MuscleMeat

Belangrijk Nieuws Zweedse onderzoekers: geen opwarming maar ijstijd

De aarde blijft bestaan, de mensheid roeit zichzelf uit. Big deal.

Waar is dat hele mensheid roeit zichzelf uit verhaal toch op gebaseerd? Als ik het zo zie doen we het best goed als mens, en ziet het er ook niet naar uit dat we in de nabije toekomst met uitsterven bedreigd zijn. Dus iedereen kan lekker lullen wat ze willen, ik denk dat we er zo slecht niet voorstaan.

Waar is dat hele mensheid roeit zichzelf uit verhaal toch op gebaseerd? Als ik het zo zie doen we het best goed als mens, en ziet het er ook niet naar uit dat we in de nabije toekomst met uitsterven bedreigd zijn. Dus iedereen kan lekker lullen wat ze willen, ik denk dat we er zo slecht niet voorstaan.

Nergens op gebaseerd, maar het gaat erom dat milieufappers vaak zo fanatiek zijn om deze aarde ''leefbaar'' te houden. Waarom is dat zo belangrijk? De aarde kan prima zonder de mens.

Wat is "leefbaar"? Goedkope energie is imo leefbaar. Al die doom scenario's de hele tijd. Niets daarvan is nog waarheid gebleken. Wat wel waarheid is is dat we dankzij fossiel zo'n beetje alle welvaart in de wereld te danken hebben.

Naast verhogen van efficientie zijn ze ook bezig met het verlagen van kostprijs.:p

Op het moment dat zonnecellen als dakbedekking gebruikt kunnen worden worden word het natuurlijk zeer interessant voor nieuwbouwhuizen. Dacht dat ze in Amerika een zonnecel hadden ontworpen welke een soort van folie was.. Rendabel was het niet echt, zat volgens mij 50% onder de normale cellen maar toch.. Als het tegen 25% van de prijs gemaakt kan worden kun je gewoon een heel plat dak bedekken met die zooi.

Organische fotocellen....

Enige wat je hebt aan die cellen die je noemt is dat je een glimmend dak krijgt.

Weet ik al jaren.
Toen ik jong was véééél wetenschappelijke dingen gelezen vooral over natuurlijke fenomenen.
Belangrijkste reden is: golfstroom
Ik ga het kort houden:
- In het verleden een stilvallende golfstroom = ijstijd
- De laatste tijd is de golfstroom aan het stilvallen
De golfstroom is belangrijk voor het klimaat over de hele wereld.

Het opwarmen zal nog wel even op een sneltempo doorgaan (snel tempo voor de natuur). Maar daarna zal een ijstijd beginnen aan wellicht een sneltempo voor ons (superhoog tempo voor de natuur). Het blijft natuurlijk afwachten hoe het uiteindelijk gaat verlopen aangezien dit een nooit eerder geziene situatie is. En enkel CO2 noemen is kortzichtig, niet het enige en niet het sterkste broeikasgas.

Laatst bewerkt:
Organische fotocellen....

Enige wat je hebt aan die cellen die je noemt is dat je een glimmend dak krijgt.

Hmm, ik dacht niet dat ze organisch waren. Zou nog wel enkele jaren duren voor t op de markt zou komen en het potentiële rendement was richting de 70-80% maar dat was wel na veel verdere verfijning enz. Op dat moment was t nog niet zo goed..

• Topic Starter Topic Starter
Weet ik al jaren.
Toen ik jong was véééél wetenschappelijke dingen gelezen vooral over natuurlijke fenomenen.
Belangrijkste reden is: golfstroom
Ik ga het kort houden:
- In het verleden een stilvallende golfstroom = ijstijd
- De laatste tijd is de golfstroom aan het stilvallen
De golfstroom is belangrijk voor het klimaat over de hele wereld.

Het opwarmen zal nog wel even op een sneltempo doorgaan (snel tempo voor de natuur). Maar daarna zal een ijstijd beginnen aan wellicht een sneltempo voor ons (superhoog tempo voor de natuur). Het blijft natuurlijk afwachten hoe het uiteindelijk gaat verlopen aangezien dit een nooit eerder geziene situatie is. En enkel CO2 noemen is kortzichtig, niet het enige en niet het sterkste broeikasgas.

Wat jij hier zegt is wat de milieuactivisten beweren die geloven in een opwarming die daarna kan leiden tot een ijstijd, dit is niet wat deze wetenschappers zeggen volgens mij. Die zeggen meer dat CO2 afneemt en er dus meteen een ijstijd komt...

Maar het weer is zo onvoorspelbaar dat je weinig vertrouwen kan hebben in beide voorspellingen.

Wat jij hier zegt is wat de milieuactivisten beweren die geloven in een opwarming die daarna kan leiden tot een ijstijd, dit is niet wat deze wetenschappers zeggen volgens mij. Die zeggen meer dat CO2 afneemt en er dus meteen een ijstijd komt...

Maar het weer is zo onvoorspelbaar dat je weinig vertrouwen kan hebben in beide voorspellingen.
Uhu, niemand weet wat er gaat gebeuren omdat het ongeziene situatie is.

Die wetenschappers die enkel naar CO2 kijken zitten met hen kop in het zand want CO2 is slechts de top van de ijsberg.
Slechts 10 tot 25 % van de broeikasgassen is CO2.

Methaan is 25 keer krachtiger broeikasgas (72 keer krachtiger op 20 jaar tijdsframe). (dit is momenteel 5-10% van de broeikasgassen).
Lees dit dan eens: http://www.periscopepost.com/2012/0...as-methane-trapped-under-antarctic-ice-sheet/
Dus op CO2 gaat het niet meteen aankomen.

Als we terugkijken naar de geschiedenis dan:
- Elke keer de golfstroom stil viel -> ijstijd
- Ijstijden zijn cyclisch: we zijn al over tijd

Atm zijn we aan het "overloaden" op vlak van temperatuur. Tot op een moment we een breekpunt bereiken. Zodra dit breekpunt bereikt is, is het zeer waarschijnlijk dat er een extra sterke terugvering komt.

Even uit het hoofd, kan zijn dat ik hier mis ben: ijstijden beginnen normaalgezien vrij snel, op korte termijn grote dalingen in temperatuur. (over slechts 10 jaren zelfs ??? of vergis ik me?).
Wel wat er nu zou gebeuren is, over een kortere termijn zouden de temperaturen méér dalen. Dus ipv bv -5 op 10 jaar, dan -7 op 5 jaar (zeg zomaar getallen als vb).

Ik kan uiteraard niet voorspellen of het zo zal zijn, maar ik geloof er sterk in. Ik kan het ook niet goed uitleggen, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen :p.

---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 16:14 ----------

Oh ja en dan nog iets:
Ook het smelten van het ijs doet minder zonlicht weerkaatsen -> meer opwarming.
Dus die wetenschappers die enkel naar CO2 kijken...

als de olie "opraakt" zullen er echt wel conflicten uitbreken.

Terug
Naar boven