MuscleMeat

Zijn jullie 2 minuten stil tijdens Dodenherdenking vanavond?

sssst

Ik was net te laat, maar ben nu wel stil.

welke klok moet ik aanhouden

prettige herdenking allemaal

2 minuten stil zijn of ook echt herdenken. Zijn wel 2 verschillende dingen.

ja mijn 2 minuten waren nog niet voorbij en op de tv spelen het wilhelmus al wat is deze

Op een klein windje na is het me gelukt.

Nou dat was hem weer heren. Tot volgend jaar!

Volgend jaar gewoon dbb 2 minuten plat leggen

Tja 2 min stil zijn is wel het minste wat je kan doen. Bevrijdingsdag heb ik zelf wat minder mee. Met alles wat er ook vandaag de dag in de wereld plaatsvind, vind ik dat je wel vaker stil zou moeten staan bij het feit dat je gewoon in vrijheid leeft en het te 'vieren'. 5 mei is tegenwoordig gewoon het zoveelste excuus om te kunnen zuipen.

Nee, ik niet.
2 minuten stilte is een bijgelovigheid waar ik niks mee van doen heb, net zo min als dat ik iets met godsdienst van doen heb.
De doden nog de nabestaanden hebben niks aan mijn twee minuten stilte.
Het is nou niet zo alsof de nabestaanden in ons midden zijn en kunnen zien of we wel/niet stil zijn.
En het is nou niet zo alsof de doden naar ons kunnen kijken in het hiernamaals bijvoorbeeld.
Er is letterlijk niemand die er baad bij zou hebben van mijn twee minuten stilte, niemand merkt het, niemand ziet het en niemand wordt er beter op. Welke meerwaarde zou mijn 2 minuten stilte bieden?

Het klinkt misschien bot maar ik ben een nuchter persoon en zulk soort dingen zijn niks voor mij.

Wat een flapdrol.

Heeft natuurlijk helemaal niets met bijgeloof of religie te maken maar het is simpelweg een moment van stilte. Aangezien niemand ooit nog stil kan zijn (terwijl vrijwel niemand wat te melden heeft, de ironie) of na kan denken is dat vrij bijzonder. Tuurlijk kun je daar oorlog en bevrijding aanhangen maar gebruik het voor persoonlijk leed of verlies of om gewoon een keer je muil te mogen houden.
Een moment van stilte vind ik mooi, kunnen we wel allemaal individueel doen maar dan werkt het niet zo goed hè, mogen er veel meer van zijn en dus heb ik baat bij jou stilte.

Grappig om juist bij zoiets makkelijks als dit ineens "dwars" te zijn. Ging je dan maar echt wat doen of veranderen met je plotselinge anti-kuddementaliteit maar dat doe je niet, en dat is pas hypocriet.

niet nodig, alles wat gezegd moest worden is al gezegd geweest :) (de 2 vetgedrukte dingen maken het het waard om niet enkel niet mee te doen, maar het effectief te gaan tegenwerken)

Ga jij maar even in de hoek staan en nadenken over wat je gezegd hebt.

ik heb net wel 2 minuten stilte gehouden. Toch wel respect voor de mensen die hebben gestreden voor onze vrijheid

Uiteindelijk nog even naar de dodenherdenking geweest, hier in de stad. Wel de moeite waard op zich.

Wat een flapdrol.

Heeft natuurlijk helemaal niets met bijgeloof of religie te maken maar het is simpelweg een moment van stilte. Aangezien niemand ooit nog stil kan zijn (terwijl vrijwel niemand wat te melden heeft, de ironie) of na kan denken is dat vrij bijzonder.
dat is net wat ons pissed maakt. Mensen die heel het jaar niet onderbouwde onzin lopen uitspuien, vrolijk vrijheden opgeven ("so what als ze privacyschending x doen, ik heb toch niets te verbergen") en totaal niet kijken naar the bigger picture, gaan mensen die altijd 2 keer denken voor ze hun bek opentrekken en verder nadenken over allerlei zaken even zeggen dat ze stil moeten zijn. Het kan niet absurder:o (waarbij ik niet zeg dat jij zo iemand bent)

Ben vrij zeker dat als je het rage-niveau tegen niet-deelnemers van wel-deelnemers zou plotten tov onwetendheid mbt allerlei maatschappelijke issues dat je een zware positieve correlatie zou bekomen:o

Tuurlijk kun je daar oorlog en bevrijding aanhangen maar gebruik het voor persoonlijk leed of verlies of om gewoon een keer je muil te mogen houden.
Een moment van stilte vind ik mooi, kunnen we wel allemaal individueel doen maar dan werkt het niet zo goed hè, mogen er veel meer van zijn en dus heb ik baat bij jou stilte.
en jij hebt een recht om dat van iedereen te vragen, echter heb je geen recht om dat van iedereen te eisen :)

Grappig om juist bij zoiets makkelijks als dit ineens "dwars" te zijn. Ging je dan maar echt wat doen of veranderen met je plotselinge anti-kuddementaliteit maar dat doe je niet, en dat is pas hypocriet.
geen deel van het probleem zijn is al deelnemen aan een verbetering;)

Ik was stil, mijn motor met open uitlaat was niet zo stil.
Telt dat ook?

Stel er zou nooit een een dodenherdenking zijn, dan vind ik Angelus wel zo een type die dan zegt Dat het zo verschrikkelijk was dat het collectief zou moeten worden herdacht. gewoon anti om het anti zijn :rolleyes:

Stel er zou nooit een een dodenherdenking zijn, dan vind ik Angelus wel zo een type die dan zegt Dat het zo verschrikkelijk was dat het collectief zou moeten worden herdacht. gewoon anti om het anti zijn :rolleyes:
Ik zie hem eerder een stunt uithalen zoals de damschreeuwer. Gewoon omdat hij zich verveelt en om wat karma te verdienen op dbb.

• Like
Waarderingen: macf
Terug
Naar boven