Fitness Seller

(zoveelste) Cut-schema.. advies?!

Sybje

Novice
Waardering
0
Alvast bedankt voor de moeite om mijn schema even te bekijken!

Heb de afgelopen maanden veelvuldig het forum bekeken. Schema's vergeleken.... zowel mbt voeding als training. Vandaag besloten om ook te registreren, juist vanwege het feit dat ik jullie om reacties kan vragen.

Over mjizelf;

Stats;

24 jaar (komende week 25..)
1,82m
82 kg
bf; ongeveer 18%

Training

Ma, woe en vrij. KT, split (afsluitend fietsen)
Zo. KT of Cardio (afhankelijk van de 'belasting' de rest van de week)
Di, do en zat. cardio (voetbal + fietsen)

Doel

"Cutten". BF richting de 10%.

Ik loop een beetje vast met mijn schema! Vooral mbt de 'aanvulling'.
Ten eerste twijfel ik een beetje over de verhoudingen koolhydraten/eiwitten/vetten (met mijn 'stats' en schema verstandig om te kiezen voor 55/30/15, of eerder richting 45/30/25??)

De enrgiebehoefte verschilt per website of schema. Gem. zit ik iets boven de 3300 cal. bij 'onderhoud' (incl. de sport toeslag)
In de 'cut' wil ik graag onder de 3000 cal. blijven.

Maaltijden;
(tijden kunnen een half uurtje schelen, vanwege college-/werk-tijden)

7.30 uur (maaltijd 1)

- Brinta met halfvolle melk
- Appel

10.00 uur

- Whey-shake (met water)

12.30 uur (maaltijd 2)

- 2 sneetjes bruin/volkoren brood met kipfilet
- Glas halfvolle melk

15.00 uur (maaltijd 3)

- Tonijn op water

18.00 uur (maaltijd 4)

- Warme maaltijd (vlees, groene groenten, aardappelen)
- Magere yoghurt

20.00 uur (maaltijd 5)

- (cashew)Noten
- Appel/Sinaasappel

22.30 uur (maaltijd 6, voor het slapen gaan)

- Magere kwark, 500 gr.

Gedurende de dag; 2 lter water, groene thee en Cranberry Juice light

Aanvulling

- Centrum, multi vit. (1 tablet rond de middag maaltijd 3 of 4)
- BCAA (1 tablet 's ochtends, 1 tablet voor de training)
- Visolie Extra Omega 3 en 6 (1 tablet 's ochtends, 1 tablet 's avonds)

- Op de KT-dagen neem ik een extra "Whey-shake" en een banaan voor de training.

Nogmaals; mijn schema is nog niet definitief, omdat ik een beetje vast loop. Ik hoop dat jullie het voor me kunnen aanvullen!... ook omdat ik de 'ideale' verhoudingen niet zeker weet.

Alvast bedankt voor de reacties!!

40 40 20 lijkt me een betere verhouding. dit is niet echt veel. ik zou je onderhoud uitrekenen en op basis hiervan je schema samenstellen. ik denk dat je te weinig eet.
k zou het fruit smorgens nemen.

Laatst bewerkt:
geen melk bij de brinta, gewoon water nemen en er 2/3 gekookte eieren bij plakken+nog een banaan
kun je ook vertellen hoe laat je traint? (tussen welke maaltijden in), en ben het eens met 4_myself, het lijkt wel erg weinig allemaal...hoeveel cals is het?

Lijkt idd vrij weinig

Zoiezo om 10:00 iets ETEN ipv whey shake

En fruit het liefst alleen smorgens(dus geen appel om 20:00)

Te weinig inderdaad. Om 3 uur misschien nog 400 gram groentes erbij.

Sochtends zeker nog wat eieren erbij, liever geen fruit. Zitten suikers in, omdat je cortisol level bij opstaan hoog is en dan worden suikers en vetten makkelijker omgezet in vetreserves. Als je het wel wilt doen geen banaan maar een appel ofzo.

Cranberry Juice light? Ik weet niet wat het is maar gewoon water is het beste.

Zou ook nog wat hoger in eiwitten gaan, gooi een heel pakje kipfilet op die 2 boterhammen om 12:30

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de eerste reacties jongens!!

Het 'schema' was (uiteraard) nog niet af.... vroeg juist om jullie adviezen om het 'af' te maken. Zoals het in m'n eerste post staat is het inderdaad (veel) te weinig. Het was/is de basis waarmee ik jullie een beeld wilde geven! Ik zal zorgen dat ik 's ochtends in ieder geval m'n gekookte eieren neem. Ook mijn dagelijkse hoeveelheid fruit zal ik vóór de middag nemen!

Massief=> Cranberry juice zit eigenlijk niets in.. water met een een lekker smaakje. Ik geloof zo'n 50 cal. per liter. Bedankt voor het advies mbt het fruit.. 's ochtends zal ik zeker niet voor een banaan kiezen! De maaltijd van 15.00 uur is voor mij inderdaad het meest lastig. Ik ben dan vaak aan het werk, of ik zit in de collegezaal. De maaltijd moet dus 'gemakkelijk' zijn. Voor een KT neem ik rond die tijd meestal een extra shake.. nog tips mbt de 'makkelijke' voeding rond dat tijdstip?

FitnessPaul=> Is het een optie om 'gewoon' 4 á 6 broodjes met kipfilet klaar te maken, en deze te verdelen over de maaltijden van 10 en 12.30 uur?? Of eet ik dan te veel brood binnen een relatief korte periode?? Ben het overigens met je eens dat ik rond 10 uur moet eten! Ik was echter nooit gewend om meteen na het opstaan al iets te eten, waardoor ik nu rond een uur of 10 gevoelsmatig nog 'vol' ben van m'n Brinta.

Bsbsbs=> KT is meestal tussen maaltijd 3 en 4 (schema 1e post..) in. Dat moment ben ik in de sportschool. Wanneer ik een bepaalde spiergroep niet genoeg heb kunnen trainen, dan pak ik 's avond tussen maaltijd 4 en 5 nog wel eens de 'losse gewichten' thuis.
De cardio-training na de KT is zo'n 20 min, de 'voetbal-cardio' is 's avonds.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven