MuscleMeat

Zout in brood

[Link niet meer beschikbaar]

Mocht je het nu nog niet geloven koop je maar een digitale weegschaal en ga je lekker een pak melk wegen ;)

En wat betreft de voeding.. het gaat om de calorie in / calorie out verhouding. Als jij dagelijks 2000 kilocalorieën nodig hebt en je haalt die allemaal uit junkfood en suikers zullen deze gewoon gebruikt worden voor energie. Waarom zou je lichaam iets opslaan als het de energie nodig heeft??

Stel dat je de hele dag niks eet, en 's avonds de koolhydraten die je die dag verbruikt had in de vorm van suikers naar binnen werkt, dan worden die gebruikt om je reserves aan te vullen die je overdag verbruikt hebt.

Geloof me nou maar, want ik ga hier geen discussie over beginnen ;)

Alles wat je nodig hebt zal verbruikt worden, het overschot word opgeslagen.. whatever it may be.

Let wel, het ging niet over aankomen/afvallen, het ging over stijging van vetpercentage. Volgens jou maakt het dus totaal niet uit of je snelle/langzame carbs neemt, clean eet etc. ???

En mbt je andere opmerking: gast ben je nou echt te dom om te schijten??? Alsof melk en water de enige stoffen op deze ****in aarde zijn!! Heb je nog nooit van dichtheid van een stof gehoord, de relatie tussen volume en gewicht? Ben je nou echt te stom om te beseffen dat één kubieke decimeter water niet hetzelfde gewicht heeft als bijvb 1 kubieke decimeter ijzer? Als dit bij alle stoffen hetzelfde zou zijn, zouden alle stoffen toch precies dezelfde dichtheid hebben, waarmee de relevantie van het begrip dichtheid uberhaupt wegvalt?! Godmiljaar hé, ga eens een stoomcursus algemene ontwikkeling volgen! Niks tegen mbo-ers hoor, maar wel als ze wijs gaan doen!

Hoe kan je vetpercentage stijgen zonder dat je aankomt ?

dat is correct.

dat zeg ik niet perse, maar als jij traint en boven onderhoud eet, bijvb 500 kcal, dan gaat je BF met een uitgebalanceerde e/k/v verhouding etc toch minder snel omhoog dan wanneer je letterlijk al je calorien uit suikers haalt???
ook al stijgt je totale gewicht misschien evenveel, als jij alleen suikers eet zal dit toch eerder uit vet dan uit spieren bestaan en vice versa?

niet vervelend bedoeld hoor, maar als je dit weerlegt, leg mij dan eens het belang van een voedingsschema uit

Laatst bewerkt:
dat zeg ik niet perse, maar als jij traint en boven onderhoud eet, bijvb 500 kcal, dan gaat je BF met een uitgebalanceerde e/k/v verhouding etc toch minder snel omhoog dan wanneer je letterlijk al je calorien uit suikers haalt???
ook al stijgt je totale gewicht misschien evenveel, als jij alleen suikers eet zal dit toch eerder uit vet dan uit spieren bestaan en vice versa?

Loop het nu niet te ridiculiseren. AL je calorieën is enorme bullshit en dat weet je zelf ook wel. Maar het verschil tussen de ene KH vorm en de andere is verwaarloosbaar.. Als je twee schema's met dezelfde macro's maakt zal het resultaat hetzelfde zijn of de koolhydraten nu uit suiker of pizza of havermout komen. Maar niemand eet alleen suiker, dus het is altijd maar een gedeelte.

En trouwens, weet je wel hoe moeilijk het is om koolhydraten om te zetten in vet.

niet vervelend bedoeld hoor, maar als je dit weerlegt, leg mij dan eens het belang van een voedingsschema uit

HET grote belang van een voedingsschema is precisie en consistentie.

Brood is redelijk zout, daar komt nog eens bovenop dat het meestal wordt belegd met boterhamvlees, wat heel veel zout bevat. Te veel natrium is zeker gelinkt aan hoge bloeddruk, niet iedereen is er gevoelig voor en het kan ook zijn dat je er nu geen last van hebt, maar over een paar jaar misschien wel.

Paar sneetjes per dag zal geen zoden aan de dijk zetten, maar als je het als een hoofdbestanddeel van je bulk gaat gebruiken heb je al vlug teveel natrium binnen op een dag. Als je dit wil voorkomen kun je beter rijst/vlees gerechten maken.

