geluid te gaan zitten maken om het geluid maken.

Waarom als iets A is moet Angelus dwangmatig B zeggen om toch maar die discussie aan te kunnen knopen ?
Echt bizar gewoon.

Zelf persoonlijk vind ik die 2 min stilte ook een beetje onzinnig als dat je manier is om je respect te tonen.
Vind dat je op een dag als vandaag hele dag er bij stil moet staan dat die mannen voor onze vrijheid gestreden hebben.

Terug
Naar boven