AndroidHealthClinic

Stelling Zonnepanelen of niet

Hoe meer zonnepanelen in je buurt hoe minder je opbrengst. vaak gaat je omvormer uit als er een piek is, zoals met mooi weer vaak tussen 11-16u als zondag. Dat is ook het moment dat de stroom bij ANWB en Frank Energie gratis is, of zelfs onder de 0,00ct
Ik heb een micro-omvormer per paneel kan dat dan ook gebeuren? In een heel jaar heb ik geen enkele storing gehad en een kwart tot een derde van de huizen in mijn wijk (nieuwbouw) heeft zonnepanelen.

Ik heb een micro-omvormer per paneel kan dat dan ook gebeuren? In een heel jaar heb ik geen enkele storing gehad en een kwart tot een derde van de huizen in mijn wijk (nieuwbouw) heeft zonnepanelen.
Als de spanning te hoog wordt (253volt) op het netwerk gaan omvormers uit.

Met het oog op waterstof is het toch een kwestie van tijd voordat je het kan opslaan? Groene energie is echt geen tijdelijk verhaal
Waterstof is echt pas zinvol als je niets anders met de energie aankunt. Het rendement is gewoon erg laag en alleen in beperkte specifieke toepassingen de beste keuze.

Screenshot 2023-06-27 at 17.31.29.png

Die zon mag van mij best aanhouden :o Dit was juni vorig jaar - het is nu wat meer, niet thuis zijn telt lekker aan qua reserves.

Waterstof is echt pas zinvol als je niets anders met de energie aankunt. Het rendement is gewoon erg laag en alleen in beperkte specifieke toepassingen de beste keuze.
Ja, nu. Maar in de toekomst?
Er wordt nu zo vol op ingezet, ik kan mij niet voorstellen dat het straks niet een grote rol gaat spelen.

Er wordt nu zo vol op ingezet, ik kan mij niet voorstellen dat het straks niet een grote rol gaat spelen.
Veel verbetering hoeven we niet te verwachten wat het productieproces betreft, maar als we steeds meer momenten een overschot aan stroom is dan zou het wel iets kunnen worden. Al verwacht is meer van nieuwe accutechnieken.

Veel verbetering hoeven we niet te verwachten wat het productieproces betreft, maar als we steeds meer momenten een overschot aan stroom is dan zou het wel iets kunnen worden. Al verwacht is meer van nieuwe accutechnieken.
Wat bedoel je? :)

Als je er als ondernemer subsidie en investeerders voor kan krijgen ga je er iets mee doen, ongeacht of het toekomst heeft.

Tevens bestaat de kans dat de minder goede techniek het toch wordt, wie kent laserdisc?

t bedoel je? :)
Het oplaan van opgewekte energie, zelf of collectief?

Ja, zie mijn vorige bericht. Adhv worden ook tarieven voorspeld van ANWB en Frank Energie
Ook op de momenten dat de tarieven negatief waren heb ik geen problemen ondervonden, zou dat per wijk kunnen verschillen en zou ik zo iets heel makkelijk zelf kunnen meten met een goede multimeter. Dus op een moment dat de prijzen negatief zijn het voltage meten en indien dit ruim onder de 253V blijft zit je voorlopig goed.

in 2021 en 22 klapte hij er nog weleens uit inderdaad, dit jaar nog niet 1x gebeurd. En er zijn eerder meer panelen bij gekomen in de wijk dan minder (wordt nog steeds gebouwd). Wel heeft het trafo huisje al eens in de fik gestaan, dat was vorig jaar zomer. Zou een aanpassing in datzelfde huisje ervoor kunnen zorgen dat de boel stabieler blijft en bij de consument dus niet meer klapt in de meterkast?

Het oplaan van opgewekte energie, zelf of collectief?
Een beetje zoals ze vroeger in Frankrijk geprobeerd hebben om een compressor aan de man te brengen op thuis aardgas te comprimeren waarmee je je auto die op autogas kon rijden kon aftanken.

Een beetje zoals ze vroeger in Frankrijk geprobeerd hebben om een compressor aan de man te brengen op thuis aardgas te comprimeren waarmee je je auto die op autogas kon rijden kon aftanken.
Wil je dan de stroom die je niet kan terugleveren opslaan, of om laten zetten in waterstof?

Een solid state accu, of Fe-ion, maar ook warmte opslag in zand lijken mij technieken die op grote schaal meer kans van slagen hebben dan waterstof. Waterstof heeft denk ik alleen toekomst voor toepassingen zoals aggregaten als die om welke reden dan ook niet op diesel mogen draaien of vrachtwagens omdat het lage rendement dan iets minder zwaar weegt omdat het alternatief (zware accu's) voor de laadcapaciteit negatief beïnvloed en de actieradius ook van groot belang zijn.

Ook op de momenten dat de tarieven negatief waren heb ik geen problemen ondervonden, zou dat per wijk kunnen verschillen en zou ik zo iets heel makkelijk zelf kunnen meten met een goede multimeter. Dus op een moment dat de prijzen negatief zijn het voltage meten en indien dit ruim onder de 253V blijft zit je voorlopig goed.
Je kunt gewoon je Fase uitlezen

Terug
Naar boven