Brood is redelijk zout, daar komt nog eens bovenop dat het meestal wordt belegd met boterhamvlees, wat heel veel zout bevat. Te veel natrium is zeker gelinkt aan hoge bloeddruk, niet iedereen is er gevoelig voor en het kan ook zijn dat je er nu geen last van hebt, maar over een paar jaar misschien wel.

Paar sneetjes per dag zal geen zoden aan de dijk zetten, maar als je het als een hoofdbestanddeel van je bulk gaat gebruiken heb je al vlug teveel natrium binnen op een dag. Als je dit wil voorkomen kun je beter rijst/vlees gerechten maken.

moet je er wel geen zout bij doen he :)

lekker alles zoutloos bereiden....

PS: http://chemo.net/sodium-.htm

Let wel, het ging niet over aankomen/afvallen, het ging over stijging van vetpercentage. Volgens jou maakt het dus totaal niet uit of je snelle/langzame carbs neemt, clean eet etc. ???

Ik wel, maar wat ik vind maakt het lichaam nog niet anders werken.

En mbt je andere opmerking: gast ben je nou echt te dom om te schijten??? Alsof melk en water de enige stoffen op deze ****in aarde zijn!! Heb je nog nooit van dichtheid van een stof gehoord, de relatie tussen volume en gewicht? Ben je nou echt te stom om te beseffen dat één kubieke decimeter water niet hetzelfde gewicht heeft als bijvb 1 kubieke decimeter ijzer? Als dit bij alle stoffen hetzelfde zou zijn, zouden alle stoffen toch precies dezelfde dichtheid hebben, waarmee de relevantie van het begrip dichtheid uberhaupt wegvalt?! Godmiljaar hé, ga eens een stoomcursus algemene ontwikkeling volgen! Niks tegen mbo-ers hoor, maar wel als ze wijs gaan doen!

Zo te zien voel je je een beetje aangevallen. Anywhey.. waarom loop je nou te zuigen met dat ijzer en water? natuurlijk zijn de dichtdeden daarvan anders en weegt in dat geval 1 liter niet 1 kilo... maar waarom haal je een voorbeeld als ijzer erbij?

De vraag in dat topic ging over iemand die wilde weten of hij zijn melk/yoghurt kon wegen op een weegschaal, en dat is dus wel zo. Laat dat ijzer nou buiten wegen, in onze sport is dat nutteloze informatie.

En voel je niet zo aangevallen man.

double-facepalm.jpg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hahaha, heerlijk jongens dat de helft van deze topic al weer een discussie is geworden. Normaal doen!

Brood is makkelijk, ik sta savonds al mun lunch te bakken (penne, kip). Maar een rijstmaaltijd in de ochtend lijkt me ook niet erg bevorderlijk voor mijn stofwisseling. Als we het dan toch over schijt gaan hebben.

Ik houdt mun bloeddruk in de gaten en zolang ik geen korrels pis lijkt me alles in orde!

Pffff je moest eens weten hoe vezelrijk ik eet. Het probleem zit hem ook niet in de manier waarop ik ga (want dat gaat prima), voor mij is 1 maal voldoende :thumbs:

Heerlijke stront verhalen op de vroege morgen!Ik heb net al weer gezeten hoor! Goeie hoop weg geduwd! Moest er met de borstel in! En na de maaltijd om 9 uur moet ik weer! Hou jullie op de hoogte ;)

8:52 En dat is 2! Verrassend dat hij er al voor de maaltijd uit wilde. Het speelt misschien mee dat de spaghetti van gisteren vrij pittig was.

Laatst bewerkt:
Ik wel, maar wat ik vind maakt het lichaam nog niet anders werken.

Zo te zien voel je je een beetje aangevallen. Anywhey.. waarom loop je nou te zuigen met dat ijzer en water? natuurlijk zijn de dichtdeden daarvan anders en weegt in dat geval 1 liter niet 1 kilo... maar waarom haal je een voorbeeld als ijzer erbij?

De vraag in dat topic ging over iemand die wilde weten of hij zijn melk/yoghurt kon wegen op een weegschaal, en dat is dus wel zo. Laat dat ijzer nou buiten wegen, in onze sport is dat nutteloze informatie.

En voel je niet zo aangevallen man.

double-facepalm.jpg

Aangevallen? Nee ik kan me gewoon nauwelijks voorstellen dat je het niet begrijpt! Verder had dat topic niets met melk of yoghurt te maken, hij vroeg hoeveel 1% BF woog :rolleyes:

maargoed, einde discussie dan maar? :D

Hoezo niet ? De meer dan de helft van de wereldbevolking doet niet anders.

De helft van de wereldbevolking is ook "brood" mager ;)! Rijst schiet er bij mij doorheen gek! Dan loop ik heel de dag hongerig rond! Schijt nu al zoveel! En 2 warme maaltijden op een dag is al prijzig genoeg. Een brood kost 1,80! Arme student jonge!

Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat wij als bb-ers meer zout (kalium) binnen mogen krijgen omdat wij meer water drinken en dus meer pissen, en meer zweten doordat we meer sporten? Hiermee verlies je namelijk ook zout toch? Of blijft de kalium dan wel achter?

??

De helft van de wereldbevolking is ook "brood" mager ;)! Rijst schiet er bij mij doorheen gek! Dan loop ik heel de dag hongerig rond! Schijt nu al zoveel! En 2 warme maaltijden op een dag is al prijzig genoeg. Een brood kost 1,80! Arme student jonge!

Rijst + kipfilet zijn goedkopere calorieën en eiwitten dan brood + kip beleg.

Is het niet zo dat wij als bb-ers meer zout (kalium) binnen mogen krijgen omdat wij meer water drinken en dus meer pissen, en meer zweten doordat we meer sporten? Hiermee verlies je namelijk ook zout toch? Of blijft de kalium dan wel achter?
iemand was me net voor:p
trouwens; zout is Natrium(Na), geen kalium (K), maar het hebben wel grote gelijkenissen

is er iemand die hier meer over weet? onderbouwt natuurlijk..

ik citeer: kaliumion vervult een belangrijke functie in de cellen, met name in spiercellen. Het is daar betrokken bij de glucoseafbraak, de vorming van spierglycogeen en de opbouw van celeiwitten.
ook verantwoordelijk voor osmotisch evenwicht tussen de cellen en het tussenweefselvocht.
handhaaft ook de zuurgraad.

Kalium bevindt zich vooral in het intracellulaire vocht (IN de cellen)

tekort komt bijna niet voor, teveel is vooral schadelijk voor de nieren, die toch al veel belast worden door grote eters:D

Weetjes over natrium;

Geioniseerd (scheikunde) komt het vooral voor in het exctracellulaire vocht. (tussen de cellen)
draagt net zo als kalium met een belangrijke mate bij aan het osmotisch evenwicht.
Natrium is, samen met Kalium nodig voor de geleiding van zenuwprikkels en het samentrekken van spieren, in het bijzonder de hartspier.

daarom is een teveel van deze 2, op langdurige termijn slecht voor hart en bloedvaten (en nieren).

Laatst bewerkt:
iemand was me net voor:p
trouwens; zout is Natrium(Na), geen kalium (K), maar het hebben wel grote gelijkenissen

is er iemand die hier meer over weet? onderbouwt natuurlijk..

ik citeer: kaliumion vervult een belangrijke functie in de cellen, met name in spiercellen. Het is daar betrokken bij de glucoseafbraak, de vorming van spierglycogeen en de opbouw van celeiwitten.
ook verantwoordelijk voor osmotisch evenwicht tussen de cellen en het tussenweefselvocht.
handhaaft ook de zuurgraad.

Kalium bevindt zich vooral in het intracellulaire vocht (IN de cellen)

tekort komt bijna niet voor, teveel is vooral schadelijk voor de nieren, die toch al veel belast worden door grote eters:D

Weetjes over natrium;

Geioniseerd (scheikunde) komt het vooral voor in het exctracellulaire vocht. (tussen de cellen)
draagt net zo als kalium met een belangrijke mate bij aan het osmotisch evenwicht.
Natrium is, samen met Kalium nodig voor de geleiding van zenuwprikkels en het samentrekken van spieren, in het bijzonder de hartspier.

daarom is een teveel van deze 2, op langdurige termijn slecht voor hart en bloedvaten (en nieren).

Ik wil even melden dat de 3de keer op zich laat wachten! Ik verwacht voor de avond toch nog minimaal een keer te gaan!

Er is een aanbevolen dagelijkse hoeveel natrium en kalium voor de normale mens bepaald. Maar als ik dit technische verhaal lees dan kan je de conclusie trekken dat je als bodybuilder meer kan verwerken? Kan iemand zich hier verder over uitlaten?

Terug
Naar boven