MuscleMeat

Breaking News Zware explosie in Oslo

Ik vind zelf de koran meer vredelievend dan de bijbel, bijbel word veel meer in gemoord.

Als je doet wat er in grote lijnen in de koran/bijbel doet zou de wereld er beter uit zien.
Het feit dat mensen het zo danig interpreteren dat ze een excuus hebben voor oorlog ligt aan de mens, niet het geloof.

Je krijgt karma ;)

Nador je hebt 5 min om de soerah al fâtihah te citeren zonder op te zoeken.

Anders ben je geen ekte goede moslim!

AF

En als die wel bestaat? Ik zeg alleen dat religie de meeste gelovigen in bedwang houdt. Dat kan ik in ieder geval over mezelf zeggen. Tuurlijk leiden verschillende religies in de wereld ook tot botsingen, maar daar heb ik het nu niet over.

Tuurlijk heeft het zo zijn positieve kanten, of er een god bestaat, ik zeg nee tot het tegendeel bewezen is, alleen wat ik niet kan bevatten is dat bepaalde religies lijnrecht tegenover elkaar staan elkaar met alles binnen hun kunnen te lijf gaan, gemotiveerd door iets waarvan het bestaan niet bewezen is .

Laatst nog gebeden naast de kuip in de grootste moskee van west europa, jwz.

Tuurlijk heeft het zo zijn positieve kanten, of er een god bestaat, ik zeg nee tot het tegendeel bewezen is, alleen wat ik niet kan bevatten is dat bepaalde religies lijnrecht tegenover elkaar staan elkaar met alles binnen hun kunnen te lijf gaan, gemotiveerd door iets waarvan het bestaan niet bewezen is .

Dat lijn tegenover staan en alles wat daarbij komt kijken, moorden etc. wordt in elke geloof verboden. Jammer genoeg zijn er van alle partijen idioten die daar lak aan hebben.

Waarde van geloof en puur het stil staan bij wat mijn normen en waarden zijn en of ik daar goed aan doe.

Geloof is zelfstudie (koran: grote jihad), zelfstudie kan iedereen wat van leren.

Ik geloof niet dat Breivik ook maar een mm beïnvloed is door Wilders, hij zal juist eerder beïnvloed en gemotiveerd zijn geweest door de linkse partijen.

Ach, hij heeft zich door allerlei lui laten beinvloeden, hij heeft zelfs hele teksten in zijn manifest overgenomen van de Unabomber, is gebleken. Zo origineel en intelligent was hij dus niet, wat sommigen beweren. Feit blijft dat Wilders wel erg vaak langs komt in zijn manifest, dat hij hem noemt als voorbeeld in de strijd tegen de islam, dat hij zelfs speciaal voor hem naar Londen reisde toen Wilders daar in 2010 zijn toespraak hield. Breivik lult in principe heel veel mensen na, zoals EricR al zegt, en Wilders is er daar één van, net zo goed als Wilders ook weer vele anderen napraat. Toch moeten Wilders en zijn kornuiten zich eens achter de oren krabben of ze dit soort extremisme nog verder willen aanwakkeren. Ook hier in Nederland wemelt het van de gevaarlijke gekken die maar een klein tikkie nodig hebben om helemaal door te slaan.

Ach, iemand met rhetorisch vermogen ziet dat hij de ene fallacy en leugen na de andere maakt. Iemand zonder, don't care.

"no one believing in Jesus commits mass murder" = genetic fallacy, fallacy of virtue
"is not attached to any church": in zijn manifest= "Norwegian Protestant (member and proxy for 9)"

geen zin om verder te doen. Die volkslakker is mijn tijd niet waard.

Ik zou liever een oplossing zien, ipv nutteloos blamegame.

Laatst bewerkt:
Ach, hij heeft zich door allerlei lui laten beinvloeden, hij heeft zelfs hele teksten in zijn manifest overgenomen van de Unabomber, is gebleken. Zo origineel en intelligent was hij dus niet, wat sommigen beweren.

het is net intelligentie om een succesvol id te herkennen en te kopieren. En de effectiviteit van Unabomber is onbetwist.

Vind het anders een goed idee om ieder kind een keer een bijbel of koran te laten lezen, zet je goed aan het denken.

gevaarlijk. Kinderen zijn erg makkelijk te beinvloeden.
Tieners daarentegen moeten die keuze idd hebben.

Laatst bewerkt:
Heeft de paus eigenlijk al een reactie gegeven? De dader was christelijk dus moeten we nu het christendom verbieden? Waarom komt deze reactie wel over een game die hij speelt maar niet over het geloof dat hij aanhangt? Vragen, vragen...

De dader heeft dezelfde denkbeelden over moslims en (s)linkse mensen als wilders en citeert hem daarom meerdere malen.
Nogal een verschil met de paus toch?

Terug
Naar boven