AndroidHealthClinic

Zucht, je kan merken dat het weer zomer wordt

DBC01 zei:
Ik snap, los van deze discussie trouwens, niet wat iedereen toch altijd mauwt over 'zwaardere dumbbells' mauw mauw.

Bij mij in de sportschool trainen héél fokking grote meneren, maar dumbbells van boven de 45kg staan ze niet om te springen hoor. Ze geven meer om de CORRECTHEID van een uitgevoerde oefeing dan om per sé met 60kg te gaan lopen gooien.
Ziet er wel allemaal kicken uit maar wat is belangrijker; een oefening netjes uitvoeren of een maar zo groot mogelijk gewicht de lucht insleuren?

Believe me, 99% van de mensen die op dit forum blèren om 'zwaardere dumbbells' omdat de huidige niet meer voldoen, lopen te zwetsen.
Hmm ik weet niet waar die uitval vandaan komt :D, maar voor sommige oefeningen zijn dumbbells zwaarder dan 45 echt wel een vereiste! En dan heb ik het over "Correct".
Sowieso Rows, shrugs en voor een beetje ervaren trainer ook de meeste presses al.
Je kan natuurlijk ook de barbell pakken maar afentoe afwisselen is toch wel fijn!

DBC01 zei:
Ik snap, los van deze discussie trouwens, niet wat iedereen toch altijd mauwt over 'zwaardere dumbbells' mauw mauw.

Bij mij in de sportschool trainen héél fokking grote meneren, maar dumbbells van boven de 45kg staan ze niet om te springen hoor. Ze geven meer om de CORRECTHEID van een uitgevoerde oefeing dan om per sé met 60kg te gaan lopen gooien.
Ziet er wel allemaal kicken uit maar wat is belangrijker; een oefening netjes uitvoeren of een maar zo groot mogelijk gewicht de lucht insleuren?

Believe me, 99% van de mensen die op dit forum blèren om 'zwaardere dumbbells' omdat de huidige niet meer voldoen, lopen te zwetsen.

Slappe apen dan bij jou op de sportschool.. Ik doe presses boven de 45 (4x50 incline) met een correcte beweging. Dus een sportschool met dumbbells onder de 50kg zal ik niet zo snel meer naar binnen lopen.

Je word gewoon te oud voor dit vak, slappe zak :D

:roflol:

Je doet maar lieverd. :D Het zal mij en anderen een ****-zorg zijn hoeveel er aan die stang hangt, het is een goed figuur dat velen nastreven.
Zwaardere dumbbells zijn een veel gehoord gemauw maar dan praten we dus over PL's en niet over BB'ers. Ik heb liever een lichaam zoals dat van die 'slappe apen' (wat een symmetrie, massa en droogheid!) dan een licht vervormd PL'ers-lichaam waarmee ik kan zeggen hey! hey! Kijk es! Ik ken 50kg dumbbells tilleh! Zwaar hè hey!

Bij ons lopen ze tot 42, meer dan genoeg.

Och heb je DBC weer :rolleyes:

DBC01 zei:

Als je al meer als 6 jaar op je max zit met de dumbbells wordt het toch echt wel tijd voor zwaardere dumbels.
47 kg is gewoon niet zo veel als je al heel lang traint.

DBC01 zei:

Je doet maar lieverd. :D Het zal mij en anderen een ****-zorg zijn hoeveel er aan die stang hangt, het is een goed figuur dat velen nastreven.
Zwaardere dumbbells zijn een veel gehoord gemauw maar dan praten we dus over PL's en niet over BB'ers. Ik heb liever een lichaam zoals dat van die 'slappe apen' (wat een symmetrie, massa en droogheid!) dan een licht vervormd PL'ers-lichaam waarmee ik kan zeggen hey! hey! Kijk es! Ik ken 50kg dumbbells tilleh! Zwaar hè hey!
Mee eens ik press ook lang nog geen 50/db x 8, maar ik kan zeggen dat mijn pecs beter zijn dan mannetjes bij ons die 5x 50 staan te zwaaien en daarna stoer lopen. Gewicht is onbelangrijk, intensiteit is wat telt, en dat bereik je ook met minder indrukwekkende gewichten, vaak zelfs beter.

Gewicht is onbelangrijk, intensiteit is wat telt, en dat bereik je ook met minder indrukwekkende gewichten, vaak zelfs beter

Precies en da's wat mijn voorbeeld Cottrell Porter ook zegt. Die man squat bijv. al 6 jaar niet meer maar heeft geweldige benen.Er zitten nog al nadelen aan squatten maar iedereen neemt klakkeloos over wat een ander schrreeuwt.
Dat principe 'shut up and squat!' 'where are my 50kg dumbbelllllls!!!' en dergelijke stoere uitspraken zijn rechtstreekse copietjes van Amerikaanse fora.
Met minder klilo's en meer intensiteit wordt de spier meer aangesproken, er wordt meer geeist, en da's het principe van 'building'.

