MuscleMeat

Stelling Zou jij voor altijd willen leven ?

Hmm not really. 70-75 is mooi leeftijd om te sterven :)

ja, tot ik sterf.

stel je voor hoeveel gains je kan maken als je alsmaar rond de 30 blijft.. Of moest je nou perse het zelfde blijven?

Ik zou er wel voor tekenen,maar ik denk niet dat het leuk is om iedereen die je kent te zien sterven terwijl je er zelf nog goddelijk bijloopt.

Hahaha, je zou dan maar levenslang vastzitten :p

Foreveralone.jpg

onsterfelijkheid maakt uitstellen wel erg makkelijk
Mijn huiswerk maken? Sirieus bezig met school?
dat kan altijd nog wel!

Ik ben me de laatste tijd aan het inlezen in transhumanisme en de wetenschappelijke mogelijkheden daaromtrent in de toekomst. De dood is wat mij betreft niets anders dan een natuurlijk design probleem dat voortkomt uit de evolutie en moet helemaal niet gezien worden als een logische uitweg. Het universum is groot genoeg om zo goed als eeuwig te leven en de kans is groot dat de mens ooit eeuwig, of toch erg lang, zal kunnen leven. Waarschijnlijk niet in het lichaam dat we gekregen hebben, maar zeker wel in een andere vorm.

De dood als iets moois zien is een waanbeeld dat gewoonlijk aansluit bij religieuze dogma's waar geen enkel bewijs bestaat dat er een leven na de dood is. Iedereen mag zelf kiezen voor de dood, maar niemand zou zich daarbij moeten neerleggen.

Het is helaas door figuren die sterven als een mooi deel van het leven zien dat we honderden jaren van wetenschappelijke evolutie hebben gemist en nu wat dat betreft nog weinig bereikt hebben.

Een eerste stap in de richting van eeuwig leven zie ik in de mogelijkheid om het brein met alle ervaringen, gedachten, kennis, en zelfbewustzijn los te koppelen van het fysieke lichaam, en op te slaan in data. Een mens zou zo een 'backup' van zijn hele 'ik' kunnen bewaren (in high security omgeving) en na de dood verder kunnen leven in bijv. een virtuele wereld of zelfs een kunstmatig lichaam.

Je vergeet dat de dood een belangrijke functie heeft in elk natuurlijk ecosysteem. Ik ben zelf net zo tegen religisch als jou kan ik uit andere topics opmaken,maar dit vind ik toch wel erg ver gaan.

Je vergeet dat de dood een belangrijke functie heeft in elk natuurlijk ecosysteem. Ik ben zelf net zo tegen religisch als jou kan ik uit andere topics opmaken,maar dit vind ik toch wel erg ver gaan.
Leg uit? De natuur heeft de mens niet nodig en dus ook niet de dood van die mens.

De technologische en ruimtelijke grenzen zijn het probleem, maar dat is slechts een kwestie van tijd.

Ben het deels eens met de uitspraak dat het leven meer waarde krijgt doordat het eindig is, maar dat wil niet zeggen dat het dan plots 'waardeloos' is als het langer duurt of niet eindig is.

deze lees ik morgen even want ik val nu dood van de slaap

na 10.000 jaar wendler ben je wel epic sterk natuurlijk :D

Zoals het nu gaat zeg ik jah.

Vind het best, maar niet met het uiterlijk van een bejaard mens. Ik wil voor eeuwig 20 jaar blijven.

Gewoon 7 dragonballs vinden, no problemo!

Binnen tientallen jaren is dat mogelijk, hoe ongelofelijk het klinkt... Wetenschappers hebben reeds het gen gevonden dat voor het eeuwige leven kan zorgen (ben de naam even kwijt). Het Bevind zich op het uiteinde van je DNA-gen en staat in voor de celdeling. Men heeft dit gen al kunnen isoleren en ervoor zorgen dat het zich oneindig maal voorplanten... Helaas konden ze dit enkel nog maar onder de microscoop doen in het menselijk lichaam is het nog niet mogelijk, maar binnen een paar tientalle jaren zeker wel. Enige minpunt is dat dit gen ook kanker veroorzaakt als het met bepaalde andere stoffen in aanraking komt, daarom krijgen sommigen onder ons ook de verschrikkelijke ziekte...

Laatst bewerkt:
Binnen tientallen jaren is dat mogelijk, hoe ongelofelijk het klinkt... Wetenschappers hebben reeds het gen gevonden dat voor het eeuwige leven kan zorgen (ben de naam even kwijt). Het Bevind zich op het uiteinde van je DNA-gen en staat in voor de celdeling. Men heeft dit gen al kunnen isoleren en ervoor zorgen dat het zich oneindig maal voorplanten... Helaas konden ze dit enkel nog maar onder de microscoop doen in het menselijk lichaam is het nog niet mogelijk, maar binnen een paar tientalle jaren zeker wel. Enige minpunt is dat it gen ook kanker veroorzaakt als het met bepaalde anere stoffen in aanraking komt, daarom krijgen sommigen onder ons ook de verschrikkelijke ziekte...

Was het ook niet zo dat, m.b.v. nano technologie, je "onsterfelijk" zou kunnen zijn? Het zou het afgestorven weefsel weer opbouwen. Ergens gelezen dat een gerespecteerd dokter dat had gezegd.

Was het ook niet zo dat, m.b.v. nano technologie, je "onsterfelijk" zou kunnen zijn? Het zou het afgestorven weefsel weer opbouwen. Ergens gelezen dat een gerespecteerd dokter dat had gezegd.

inderdaad, wetenschap staat al enorm ver... Zo zijn ze bijvoorbeeld ook bezig aan een "printer" die organen en dergelijke zal kunnen printen. Iemand heeft bvb een nieuwe nier nodig en daar bestaan enorme wachtlijsten voor, omdit op te lossen werken ze nu een die printer die dan werkelijk een levensecht orgaan zal 'printen' wat in het menselijk lichaam kan gestopt worden...

ziede zot?

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

Zonder de dood zou er geen "leven" zijn.

ziede zot?

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

Zonder de dood zou er geen "leven" zijn.

neen ik ben niet zot, is de realiteit. Waarom zou er zonder de dood geen leven zijn?

als ik jong blijf , genoeg geld heb, en gans de wereld kan verkennen, onnoemelijk veel mensen kan leren kennen (lees: onnoemelijk veel p*ssy krijg).. waarom dan niet?

hopelijk krijgen mn vrienden, familie, geliefden dan ook eeuwig leven,anders teveel verdriet..

Terug
Naar boven