AndroidHealthClinic

Stelling Zou jij voor altijd willen leven ?

één leven volstaat voor mij en elke leeftijd zal wel z'n charmes en mindere kantjes hebben, zolang ik op latere leeftijd maar niet in pijn hoef af te takelen.
zo fantastisch is leven nu ook weer niet, gewoon proberen het beste te maken van elke dag is soms al moeilijk genoeg. vind het enkel jammer dat ik voor bepaalde hobby's geen apart leven heb wegens te tijdrovend.

Ik denk nog steeds JA! Zal echt mooi worden. Elke 30 jaar van beroep veranderen, ga net als the pretender worden. Daarnaast ben ik voor een ding bang, wat als je levenslang in de most dangerous prisons vast komt te zitten. Vooraltijd lockedup!!

Echt niet, alles is juist waardevoller doordat het eindig is.

Lees 'Het leven uit een dag' eens ;)

Neen, De zinervaring van de mens is onlosmakelijk verbonden met de menselijke eindigheid als horizon van ons bestaan. Moest men voor eeuwig kunnen leven zal men verteren in lethargie, onverschilligheid.

grote woorden, maar kan je niet gewoon zelf deadlines opstellen waartegen je bepaalde dingen moet afhebben? eenmaal die klaar zijn richt je je weer op een nieuwe levensopgave, to infinity and beyond !!!

Als ik de enige zou zijn met oneindig leven; nee. Elk famlielid om je heen zal sterven, je eigen kinderen, kleinkinderen, maar ook al je vrienden (die overigens normaal de 30 zullen passeren) En dan weer opnieuw? I dont think so.

Beetje onvolledig gedefinieerde vraagstelling.

1. Het eeuwige leven als in onmogelijk sterven whatever happens?
> Lijkt me de grootste straf denkbaar. Het 'uitsterven van de mensheid' is totaal niet het probleem. Het tot in de oneindigheid moeten rondzwerven/zweven is het probleem.
De huidige wetenschap ziet ons universum als een uitdijend geheel wat niet tot collapse zal komen (zoals andere mogelijke universa). Uiteindelijk zal de aarde er niet meer zijn en zou je ronddrijven in een steeds groter wordende donkere massa tot in de oneindigheid.

Dit is de ware hel..., een grotere kan ik niet bedenken. De oneindige gevangenis van het bestaan.

2. Eeuwig leven maar zelf de keuze hebben er een eind aan te maken.
Prima, als ik er genoeg van heb is het over. Ik heb zelf de keuze.

^^Dit dus

grote woorden, maar kan je niet gewoon zelf deadlines opstellen waartegen je bepaalde dingen moet afhebben? eenmaal die klaar zijn richt je je weer op een nieuwe levensopgave, to infinity and beyond !!!

De mensheid wordt vooral gedreven door deadlines die hun opgelegd worden. Dit kan men ruim interpreteren. Deadlines worden opgelegd door zowel andere mensen, omstandigheden, maar ook door fysieke of cognitieve capaciteiten die met de jaren afnemen. Het zelf opleggen van deadlines als je oneindig zou kunnen leven zal niet zo gemakkelijk zijn vermits allerlei beperkingen wegvallen. Dit is mijn persoonlijke mening trouwens, want wie weet hoe men zich werkelijk zou gedragen in zulke situatie.

Moest men trouwens voor altijd kunnen leven zou niet veel belangrijk meer zijn. Al wat we kunnen doen kan opnieuw gedaan worden, teniet gedaan worden. De charme van het leven bestaat uit het element van falen dat vooraf gaat aan het succes. Pas door de moeite die het kost om iets te verlangen, te overwinnen of bezitten, verkrijgt hetgeen men wilt zijn bijzondere betekenis. Oneindigheid des levens zal die moeite, het falen minimaliseren omdat men het toch kan blijven doen.

Als ik de enige zou zijn met oneindig leven; nee. Elk famlielid om je heen zal sterven, je eigen kinderen, kleinkinderen, maar ook al je vrienden (die overigens normaal de 30 zullen passeren) En dan weer opnieuw? I dont think so.

Eerder andersom. Hoe saai moet het niet zijn om oneindig voort te leven met dezelfde mensen. Mensen scheiden na 10 jaar, wat zou jij voor de rest van je leven bij dezelfde willen/kunnen blijven. Moest ik als enige oneindig leven kan je tenminste zeggen dat je haar xxxxxovergrootmoeder een beurt hebt gegeven.

Laatst bewerkt:
Ik zou liever gewoon dood willen gaan. De mens is een destructief ras , het verdoet alles imo.

Lijkt me wel wat, zou alleen wel de optie willen hebben om uit the checken waneer ik de behoefte zou hebben.

ja, maar niet oud worden en ook er een einde aan kunnen maken wanneer ik wil en terug komen wanneer ik wil

Hoewel ik maar al te snel zou neigen naar een ja, lijkt het me onwerkelijk met onze huidige vorm van bewustzijn en levenstijl van de moderne mens. Wanneer je het gehele aspect van tijd wegneemt, wordt er ook een groot deel van het beleven weggenomen.

dit haalt de enige zekerheid wat je hebt in het leven weg, nee dus

voor eeuwig leven? denk je eens in hoeveel massa we kunnen gainen zonder gebonden te zijn aan een biologische klok:D

Als ik er een einde aan kan maken wanneer ik dat wil wel ja, anders niet. Want zoals Nietzsche zegt: "De gedachte aan zelfmoord is een doeltreffend troostmiddel, je komt er menige slechte nacht mee door!".

Laatst bewerkt:
voor eeuwig leven? denk je eens in hoeveel massa we kunnen gainen zonder gebonden te zijn aan een biologische klok:D
Na een bepaalde tijd gaan je gains zo miniem zijn dat je ze niet eens met het blote oog kan zien.:(

Want zoals Nietzsche zegt: "De gedachte aan zelfmoord is een doeltreffend troostmiddel, je komt er menige slechte nacht mee door!".
Ben je daar weer met je nietsnut.

Ja zeker, waarom niet

dood = dood...

Terug
Naar boven