Fitness Seller

De nieuwe tijd. 2012

Bezoekers in dit topic

MB jij denkt dus dat je met jouw eigen theorieen even voorbij kan gaan aan het werk van genieen als Newton, Einstein, Bohr, Planck, Keppler, Darwin etc etc? Want volgens jou kan je gewoon zelf je eigen wetten maken en daarmee je eigen realiteit scheppen, toch?
 
Natuurlijk ga ik daar niet aan voorbij, ik neem ze mee naar een realiteit die geen einde heeft.
Als je met je opmerking doelt op TK dan is dat niet iets wat je maakt maar wat er al is en waar je gebruik van maakt.
En natuur-wetten veranderen zelf wel door het toedoen van de mens.
 
Dan heb je dus echt geen besef hoe nietig wij zijn en hoe universeel natuurwetten. Verdiep je er eens in want je zit op het verkeerde spoor. Mensen kunnen geen natuurwetten veranderen.
 
Je hebt het nu over TK en dat is toch echt een andere topic.
 
Ik heb over die nieuwe tijd waarbij ze aankomen met allerlei bullshit niet wetenschappelijke veranderingen die op aarde zouden hebben plaatsgevonden.
 
Wat voor een bullshit?
Wees wat concreter aub.
 
Hartmann, Curry en Leylijnen bijvoorbeeld. Weer zo'n verzinsel dat niet te bewijzen valt.

De Schumann resonantie bestaat wel, maar leven stemt zich niet daar op af. Om nog maar niet te spreken over de opslag van een datum in ons DNA.

Het is een verzameling termen bij elkaar gezet zonder enige samenhang, maar goed dat kan je binnen die kring ook wel verwachten. Het wetenschappelijke onbenul straalt er weer vanaf.
 
Omdat je de samenhang niet ziet is het onbenul,..dat is gewoon kortzichtig.
Komt omdat je ook niet naar het geheel kijkt.
Jij kijkt alleen maar vooruit, terwijl als je om je heen kijkt je meer ziet.
Resonantie bestaat wel maar het is wel wetenschappelijk onzin.. zo kan ik ook nog wel even doorgaan.
 
Natuurlijk ga ik daar niet aan voorbij, ik neem ze mee naar een realiteit die geen einde heeft.
Als je met je opmerking doelt op TK dan is dat niet iets wat je maakt maar wat er al is en waar je gebruik van maakt.
En natuur-wetten veranderen zelf wel door het toedoen van de mens.

alles in onderheven aan de wetmatigheden van het universum, de mens valt niet buiten deze wetten, het enige wat je kan zeggen is dat de mens door de comlexiteit van zijn denken de mogelijkheid heeft om zichzelf en de natuur rondom hem te aanschouwen, als enige tot nu toe gekend mechanisme in de natuur en zo zijn eigen toekomst te "vormen", maar hij blijft een creatie van moeder natuur en dus onderheven aan deze wetten, dus je kan hem er nooit buiten zien, daardoor is alle metafysische zingeving die jij aan de dingen geeft bij voorbaat uitgesloten, omdat dit een zuiver menselijk hersenspinsel in om de "geworpenheid" van de mens als bewust wezen betekenis te geven.

Als je TK daarentegen als een logisch gevolg van de naturwetten beschouwd en dus niet als een bovennatuurlijke kracht beschouwd, wat is dan het evolutionair voordeel om dergelijke mechanismen te verklaren?
 
Die Schumann resonantie bestaat wel, maar die kan je niet zomaar even gaan toepassen op sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen. Ik denk dat ik iets meer samenhang zie dan jou Musclebear. Jij hangt jouw zogenaamde inzicht op aan niet te bewijzen begrippen maar veel zinnigs komt er niet uit bij jou.

Het is niet zo dat iets er is en wij de onwetenden het niet willen zien. Het is zo dat hetgene wat wordt beweerd in die Maya-kalender onzin, gewoon geen samenhang heeft. Al die pseudo wetenschap heeft nog nooit iets opgeleverd, zelfs geen hoop. Want in principe is het gewoon een greep naar het verklaren van deze wereld geboren uit wanhoop. Wanhoop omdat het werkelijk begrijpen van deze wereld waarschijnlijk teveel pijn gaat doen.

Ik heb overigens niet de illusie dat ik de wereld ooit zal begrijpen, maar ik zal zeker niet mijn heil zoeken in zaken die geen enkele waarde hebben om dingen te verklaren.

Zal er nu wel weer een betoog komen dat een ieder zijn werkelijkheid zelf creeert en zo, maar dat is gewoon om de zaak heen draaien.
 
praktisch alles op menselijke schaal valt te verklaren door middel van zuiver empirisch onderzoek: de biologie, fysica, psychologie en sociologie hebben al het hele menselijk bestaan kunnen blootleggen, zie niet in wat een dergelijke, radicale theorie die dan ook nog geen enkele voeling heeft met serieus wetenschappelijk denken daar aan gaat veranderen.
enkel op kwantumniveau valt het stil (tot nu toe) vreemd dat je je heil daar nog niet bent gaan zoeken musclebear?
 
