AndroidHealthClinic

zjoekee's log

Oh, zware dag gehad? Klote.

Tijd om een stuk te gaan rennen? Is idnerdaad beter dan met gewichten gaan gooien, je zou jezelf eens kunnen beschadigen.

• Topic Starter Topic Starter
Maarrrrrr.....vanochtend om kwart over zes opgestaan en om half zeven gaan hardlopen. Een ongeplande hardloopsessie, dus niet volgens het schema dat ik volg. 5x4 minuten hardlopen met 1 minuut wandelpauze. Al blijft er van die 1 minuut weinig over met die vrieskou...je blijft toch wel in beweging om niet teveel af te koelen. Anyway, heerlijk gerend. Nu gauw onder de douche!

lekker ik ga ook straks....

lekker is dat buiten trainen met dit weer of het nu harlopen of fietsen is;)

Ik ga wat verloren trainingsuren inhalen de komende dagen. Tot en met zondagochtend iedere ochtend lopen (ja dat wordt dus buiten), vanavond, vrijdagavond en zondagavond KT. Even weer zorgen dat ik back on track kom. Geen geluier meer :D

route

Voor de hardlopers/fietsers onder ons, op de Afstand meten site kun je leuk bijhouden wat je hebt gelopen. Je tekent je route op de kaart, kunt er nog wat tekst bij opslaan (wanneer je het hebt gelopen/gefietst, welke tijd).
De site berekent het aantal kilometers en de het gemiddelde aantal km/u.

Ter voorbeeld even mijn route van vanochtend

gisteravond was het tijd om aan m'n borst, triceps en schouders te werken. De dumbbell press heb ik voorlopig vervangen door de bench press. Toch maar langzaamaan naar meer barbell oefeningen toewerken...

Bench Press:
3x5x30 (niet lachen, was nog zwaar genoeg voor me)

Dippen assisted:
3x10xstand 9

One arm Triceps extensions:
3x10x5

Triceps Pushdown:
1x10x15
2x10x20

Dumbbell lateral raise:
1x10x5
2x10x7

Dumbbell front raise:
2x10x7
1x8x7

Shrugs:
3x10x18

Wrist curl:
R: 10x10, 8x10 (teveel pijn in polsgewricht, gestopt)
L: 5x10 (idem)
polsen krijgen even een weekje rust

nog een keer bench press
5x30
5x35
3x35

Al met al een lekkere training. Voel vooral m'n schouders erg goed nu :D

Tuurlijk lach ik niet om je eindelijk own ik eens iemand op zijn bench.....

Nee grapje over een paar maanden weken own je mij!!
Nette training trouwens.
Komt er wel xxx

En meteen vanochtend een looptraining van 25 minuten, al zijn dat er 26 geworden :D. Het traject bleek 4.1km te zijn, wat neerkomt op een gemiddelde snelheid van 9.5km/u.

Nette looptraining is het geworden zeg....

Nette looptraining is het geworden zeg....
Dank je. Ik zag er enorm tegenop vanochtend, maar wilde niet verzaken. Toen ik de straat uit was gingen ook nog eens de spoorbomen dicht waardoor ik mijn geplande route niet kon lopen....ik stond op het punt om terug te gaan en te zeggen 'ach, ik liep gisteren, ik loop morgen weer, ik kan wel weer even skippen'...maar nee, stoer zijn :cool: niet opgeven en doorgaan :D

Mooi training, ook lekker lopen. ;)
Apart dat je de tweede set bench press beter deed. In theorie zou die slechter moeten gaan, want je hebt dan je triceps enzo al uitgeput. Dus je kan zeker nog meer. Misschien kan je de volgende keer rustiger opbouwen (=opwarmen), grote kans dat je dan meteen aan het laatste gewicht zit of zelfs hoger.

Mooi training, ook lekker lopen. ;)
Apart dat je de tweede set bench press beter deed. In theorie zou die slechter moeten gaan, want je hebt dan je triceps enzo al uitgeput. Dus je kan zeker nog meer. Misschien kan je de volgende keer rustiger opbouwen (=opwarmen), grote kans dat je dan meteen aan het laatste gewicht zit of zelfs hoger.

