XXL Nutrition

Zware ziekte gehad en terug trainen ?

SPADE VI

aka Kris
Elite Member
R.I.P.
Waardering
394
Lengte
1m71
Massa
83kg
Hey, ik vroeg me af of er buiten mezelf nog mensen zijn die te maken hebben gehad met een ernstige ziekte ( levensbedreigend ) en daarna toch zijn begonnen ( of weer zijn begonnen ) met trainen.

Ikzelf heb een tumor vergroeid gehad in m'n hart en linkerlong. Gevolg was dus keiharde agressieve chemotherapie,,,bennek dus eerst kaal en dik geworden en twee zware ingrepen. Eerst eentje aan m'n tikker en later verwijdering van m'n linkerlong.

Resultaat: 10 littekens en nooit meer in de buurt van erg rokerige omgevingen. Sommigen vinden dit misschien k*t maar ik ben blij voor het rookverbod, totzover deze word toegepast:mad:.

Ik heb zelf ook kanker gehad begin augustus 2008. Gevolgd door 9 weken chemo en dan na midden oktober stillaan terug begonnen met fitnessen en dan eind november ook terug beginnen lopen (ik liep daarvoor halve marathons)

Ondertussen is het februari en loop ik al terug 1uur aan een stuk. Daarnaast ben ik met krachttraining terug op het niveau als net voor mijn ziekte.

Ik zou zeggen rustig terug beginnen en de moed er inhouden!!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou zeggen rustig terug beginnen en de moed er inhouden!![/quote]

Nuja, de feiten zijn nu al een jaar of meer geleden, en kben ondertussen zes maanden al bezig met trainen,,en het goed eigenlijk goed,,,dus ik heb geen klagen:cool:

Vroeg me gewoon af of er nog mensen zijn die dit gehad hebben. wel tof voor je dat je der weer uit bent. Ik kende lotgenoten waar het helaas niet zo goed me afliep

Respect mannen!
Niet te vergelijken met jullie maar heb een bacteriele infectie in mijn organen gehad, ruim 3jaar mee gezeten maar het gaat nu best goed moet ik zeggen.

Ik ben altijd zo bang voor kanker, het zou je maar gebeuren zeg. En al helemaal op zo'n jonge leeftijd als jullie, stelje voor dat je er niet uit was gekomen.

damn zo jong al, gelukkig zijn jullie er weer bovenop gekomen, en respect dat jullie weer trainen :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben altijd zo bang voor kanker, het zou je maar gebeuren zeg. En al helemaal op zo'n jonge leeftijd als jullie, stelje voor dat je er niet uit was gekomen.

Das meteen de hoofdgedachte als je de diagnose krijgt, dat je deraan gaat. Dan loop je verslagen het ziekenhuis uit en begin je begod al te denken van oh nee hoe loopt dit verder af, en voor je het weet zit je een playlist te maken voor je begrafenis. Nuja, ik kreeg m'n diagnose pas na al een maand in het ziekenhuis te liggen van m'n eerste zware operatie.

Mijn strategie was: gewoon denken "Wat komt, komt. Het is onvermijdelijk". Het kan in begin moeilijk zijn zo te denken zeker als je jong bent zoals ik of nog jonger,,,,maar das de enige manier.

een gymmaatje van me van vroeger is 10 jaar geleden tijdens zijn werk van een steiger gevallen, en is sindsdien vanaf zijn heupen verlamd.
3 Jaar geleden is ie toch weer begonnen met trainen.. hij komt sindsdien weer 5 x per week, en voelt zich lichamelijk en geestelijk weer stukke beter.

Heel triest, maar helaas ook waar.

Respect, goed dat jullie beide weer trainen!

Ik had een vreemde ziekte, weet de naam niet meer. Ik kreeg mn mond maar 1cm, heel mijn bek stond dik en vol met blaasjes, en had moeite met ademen want de ziekte begon ook zwelling te veroorzaken in mn luchtpijp en longen. Van 100 naar 82kg gegaan in 3 weken, ik was er eindelijk door na een week in het UZ van Antwerpen te liggen aan een coctail van antibiotica, veruit de beste kliniek van het land.

Paar maanden later had ik erover in de krant gelezen dat 40% die die ziekte had gehad was gestorven.

Binnen de maand zat ik wel al terug boven de 90kg

Terug
Naar boven