Fitness Seller

Zijn jullie merkbaar sterker bij gebruik van creatine?

Peiling Peiling Zijn jullie merkbaar sterker bij gebruik van creatine?

• Ja, altijd.

Stemmen: 27 23,3%
  • Ja, alleen bij een bepaalde soort/merk creatine...

Stemmen: 28 24,1%
  • Nee.

Stemmen: 38 32,8%
  • Geen ervaring met creatine.

Stemmen: 23 19,8%

• Totaal stemmers
    116
Ben in een cut van 99 naar 83,5 gegaan. Ik heb dit in 6 maanden gerealiseerd. Na 6 maanden begon ik me slapper te voelen.
Was binnen 25 minuten weg bij de sportschool, ik was op.

CEE gebruikt, enstond gewoon weer een goed uur in de sportschool.

Ga binnenkort op No-explode trainen en daarna op Muscle en Pump-Xtreme.

Over muscle en pump hoor ik goeie berichten:rolleyes:

Ik merkte duidelijk verschil. (creatine mono)
Kracht ging omhoog en ik kon net die ene rep afmaken die ik normaal niet kon maken.
Ik dronk denk ik wel te weining water, want ik kreeg lichte hoofdpijn.
Ik heb het een maandje gebruikt. Ik ben van plan er weer mee te beginnen, maar dan ga ik wel meer water drinken.

Uit eigen ervaring werkt creatine wel degelijk op mijn uithoudingsvermogen.. :)
Creatine is ook een energieleverantie voor je lichaam..

Mono en Total Muscle Solution (van bodyenfitshop) heeft me een goed gedaan.. maar Ethyl Ester deed me niks..
(mono houdt ook het meest vocht vast en heeft een oplaadfase nodig)

Geen vitamine C en/ of Caffeine in combinatie met Creatine gebruiken..

kreeg er al na 1 week kramp van in mijn rug, na het stopzetten nog 2 maanden last gehad

Cafeïne en creatine

Koffie / cafeïne is een storende factor. Ik heb wat dat aangaat nog wat meer info opgezocht voor een klant:

Hoe koffie een effect heeft op creatine is nog niet duidelijk. Dát het een negatief effect heeft op de opname is wel vastgesteld.

Koffie blijft vrij lang in het lichaam. Bij de gemiddelde volwassene is na 5 uur nog de helft van de cafeïne aanwezig. Die waarde van 5 uur kan overigens flink verschillen van persoon tot persoon.

Wetenschappers hebben geopperd dat cafeïne aan de creatine transporter bindt en de werking daardoor negatief beïnvloedt..

Het volgende lijkt me daarom verstandig, als je creatine een goede kans wilt geven:
- Geen koffie
- Geen thee
- Geen energy drinks
- Geen fatburners met cafeïne
- Geen chocola of chocomel (zelfs chocomel dat bleek invloed te hebben)
- Niet mixen in hete drank

Spiertype en creatine

Een factor die nog niet ter sprake is gekomen in dit topic is spiertypering. Creatine neemt beter op in witte (explosieve) spiervezels dan in rode vezels.

Iedereen heeft een bepaalde mix van rode en witte spiervezels. Die vezeltypering is grotendeels genetisch bepaald. Je wordt er mee geboren. Bij jarenlange intensieve training kan je wel een lichte verschuiving krijgen naar rode vezels. En op T-Nation wordt beweerd dat coenzym Q10 het aandeel witte vezels zou kunnen opvoeren (dat weet ik nog zo net niet).

Jaap en ik zitten bijzonder ver naar de explosieve spiervezel-kant (vandaar onze voorkeur voor werpnummers in atletiek). Dit kan de reden zijn dat wij bovengemiddeld goed reageren op creatine.

Oh ja en we drinken geen koffie, geen thee en we eten weinig vlees.

Kris :)

Terug
Naar boven