Ik denk dat het onwennigheid is. Ik heb de indruk dat ik echt wel meer dan die 35kg kan benchen, maar we doen het weer rustig aan en bouwen het op. Het komt vanzelf wel!

iedereen is licht begonnen,voor je het weet druk je 100kg :)

mmm....ik lees net ergens dat die sluitstukjes ook 2.5kg per stuk zijn, waardoor ik dus 5kg per bench meer deed...

..."voor je het weet"?? Ik zie dat jij er net overheen bent...hoe lang heb je daarover gedaan? Wanneer ben jij begonnen met trainen?

ik train nu zo'n 4jaar,maar pas sinds een half jaar echt serieus, daarvoor teveel aangekloot en periodes gehad dat ik niet trainde, dus ja laat zeggen dat ik bij elkaar zo'n 3jaar heb getraind, ik bankdruk trouwens voorlopig niet veel meer plat, aleen incline omdat mn bovenborst achterloopt :)

change of plans. Gisteravond niet meer naar de sportschool geweest, en vanochtend niet hard gelopen. Gisteren was weer een k*tdag met allemaal rotnieuws enzo. Even een zware dip.

Vanochtend was er speciale ochtend in de sportschool waarbij je je "persoonlijk gezondheidsprofiel" kon laten opmaken. Aangezien ik nog maar pas bezig ben, leek me het wel wat. De statistieken zijn als volgt:

Gewicht: 96.2
Vet %: 18.4
Water %: 53.1
Viscerale vet%: 5
Conditienivo: 5
Bloeddruk: rechterarm: 141/88, linkerarm 153/85
Rusthartslag: 68
Taille: 86cm

Het water% was dus laag. Geen idee waarom, want ik drink zo'n 2 liter water en een liter melk op een dag, maar goed. De bloeddruk is aan de hoge kant, maar vooral de bovendruk, wat wellicht met de stressdag van gisteren nog te maken heeft. Het "conditinivo" vind ik een wat vage term, maar komt neer op "normaal". Zes zou "goed, gespierd" zijn geweest.

Meteen ook thuis even de centimeter erbij gepakt en wat maten opgenomen...en vergeleken met de eerste meting van 4 januari (ben toen begonnen met op de voeding te letten en serieuzer aan de gewichten te hangen):

Bovenarm rechts: van 33cm naar 34.5cm
Bovenarm links: van 32.5cm naar 34.5cm
Borst: van 104.5cm naar 107.5cm

Ik heb nog wel meer maten, maar bijvoorbeeld m'n bovenbenen zijn veel dunner geworden (rechts van 57cm naar 53cm), dus ik vermoed dat door het vele hardlopen en dergelijke daar vooral veel vet is afgegaan, en/of dat de eerste meting niet helemaal goed is gegaan.

Gewicht is met bijna 2 kilo toegenomen, wat m.i. volledig is toe te schrijven aan massa, en verminderd vet.

Al met al ben ik heel tevreden over de afgelopen 3 weken!

Goede training gehad vanmiddag. Ook wat pr's:

Leg press:
6x150
6x160
6x170
6x190
6x200
6x210 (PR)

Standing calf raise
6x75
6x80
6x85
6x95
6x100 (pr)
6x105 (PR)

Lunge
valt niet mee om de barbell op je nek te krijgen als er geen squatrack staat...
6x6x35 (PR)

en zweten dat ik tijdens het lungen deed!!!

Good Morning
zelfde probleem met op je nek krijgen...
6x6x35 (PR)

Machine ab crunch
1x6x40
1x6x45
2x6x50
2x6x55

Chinnen (assisted)
6x6xstand 11

Biceps dumbbell curl
1x10x10
3x6x12
1x5x12
1x6x12

ze gingen sluiten om 15:00, dus was er geen tijd meer voor de vertical row (helaas), maar goed. Wel een heel tevreden gevoel. Ik begin in te zien dat ik iets meer rust moet nemen dan ik oorspronkelijk dacht. Het was nu even een paar dagen geleden dat ik benen, rug en biceps had gedaan en voelde heel veel meer power. Die leg press en calf raise hadden nog wel zwaarder gekund.

Morgenochtend looptraining (4x6 minuten met 1 minuut wandelen tussendoor), morgenavond borst, triceps en shouders.

Terug
Naar boven