@ EricR....Amen!

Moet wel zeggen dat het mij ook niet zou verbazen als wij voor een wereldwijde verandering staan, maar of dat nu economisch, maatschappelijk of natuurlijk verschijnsel zal zijn?

Tot die tijd kun je alleen iets vinden in "bewezen" wetenschappelijke feiten. En dat zijn er niet zo veel.
 
ik persoonlijk ben er wel van over tuigt dat er iets aan zit tekomen.
Vooral als je kijk naar de natuur zelf, klinkt simpel maar zo simpel is het.
Mensen uit mijn omgeven die heel dicht bij de natuur staan en behoorlijk oud zijn, staan zelf van deze natuur schommelingen tekijken.
bv: zeespiegel, globel warming, verschuifing van jaargetijden dieren en planten van de kaart, natuurgeweld neemt snel toe, en het weer wordt echt veel extremer!
 
Het wordt inderdaad extremer, maar er zijn ook nog nooit zoveel mensen op deze aardbol geweest. In feite zijn we 1 groot experiment waarbij we zelf in de hand hebben of we wel of niet levensvatbaar zijn voor de langere termijn.
 
ik verwacht binnen honderd jaar weer een ijstijd, wat trouwens vrij normaal is als je na het verleden kijkt, alleen beroerd dat waarschijnlijk 60% het niet overleefd!
 
Die Schumann resonantie bestaat wel, maar die kan je niet zomaar even gaan toepassen op sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen. Ik denk dat ik iets meer samenhang zie dan jou Musclebear. Jij hangt jouw zogenaamde inzicht op aan niet te bewijzen begrippen maar veel zinnigs komt er niet uit bij jou.

Het is niet zo dat iets er is en wij de onwetenden het niet willen zien. Het is zo dat hetgene wat wordt beweerd in die Maya-kalender onzin, gewoon geen samenhang heeft. Al die pseudo wetenschap heeft nog nooit iets opgeleverd, zelfs geen hoop. Want in principe is het gewoon een greep naar het verklaren van deze wereld geboren uit wanhoop. Wanhoop omdat het werkelijk begrijpen van deze wereld waarschijnlijk teveel pijn gaat doen.

Ik heb overigens niet de illusie dat ik de wereld ooit zal begrijpen, maar ik zal zeker niet mijn heil zoeken in zaken die geen enkele waarde hebben om dingen te verklaren.

Zal er nu wel weer een betoog komen dat een ieder zijn werkelijkheid zelf creeert en zo, maar dat is gewoon om de zaak heen draaien.


Het is maar wat jij vind wat zinnig is, dat je er niks mee kunt is niet mijn fout.
Jij blijft te veel steken bij je wetenschappelijke begrippen.
Ik neem liever van alles een beetje.
Niks is onzin, die maya kalender is niet zomaar gemaakt voor de kunst.
En wat jij wanhoop noemt noem ik het zoeken naar de waarheid.
En dat doet de mens als sinds hij hier is, en dat zal hij blijven doen.
Als je het leven gaat begrijpen dan weet je ook hoe het zit met de wereld.
Heeft niks te maken met illusie.
En ik zoek er geen heil in hoor, het heeft mijn interesse, net als bodybuilding.
Tsja om de zaak heendraaien,..wat wil je van mij horen dan? :rolleyes:
 
Ik heb nog een schedel in de aanbieding Musclebear, $400. Is op zeker een alien!
 
Het is maar wat jij vind wat zinnig is, dat je er niks mee kunt is niet mijn fout.
Jij blijft te veel steken bij je wetenschappelijke begrippen.
Ik neem liever van alles een beetje.
Niks is onzin, die maya kalender is niet zomaar gemaakt voor de kunst.
En wat jij wanhoop noemt noem ik het zoeken naar de waarheid.
En dat doet de mens als sinds hij hier is, en dat zal hij blijven doen.
Als je het leven gaat begrijpen dan weet je ook hoe het zit met de wereld.
Heeft niks te maken met illusie.
En ik zoek er geen heil in hoor, het heeft mijn interesse, net als bodybuilding.
Tsja om de zaak heendraaien,..wat wil je van mij horen dan? :rolleyes:

daar hebben we spychiatrie voor :thumb:
Ik denk dat velen hier er een duidelijker en realistischer wereldbeeld op nahouden dan jij.
Ooit gehoord van occams scheermes? een term die vaak in de wetenschap en filosofie wordt gebruikt om onnodige hypotheses en theorieen te schrappen die vaak vergezocht zijn en geen enige feeling hebben met de huidige stand van zaken in de wetenschap. waarom de zaken zo ver gaan zoeken als ze ook simpel te verklaren vallen.
 
Ik vond het een erg saaie tekst, trouwens beweerden diezelfde culturen/volkeren niet dat de wereld rond 2009 ten einde zou gaan?:rolleyes:

Ik weet niet aan wat voor spul die opperhoofden zaten,maar ik wil er ook wat van en MuscleBear is me volgens mij al voor
 
Back
Naar boven