XXL Nutrition

Zware duizeligheid bij laatste reps squatte.

z1000

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
2.502
Lengte
1m85
Vetpercentage
Bij squatte heb ik echt zwaar last van duizligheid bij de laatste reps. Dat komt niet zo zeer door het gewicht. Ik wil er graag achter komen wat nou precies het probleem is.

Klachten.
Zwaar misselijk en duizelig. Soms ben ik ook even een seconde weg.

Zou het te maken kunnen hebben met een slechte ritme van ademhalen? Of heeft te maken met het op en neer gaan( steeds zakken en naar boven).

Ik train altijd alleen(home gym). Dus vind het niet zo prettig, dat ik soms op het punt sta om flauw te vallen.

volgens mij word je misselijk omdat je van te voren misschien te weinig hebt gegeten.
het kan ook suiker te kort zijn, daar heb ik zelf soms ook last van.

dit was mijn eerste post trouwens:D

• Topic Starter Topic Starter
volgens mij word je misselijk omdat je van te voren misschien te weinig hebt gegeten.
het kan ook suiker te kort zijn, daar heb ik zelf soms ook last van.

dit was mijn eerste post trouwens:D

Zou een oorzaak kunnen zijn. Eet 1,5 tot 1 uur voor mijn training wel 2 boterhammen+100gr kip.

kan met je ademhaling te maken hebben maar ik herken het ook wel bij zware sets, zeker als je ze moet grinden

Je ademhaling, bloeddruk, je loopt tegen een griepje aan, heb je een rood hoofd ?

Bloed armoede ? kan ook.

Heb het een tijdje gehad nadat ik ziek was. Kon er niet achter komen waarom. Bleek dus bloed armoede te zijn.

Dat had ik dus gister toen ik klaar was met me set deadliften, zou indd ook nog aan eten kunnen liggen want ik cut nu xD

• Topic Starter Topic Starter
Je ademhaling, bloeddruk, je loopt tegen een griepje aan, heb je een rood hoofd ?

Ben al jaren niet ziek geweest, hoogstens een keelontsteking. Ben wel vrij moe de laatste maanden, maar die oorzaak lig volgens mij aan het klote HBO ritme, waar ik de ene dag er om half 6 uit moet en de andere dag weer vrij bent.

Ik zal de komende trainingen de focus eens op mijn ademhaling leggen. Met hoge gewichten voer ik mijn squats toch vrij slow uit, daar ligt de oorzaak niet.

Mijn conditie is verder normaal. Met squatte schiet mijn hartslag wel enorm snel omhoog, maar dat is normaal lijkt mij.

Bij mij is het waarschijnlijk bloeddruk. Het op spanning zetten gaat wel, maar als ik die spanning dan los laat moet ik me echt vasthouden om niet om te vallen.

zoiets dus:

http://www.youtube.com/watch?v=k8RcDb_wZfQ

Ja lekker....fl**ker dat ding lekker neer....vind je het gek.
Enorme shock in bloeddruk en volgens mij onvoldoende ademhaling.
Beter had hij rustig terug naar beneden gegaan en gecontroleerd loslaten en omhoog komen met diep ademhalen.

Gewoon geen focus op uitvoering lijkt me.
Lekkere smak zeg....AUW!!!

Ik heb dit ook wel eens en ik merk dat ik het echt 10x vaker heb als het echt warm is in de sportschool.

Weet niet of het dan aan de warmte ligt of wat dan ook, maar wel opvallend voor mezelf.

Terug
Naar boven