MuscleMeat

zjoekee's log

• Topic Starter Topic Starter
Bah. Wat een slechte looptraining was dat. Het had 4x6 minuten met 2 minuten wandelen tussendoor moeten worden. De eerste twee sets van 6 minuten gingen nog, maar toen ik tegen de wind in terug moest, ging het helemaal fout. 4.5 minuut hield ik het vol en had een hartslag van boven de 170. Na twee minuten rust was ik nog kapot, na 5 minuten ook...heb drie keer een poging ondernomen om weer hard te lopen, maar het ging echt niet meer. Ik was benauwd, en binnen 20 seconden rennen zat m'n hartslag boven de 150.

Misschien heeft het nog te maken met de behoorlijk intensieve benentraining van gisteren...het voelt niet goed in ieder geval!:(

neem je ook wel eens rust ouwe....???

De afgelopen week juist regelmatig. Dinsdag en Vrijdag niks gedaan...

ik heb zelf ook hardgelopen en weet uit ervaring dat KT en hardlopen elkaar in de weg zitten.
na KT hebben je benen zeker na je 30e minimaal 72 uur herstel nodig.
als je echt door wil gaan met lopen is 1 keer KT op benen in de week genoeg.
beter is lopen en indoor-fietsen te combineren voor kracht/conditie.
als je met KT op benen door wil gaan zou ik gewoon minder hard gaan lopen en er meer een herstelloopje van maken.

Ja, ik kom er nu door eigen ervaring achter wat er mis is met mijn schema. Precies waar jij me al voor waarschuwde. Heel goed dat jij al wist dat dit niet ging werken, en blij dat ik het nu zelf ervaar.

Veel teveel oefeningen, en zoveel spiergroepen in elke workout dat m'n benen 3x per week aan de beurt zijn en het lopen eronder lijdt.

Na vandaag ben ik een week op pad voor m'n werk en dus niet in de sportschool te vinden. Geeft me mooi de tijd om 's avonds wat lichte hotelkamer-oefeningen te doen en een beter schema op te stellen.

Het is inderdaad een wankel evenwicht en iets dat elkaar tegenspreekt, duur en kracht combineren.
Het is heel individueel, maar inderdaad wat obikoe ook zegt.. helaas, na je 30e wordt over het algemeen je hersteltijd wel langer. Loop daar ook tegenaan, verdeel het jaar nu ook in seizoenen. Nu relatief weinig fietsen en zelden tot het gaatje gaan. Maar wel op zondag benen training, opbouwend.
Zodra het buiten allemaal leuker wordt, wordt het zondag's weer fietsen en verplaats ik benen training naar een dag in de week, maar alleen maar op onderhoud. Als dat ook te gek wordt, gooi ik er eerst BodyPump uit. En zekerals het weekenden fietsen wordt, dan ook de benen training.
Prijs is wel dat je in de herfst een stuk lager begint met benen en weer lang aan het opbouwen bent. Maar jah.. dan moet je ook beide dingen niet willen combineren.

Zit ook wel wat in, en ik heb me intussen ook aardig ingelezen....iedereen zegt dat het niet iets is dat goed samen gaat. Het is niet dat ik eigenwijs wil zijn, het is eerder dat ik primair m'n algehele conditie wil verbeteren. Daarbij had ik me ten doel gesteld om de 4 mijl van Groningen te gaan lopen, meer als een soort "examen" voor mezelf, zodat ik tegen mezelf kon zeggen: "als je maar wilt, dan kun je het".
Totaal los hiervan staat dat ik wil proberen m'n lijf er wat beter uit te laten zien. Niet dat het ondergeschikt is aan het eerste doel, zeker niet. Daarom ga ik dus ook m'n schema alweer omgooien, zodat het wat beter te combineren zal zijn.

nou, die zondagavond is niks meer geworden. Moest de volgende dag weg, op "zakenreis", dus wilde gewoon lekker gezellig met m'n meissie zijn.

Ik snap nu ook wel dat die laatste looptraining niet wilde. Ik was gewoon stijf in m'n hamstrings zonder dat ik het echt doorhad. Zondag begon die stijfheid spierpijn te worden, en maandag liep ik met stijve, pijnlijke benen rond. Geen gezicht...ik leek echt wel een ouwe vent!

Maar goed, die spierpijn is weer weg, en hoewel ik nu niet thuis ben, laat ik de trainingen niet zitten. Maandagavond en gisteravond zat het er niet echt in (eten met collega's en kennissen), maar vanochtend vroeg uit de veren om 2.6km hard te lopen. Ging niet echt hard (deed er een kwartier over), maar het was een fijn gevoel om weer zo te kunnen lopen zonder half dood te gaan.

Als alles volgens plan verloopt, ga ik vanavond hier ook even naar een gym. Ik zal wel laten weten of het gelukt is :D

waar ben je dan...?

