XXL Nutrition

zijn jullie bang voor de dood?

Ben niet bang voor mijn eigen dood. Want wat valt er mogelijk te vrezen..!? Slechts 'de angst' voor de gevolgen van een vroegtijdig overlijden voor nabestaanden.

Het daadwerkelijke moment van overlijden lijkt me zoooooo raar... Dat je ergens ligt en je weet gewoon dat je laatste minuten hebben geslagen... Ik kan het me gewoon echt niet voorstellen.

Wie weet is doodgaan gewoon heerlijk ? Weet je toch niet ...

Nee, maar dan wel om mijn nabestaanden die achterblijven

Wie weet is doodgaan gewoon heerlijk ? Weet je toch niet ...

Inderdaad. Weten we niet. Ze komen ook niet terug om het te vertellen he. :rolleyes:

Enkele weken geleden één van mijn betere vrienden moeten afgeven na een korte doch helse strijd tegen kanker...in dat geval is 'dood' een mes dat aan twee kanten snijdt.

Nee, ik ben er niet bang voor. Zou het alleen wel heel erg vinden dat mijn kind dan zonder moeder verder moet.

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad. Weten we niet. Ze komen ook niet terug om het te vertellen he. :rolleyes:

Enkele weken geleden één van mijn betere vrienden moeten afgeven na een korte doch helse strijd tegen kanker...in dat geval is 'dood' een mes dat aan twee kanten snijdt.

Een leuk concept is het niet inderdaad..
Op zo'n moment komt het toch akelig dichtbij.
Sterkte iig

Das echt klote, gecondoleerd.

Gecondoleerd .

Mensen met een bijna dood-ervaring zijn er meestal wel over te spreken.

Dat hoor je wel vaak ja. En heel veel mensen sterven door een zuurstoftekort. En een zuurstoftekort in de hersenen geeft geweldige trips, dus waarschijnlijk zijn je laatste momenten niet eens zo erg.

Das echt klote, gecondoleerd.

Dankjewel. Was een te gekke kerel. Een verlies voor iedereen.
Gezondheid was voor hem het belangrijkste en zijn lichaam was zijn tempel.
Je zag het er ook aan. Mooi wat hij naturel bereikt had tot aftakeling begon.
Hij blijft mijn grote voorbeeld.

• Topic Starter Topic Starter
Ja tuurlijk omdat je WIL leven . Maar ik heb het hier over doodgaan an sich .

bedoel het gevoel wat ze dan overvalt van heengaan.
op het moment dat ze zoiets overkomt heb je jezelf er al bij neergelegd en zit je echt tegen de rand aan of ben je klinisch al dood.

Wanneer je sterft, hoe je sterft, wat er daarna met je gebeurd.. Die vraagstukken behoren nou eenmaal tot de onzekerheden des levens.

Vind het zinloos hier nou teveel over na te denken. De hele angst voor de dood drijft mensen al duizenden jaren lang tot waanzin. Je kunt het feit dat je geen antwoord hebt op deze vragen maar beter accepteren, anders heb je nooit rust.

Ik heb bovendien wel andere dingen om me druk over te maken.

Angst dat het een strijd moet worden zit altijd wel in mijn bewustzijn verweven. Niet dat ik er heel vaak aan moet denken. Liever ga ik als oud opaatje in mn slaap ervandoor :o
Maar vanmorgen heb ik gehoord dat een jongen ,die een goede kennis van me is, bij een verkeersongeluk is omgekomen. 24 jr. tja op zulke dagen sta je er wel veel bij stil.

Angst dat het een strijd moet worden zit altijd wel in mijn bewustzijn verweven. Niet dat ik er heel vaak aan moet denken. Liever ga ik als oud opaatje in mn slaap ervandoor :o
Maar vanmorgen heb ik gehoord dat een jongen ,die een goede kennis van me is, bij een verkeersongeluk is omgekomen. 24 jr. tja op zulke dagen sta je er wel veel bij stil.

Pfff... Ook gecondoleerd. :S Klotezooi.

Gecondoleerd .

Terug
Naar boven