XXL Nutrition

Stelling Zoek een snel te verteren maaltijd als pre-workout maaltijd?

DiscoBitch

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
87kg
Vetpercentage
21%
alles in de mixer en drinken maar.

4d6d9f0f352709d2468d7f7f65303f87_zps341ff63e.jpg

Doel :

zoek een ochtendmaaltijd, die snel verteert. Die me voldoende energie geeft om de workout ook goed te doen want alleen op een pre workout .... geloof ik niet zo in.

wordt wakker rond 7:30 en train rond 9:00 s' morgens

als ik S.A.W. neem i.e. een pre workout neem, die echt wel aanslaat dan moet ik dat op een nuchtere maag doen. zo'n 2 uur of 3 uur na het eten.
Dan heeft dat een ongelofelijk effect en wordt dat een workout om u tegen te zeggen.
dit heb ik per ongeluk ontdekt door in de namiddag een paar keer te trainen (een paar uur na het middageten)

Kennen jullie ochtendmaaltijden, die vlug te verteren zijn!

Waarom zou je snel te verteren willen? Gewoon een kwalitatief goede maaltijd waarmee je voldoende energie hebt om optimaal te trainen, maar te weinig (en ver genoeg van tevoren) om er last van te krijgen tijdens het trainen.

• Topic Starter Topic Starter
alles draait rond de preworkout

als die op nuchtere maag wordt genomen, knalt mijn workout

ik heb dit als ochtendeten genomen en we zien straks wel of dit snel verteert

Er is geen ontbijt dat gelijk beschikbaar is als energiebron. Dat proces is vrij ingewikkeld en duurt wel even. Je zult grotendeels toch je spierglycogeen aanspreken. Mijn advies: Eet gewoon iets lichts wat niet in de weg zit bij je workout, maar wat wel je honger gevoel wegneemt.

Trainen op volle maag wordt op dit forum toch vaak overrated..

Idd. Wat snel opgenomen wordt geeft niet lang energie. Juist als je gelijk in de ochtend traint dan speelt de laatste maaltijd van de avond daarvoor zelfs mee. Maar zelf weten, in mijn ogen kan het een stuk beter

bedankt voor de feedback

heb de training achter de rug

was niet zo'n supertraining maar slecht was het ook niet
heb wel nog extra green tea gedronken

mijn mengsel was nogal redelijk dik daarom volgende keer het dubbel aantal melk erin

de preworkout was voelbaar maar ben overtuigd dat het beter kan

dus herstel ik mijn vraag
welke ochtendmaaltijd gaat snel(ler) te verteren zijn?
Kan je concreet iets opsommen?

alles in de mixer en drinken maar.

4d6d9f0f352709d2468d7f7f65303f87_zps341ff63e.jpg

Doel :

zoek een ochtendmaaltijd, die snel verteert. Die me voldoende energie geeft om de workout ook goed te doen want alleen op een pre workout .... geloof ik niet zo in.

wordt wakker rond 7:30 en train rond 9:00 s' morgens

als ik S.A.W. neem i.e. een pre workout neem, die echt wel aanslaat dan moet ik dat op een nuchtere maag doen. zo'n 2 uur of 3 uur na het eten.
Dan heeft dat een ongelofelijk effect en wordt dat een workout om u tegen te zeggen.
dit heb ik per ongeluk ontdekt door in de namiddag een paar keer te trainen (een paar uur na het middageten)

Kennen jullie ochtendmaaltijden, die vlug te verteren zijn!

Hoe groot is 1 portie?

Want 2 porties cottage cheese is voor mij 2 bakken kwark van 500 gram. Is niet bepaald vlug verteerd.

ik eet 200 gr cottage cheese
is een potje uit delhaize.

Je zoekt een ontbijt voor het trainen, en traint pas tegen 4 uur ofzo? Ik bet het kwijt.

Eet zon anderhalf uur van tevoren gewoon een volwaardige maaltijd met koolhydraten, eiwit en een beetje vet. Niet teveel, maar genoeg om energie te hebben. Teveel gaat al snel in de weg zitten met een zware training. Het voegt niets toe als je het er weer uitgooit

Whey + water. ( + kop koffie )

Train ik meestal op en gaat lekker. Eventueel banaan erbij in de blender, of een schep brinta/havermout.

thanks robbertk
eens testen

ok getest
leg training gedaan vandaag
eerste melk en hydrolisaat met wat brinta
tijdens training wat lichthoofdig of zoiets

dus energiebar van QNT 3H gegeten en twas weer ok

dus dat was te weinig om er voor te gaan.
ook nu geen wow training met mijn saw en dit als ontbijt

i keep experimenting

Ik denk dat je er véél te veel aandacht aan schenkt. Dat ga je ineens allemaal verschillen opmerken waar je anders gewoon doorheen traint. Het maakt echt niet zozeer uit wat je eet vlak voor de training, aangezien je het toch niet tijdens de training al als energiebron gaat gebruiken. Eet gewoon wat je normaal zou eten, een gezonde maaltijd, maar niet teveel want trainen op een volle maag is niet chill

welke app is dat?

Terug
Naar boven