Ah, spierpijn.. ja die kan inderdaad nog stiekem om de hoek liggen loeren terwijl jij het nog niet door hebt.

Goed te horen dat het nu al weer beter gaat.
Heb een fijne trip.

Zit ook wel wat in, en ik heb me intussen ook aardig ingelezen....iedereen zegt dat het niet iets is dat goed samen gaat. Het is niet dat ik eigenwijs wil zijn, het is eerder dat ik primair m'n algehele conditie wil verbeteren. Daarbij had ik me ten doel gesteld om de 4 mijl van Groningen te gaan lopen, meer als een soort "examen" voor mezelf, zodat ik tegen mezelf kon zeggen: "als je maar wilt, dan kun je het".
Totaal los hiervan staat dat ik wil proberen m'n lijf er wat beter uit te laten zien. Niet dat het ondergeschikt is aan het eerste doel, zeker niet. Daarom ga ik dus ook m'n schema alweer omgooien, zodat het wat beter te combineren zal zijn.

Ja goed plan succes er mee!

Einde van de rust...

De week die ik weg was heb ik het rustig aan gedaan. Er was ook eigenlijk weinig tijd. Veel met kennissen en collega's opgetrokken, en tijd om naar de gym te gaan was er niet.

In totaal twee keer 's ochtends even hard gelopen (tweede keer 22 minuten).

Maar ik ben alweer een halve week thuis, en ben nog steeds niet weer naar de gym geweest, maar straks is het dan eindelijk zover! Benendag. Jawel, ik heb m'n schema helemaal omgegooid.

Een keer per week (woensdag) is het benendag, en op zaterdag, zondag en dinsdagochtend zijn m'n benen dan waarschijnlijk goed genoeg hersteld om te kunnen hardlopen. Dinsdags moet ik altijd naar kantoor in Amsterdam en kan dan toch niet naar de gym toe (voordat ik thuis ben is ie alweer dicht).

Voor de rest gewoon iedere dag een of een paar spiergroepen. Donderdag armen, vrijdag schouders, zaterdag rust, zondag rug, maandag borst en dinsdag weer rust.

Eens zien hoe dat bevalt...

Nou, ik kan wel voelen dat ik even weg ben geweest. Alles voelde een stuk zwaarder dan eerst. Evengoed twee kleine prretjes...

Leg Press
8x130
8x150
8x170
8x180
8x190

Standing Calf Raise
8x90
8x95
8x100
8x105
8x110 (PR)

Barbell Lunge
8x20
8x27.5
8x27.5
8x27.5
8x27.5

Good Morning
8x27.5
8x27.5
8x27.5
8x30
8x30

Machine Abdominal Crunch
8x40
8x45
8x50
8x55
8x60 (PR)

Rotary Torso
8x30
8x35
8x35
8x35
8x35

Morgen zijn de armen aan de beurt

Dat was een heerlijke workout. Wel een beetje vreemd gegaan:

Alternate dumbbell curl:
8x12
8x12
8x14
4x14
5x14

(EZ) Barbell curl
8x30
7x30
5x30
5x30
8x30 (met wat gegrom bij de laatste drie :D)

Reverse wrist curl
ehmm...eerst met 20kg...komt geen beweging in...dan met 15kg...geen centimeter beweging...ok...geen kracht in m'n onderarmen dus :( ... dan maar met een lege stang
8x10
8x10
8x10
5x10 (zelfs geen 8 reps???)
6x10 (krijg nou t**ten)

Barbell reverse curl
5x20
6x20
6x20
5x20
5x20

Dumbbell one arm triceps extension
8x5
8x5
8x5
8x5
8x5

Triceps pushdown
8x15
8x20
8x20
8x20
0x25 (nog steeds geen 25 dus...)
8x20

Bench dips
5xbw
3xbw
2xbw (geen armen meer over)

Tja...die reverse wrist curl was echt wel met het schaamrood op de kaken...maar ja..het is niet anders...volgende keer eens met 1kg aan elke kant proberen :o

Laatst bewerkt:
0 ??????????
wat weegt die stang dan..?

pfff...niet veel....ik reken bij die barbell geen gewicht. Volgens mij zit dat onder de 2.5kg...maar eerlijk gezegd weet ik het niet. Wat weegt zo'n ding normaal dan?

Anders moet ik dat gewicht nog bij de barbell oefeningen optellen....

een barbell is 10 of 20 KG .
ligt aan het type stang.

Een oly stang is 20kg toch? Dit was een gewone...weegt dat ding 10kg??? voelt niet zo. Ik zal vanavond even een schijf en een stang vergelijken...dan zou ik het wel moeten voelen.
Hmmm...als het inderdaad 10kg is, dan kan ik bij alle barbell oefeningen 10kg optellen :D

Je legpress gaat wel lekker.
Ik zag dat je goodmornings doet :thumb:
Als je goodmornings kan doen zou je kunnen
beginnen met deadliften.

Terug
Naar boven