Als je per sé die zwaarste gewichten omhoog wil hebben zit je toch echt op PLing.

Ben het wel eens met dbc.

Het is gewoon een feit dat je ook zeer goed massa kan opbouwen met lager gewicht.

Er was een tijdje zo wedstrijd BBer hier op het forum die ook dat deed met squaten, maar ben je naam ff kwijt :D

DBC01 zei:
Precies en da's wat mijn voorbeeld Cottrell Porter ook zegt. Die man squat bijv. al 6 jaar niet meer maar heeft geweldige benen.Er zitten nog al nadelen aan squatten maar iedereen neemt klakkeloos over wat een ander schrreeuwt.
Dat principe 'shut up and squat!' 'where are my 50kg dumbbelllllls!!!' en dergelijke stoere uitspraken zijn rechtstreekse copietjes van Amerikaanse fora.
Met minder klilo's en meer intensiteit wordt de spier meer aangesproken, er wordt meer geeist, en da's het principe van 'building'.

Als je per sé die zwaarste gewichten omhoog wil hebben zit je toch echt op PLing.
Cottrell Porter, de man die in de hele film 20x " It's not quantity but quality" moet zeggen omdat ie zelf voor een man op zijn niveau gewoon slap is :roflol:

Progressieve load is imo nog altijd DE prikkel voor spiergroei... En ik persoonlijk vind dat je massa toch ook wel functioneel moet zijn, Powerbuilding all the way ;)

DBC01 zei:

ben het er ook echt wel mee eens dat de intensiteit en uitvoering het belangrijkst is, maar kan ik het er wat aan doen dat ik die gewichten nodig heb? Ik ga er goed op en heb geen licht vervormd PL lichaam... en idd ik ben powerbuilder. Ik geef zowel om massa als om kracht ;)

Je baalt er gewoon van dat je na 20 jaar trainen nog steeds met 20kg dumbeltjes worsteld :D

Een sportschool zonder dumbbells van minstens 200 kg per stuk, is niets meer als een veredeld health-centre voor halfzachte baby-boomers met een buikje. Ja DBC en MarcW, daar horen jullie OOK bij.
Zo, dat is er uit.
Vanavond ga ik effe lekker overhead dumbbell presses doen met een gewicht van 15 kg per stuk, want sterker ben ik helaas niet.
;)

DBC01 zei:

Cottrel? Leeft die man nog? Die draait toch al eeuwen geen wedstrijden meer ofwel?
Of heb ik een ander in mijn hoofd zitten?

Wat interesseert het mij nou of ie nog wedstrijden draait? De man geeft DUIDELIJK trainingsadvies, práát over het trainen ipv die halfzachte mompel-commentaartjes van IQ 0 van de meeste pro's.

DBC01 zei:
Wat interesseert het mij nou of ie nog wedstrijden draait? De man geeft DUIDELIJK trainingsadvies, práát over het trainen ipv die halfzachte mompel-commentaartjes van IQ 0 van de meeste pro's.

Maar in mijn ogen heeft Porter Cottrel helemaal niet zo'n geweldige fysiek.
Armen heeft ie haast niet, en sowieso vind ik zijn massa niet geweldig.
Dus weet er misschien wel veel van af, maar dan maar iets minder IQ en een betere fysiek. ;)

Hijs niet van de HGH/Slin-tijd nee en sluit dus iets meer aan op de haalbaarheid van de ideeen van menig DBB'er.

Ik kan ook de nieuwste Jay Cutler video hier online gaan zetten voor download en iedereen vindt me dan cool en is blij maar in 45 min Porter hoor je meer bruikbare tips dan een hele DVD van een Jay, Ronnie of Gunther. Dáár gaat het mij om.

Bovendien schopt ie enkele zaligmakende dingen onderuit zoals de noodzaak van squatten en het trainen met bandages.....en daar hou ik wel van :D

DBC01 zei:
Ik heb liever een lichaam zoals dat van die 'slappe apen' (wat een symmetrie, massa en droogheid!) dan een licht vervormd PL'ers-lichaam waarmee ik kan zeggen hey! hey! Kijk es! Ik ken 50kg dumbbells tilleh! Zwaar hè hey!

En wat bedoel je met licht vervormd? Het is geen Syndroom van Down eikel.

We hebben 2 PL'ers in de gym, die vallen meteen op. Nou jah gewoon zoals je die mannekes op TV ook ziet; de verhoudingen zijn een beetje weg enzo.
Beetje kromme armpjes en beentjes. Leuk dat ze zoveel tillen hoor maar als je niet weet dat het PL'ers zijn (en wie weet dat buiten de gym, laten we eerlijk zijn) dan zou je denken dat ze een open ruggetje hadden bij de geboorte. :D

Wat zullen die twee kerels van jou dan wel niet denken als jij met veel gekreun al dansende in je roze tanga 15kg aan het curlen bent voor de spiegel?

:D

rellen

Powerlifters zien er slap uit en zijn lelijk.

:)

Terug
Naar boven