AndroidHealthClinic

Zwaar gezondigd

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Zit een aantal weken op een cutdieet, maar vanavond heb ik echt zwaar gezondigd. Tot maaltijd 4 heb ik perfect gegeten, alleen met het koken van het avondeten ging ik zwaar de fout in.

Ben een aantal dagen bij me ouders thuis en die hebben heel veel ongezonde troep in de koelkast staan. Dus toen ik de kipfilet uit de koelkast haalde zag ik een middelgrote appeltaart staan. Ik kon het niet laten en nam een klein stukje.

Met in het achterhoofd dat je 1 a 2 cheat meals per week mag hebben volgens Tom Venuto.
Nu komt het, na dat ene stukje appeltaart kon ik me niet inhouden en heb de 1/2! taart opgegeten.
Daarna heb ik een chocodonut gegeten en een tiramisu als toetje van me avondeten! Dus in totaal 3 cheats in minder dan 20min tijd! Verder heb ik me laten gaan met de rijst en heb veel meer dan ik zou moeten gegeten. Denk wel 3 keer meer dan mijn normale portie rijst. Ik voel me echt zwaar schuldig nu.

Dit is voor het eerst tijdens me cut dat ik me zo erg laat gaan. Echt ongeloofelijk. Moest dit even kwijt want ik wil dat dit NOOIT meer gebeurd. Ik heb erover nagedacht en ik kan eigenlijk geen reden bedenken dat ik dit gedaan heb. Ik zag die taart en na dat 1e kleine stukje heb ik me totaal laten gaan!

Laatst bewerkt:
heel je cut naar de klote!

ik weet de reden wel trouwens , en het klinkt nog logisch ook ; je had honger !

• Topic Starter Topic Starter
heel je cut naar de klote!

ik weet de reden wel trouwens , en het klinkt nog logisch ook ; je had honger !

Ik weet het, de wereld vergaat niet. Maar alsnog voel ik me zwaar kloten. Ik heb een doel wat ik 100% wil en ook ga behalen, maar dit brengt mij niet dichter bij mijn doel. Sterker nog, het vertraagd alleen maar het proces.

Ik had wel een beetje honger, maar niet meer dan normaal. Ik had me gewoon moeten inhouden! Het waren met name carbs die ik aan het bunkeren was. Betekend dit dat mijn lichaam snakt naar snelle carbs?

Ik heb dat ook een periode gehad, was gewoon omdat ik veel te zwaar cutte, schrapte toen bijna al mijn kh's en zat op een dieet van zogoed als 2000 kcal's ofzo...
Ik heb dit opgelost door terug beginnen clean te bulken en dus had ik nooit honger of suikerdips en ik at alleen clean voedsel, nooit chips, snoep of koek. De daaropvolgende cut verliep daarom zeer gemakkelijk omdat ik meer kh's erin liet en mijn gewoonte om troep te eten door mijn clean bulk verdwenen was...

Arme jongen. Morgen gewoon je cut weer oppakken en verdergaan.

Een belachelijke cheat gooit je stofwisseling enorm de hoogte in. Je zult misschien zelfs ook wel merken dat je spieren voller dan ooit staan (t.o.v. de laatste weken dan). Maak je dus geen zorgen, 't is juist eens goed om zoiets te doen. Mentaal heeft het je nu sowieso opgefrist, en je zult merken dat je er weer met volle moed tegenaan kan omdat je spieren weer opgeladen zijn.

Je kan beter doorgaan met bulken ipv je te richten op en cut gezien je gewicht en lengte.

Klinkt goed, appeltaart, donut en tiramisu hmmm :D
Zelf doe ik niet aan cheatmaaltijden, als ik een donut zou nemen, zou ik er wss meer pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad. Cutten naar wat, 65 kilo droog? Lijkt me wat voorbarig. Beter door te bulken naar een 85 tot 90 kilo en dan cutten.

Heel veel massa blijft er inderdaad niet over. Maar ik wil mezelf echt niet zien als ik 85 kilo ben. Ik krijg daar zo'n dikke kop van, dat is niet normaal. Ik ga nu door met cutten tot 10 a 11%. Zodra me sixpack goed zichtbaar is stop ik ermee. En daarna cleanbulken.

Heel veel massa blijft er inderdaad niet over. Maar ik wil mezelf echt niet zien als ik 85 kilo ben. Ik krijg daar zo'n dikke kop van, dat is niet normaal. Ik ga nu door met cutten tot 10 a 11%. Zodra me sixpack goed zichtbaar is stop ik ermee. En daarna cleanbulken.

:o..

volgende keer als je zin hebt in dat stukje appeltaart, gewoon klein stukje nemen.. kan best voor een keer en dan meteen erna halfe liter/liter water ofzo achterover slaan zodat je beetje vol gevoel krijgt zodat je niet naar het volgende stukje grijpt :P
Helpt bij mij iidgeval wel altijd :P

Terug
Naar boven