AndroidHealthClinic

Zwaar trainen tijdens cut.

Huubke

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m72
Massa
75kg
Vetpercentage
19%
Is het eigenlijk nodig om zwaar te trainen tijdens een cutfase?

Tijdens een cutfase is er niet genoeg brandstof in het lichaam aanwezig om spieren op te bouwen maar hoe zit dat dan met de spieren die men afbreekt tijdens het trainen. Worden die dan wel terug hersteld naar hun oorspronkelijke toestand van voor de training?

Is het eigenlijk nodig om zwaar te trainen tijdens een cutfase?

ja.

(althans, wat bedoel jij met zwaar ? )

Tijdens een cutfase is er niet genoeg brandstof in het lichaam aanwezig om spieren op te bouwen maar hoe zit dat dan met de spieren die men afbreekt tijdens het trainen. Worden die dan wel terug hersteld naar hun oorspronkelijke toestand van voor de training?

train minder (veel, vaak, lang), maar niet minder zwaar.

hehe kort maar krachtig

Hey ouwe :D

Ik hoop dat je iets fout hebt ingevuld bij je stats, ander zou ik maar eerst rustig gaan trainen voor je gaat cutten.
Mag aannemen dat er niet echt getraind is.

Ja, is nodig. Maar omdat je cut gaan je krachtstats wel achteruit. Dus wat is dan zwaar ?

Hmm, mss geen slecht idee om workouts wat korter te houden tijdens de cut... Ik kan soms echt een duizelige/doodmoeie mother****er worden halfweg mn training als ik te weinig carbs heb gehad...

Zwaar = intensiteit?
Zwaar = volume x intensiteit?
Zwaar = volume x intensiteit x intensheid?

Ben van mening dat je rekening ermee moet houden dat je cut, maar niet zozeer in de zin van minder volume of intensiteit. Eerder dat je verder bij faillure vandaan blijft. Dit kan dus ook door je trainingen op te rekken en meer sets te doen ipv meer reps per set.

Ja, is nodig. Maar omdat je cut gaan je krachtstats wel achteruit. Dus wat is dan zwaar ?

Je krachtstats hoeven echt niet achteruit te gaan.. Telkens dicht bij je max. trainen en tot faillure gaan zorgt daar imo wel sneller voor.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb blijkbaar vergeten te zeggen dat ik train tot faillure. Zo zwaar mogelijk. Ik train nu 4 maand en ben van +/- 30% naar 18% gegaan door te trainen en een voedingsschemavan 2000 cal. en 150gr eiwit.

De bedoeling is om 12% vet te bereiken voordat ik serieus beginnen met opbouwen. Beter droger beginnen met opbouwen dan te beginnen met een vetmassa van 20% ofzo.

Maar volgens jullie doe ik dat dus beter niet meer zolang ik cut? Ik denk dat ik nog een maandje ofzo zal cutten voordat ik mijn calorieen ga opvoeren. Zo clean mogelijk natuurlijk.

---------- Toegevoegd om 20:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:08 ----------

Hey ouwe :D

Ik hoop dat je iets fout hebt ingevuld bij je stats, ander zou ik maar eerst rustig gaan trainen voor je gaat cutten.
Mag aannemen dat er niet echt getraind is.

Inderdaad ik ben een ouwe:p

maar ik begin liever met bulken als ik een lichaam heb dat er beter uitziet dan de pattezak die ik 4 maand geleden was;)

en dat heb ik bijna bereikt.

Tgho..ik denk niet dat er daar een regel voor is. Gewoon verder trainen, tot faillure..ja het zal wel lastiger worden :). Je kan u trainingschema wel wat aanpassen aan u cut, of intensiteit verhogen, etc.. Dit zal wel positief effect hebben op de cut. Maar het is geen vereiste dat je op cut te staan om dit te doen. Zorg wel dat je de juiste pre en post workout voeding eet..

Terug
Naar boven